Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
PanAm latal do FRA z WAW i pozniej z KRK na B727 i we FRA przesiadalo sie na JFK, IAD lub ORD przez LHR. Delat po przejeciu tras od PanAmu najpierw latala FRA-WAW-PRG-FRA, a dopiero potem bezposrednio z JFK. Wiem bo lecialem i PanAmem i Delta.
piotrek737: Fakt, Pan Am latał na A310, po bankructwie Pan Amu ich rejsy przejely linie Delta i oni latali na 767. Trasy do KRK nie przejeli.
piotrek737
2012-10-27 18:37
Pan Am owszem na 727. Ale jeżeli chodzi o WAW to na 767 latała Delta :) Pan Am nie miał nigdy tych samolotów we flocie. Pamiętam jak byłem jako dzieciak na EPWA na początku lat 90. i to stare charakterystyczne malowanie Delty jeszcze z czarnym dziobem ;)
do KRK w czasach PRLu latał Pan Am ale tylko jako dowozówka do FRA na boeingu 727. W czasach kiedy nieznane były jeszcze umowy c/s Pan Am miał swoje bazy w europie m.in. na LHR i FRA i tam dowoził swoich paxów z mniejszych portow lotniczych w całej europie. Tak więc można powiedzieć, że był krótki epizod z linią amerykańską w KRK. Podobnie zresztą to funkcjonowało w WAW, że Pan Am dowoził głównie do FRA na benkach 727, natomiast w późniejszym okresie było bezposrednie połączenie WAW - JFK realizowane przez Pan Am samolotem Boeing 767.
gosc_48a33
2012-10-27 18:08
Krk bez dluższego pasa lub wycinki legendarnych drzew na podejściu nie będzie miało Ameryki.
No musze się zdecydowanie zgodzić z pierwszym wpisem Madeja;-) KRK to bajki.
do WAW AA też raczej zapełnienia by nie miał. LOT ma mocną pozycję jeżeli chodzi o rejsy za ocean. Co innego United gdyby wszedł do WAW jako cs z LOTem na trase EWR - WAW - EWR. To byłby rzeczywiście strzał w dziesiątkę. Są w starze i mogą wypełnić lukę po połączeniu LO.
usuniety
2012-10-27 16:18
Ciekawe jaki samolot latałby na trasę KRK-JFK via AA? Na pewno nie 757-200 bo nie ma takiego zasięgu. Boeing 767-300 ER mógłby być ALE musiałby robić FuelStop np w WAW albo w GDN. Również jestem za tym, że jeśli coś to AA wejdzie prędzej do WAW, niż do KRK. Po drugie, założę się, że jeden lot za ocean z B767-300 ER AA i w Terminalu Międzynarodowym jest niezły ścisk. Mam nadzieję, że planowana przebudowa do 8 mln pax/rok rozluźni nieco tłok na lotnisku.
Jesli AA nie mogly miec zyskow na ORD-FRA, ORD-BRU czy ORD-DEL gdzie potecjal w klasie J i F jest wiekszy niz do WAW czy KRK razem wziety, to co mialoby ich przekonac do KRK. Wprawdzie KRK ma Motorole ale to nie wystarczy na wypelnienie siedzen w klasach premium. DUS jest odpowiedzia na wstapienie AB to OneWorld.
nie będzie żadnego Krakowa. AA nie operuje do lotnisk regionalnych, chyba, że to są takie lotniska regionalne jak Dusseldorf w Niemczech, które generuje kilka razy większy ruch niż Warszawa. Kraków to mżonki. AA nie będzie uruchamiać zadnych połączeń dla górali bo ci mogą lecieć z przesiadką. To nie jest dla nich zaden klient. Takie linie dbają przede wszystkim o paxa który wypełni im biznes class a nie o polskich górali którzy ledwo co umieją się podpisać. To, że byli w KRK o niczym nie świadczy, byli bo ich pewnie pan Pamuła zaprosił. Przyjechali, pouśmiechali się z politowaniem i odjechali. Poza tym teraz jest dużo mniejszy potencjał na loty do USA z małopolski niż był jeszcze w latach 80 czy 90. Skoro wtedy żadna linia zza oceanu nie zdecydowała się otworzyć połączenia z KRK to dlaczego teraz miałoby to się zmienić. Dlatego, że połowa pax na rejsach z WAW za ocean to górale. To nie jest żaden powód aby otwierac bezpośrednie połączenie.
buli506uk
2012-10-27 15:29
gosc_0f157: Musze sie z Toba zgodzic. Jesli chodzi o loty do USA, Malopolska ma najwiekszy potencjal. Na samym tylko Podhalu wiele lat temu, najwiecej ludzi wyjechalo do USA, tak samo z Tarnowa i okolic (sam mam kuzynke w Chicago IL, ktora mieszka tam ponad 20 lat i jesli zapytasz kogokolwiek z Tarnowa o rodzine lub znajomych w USA, to pewnie ze 60% ludzi ma rodzine za oceanem lub zna kogos takiego). Podbnie sprawa miewa sie na Podkarpaciu.
gosc_0f157
2012-10-27 14:00
gosc_47c1d : czytaj uważnie.Potencjal KRK jesli chodzi o loty z USA jest bez porownanie wiekszy niz GDN. Schemat ORD-KRK-WAW-ORD, o ktorym tu wspominano go dodatkowo zwieksza.
gosc_47c1d
2012-10-27 12:39
tak samo mozna powiedzieć że z GDN kilka - kilkanascie paxów w każdym locie do MUC, WAW, FRA, CPH, TXL jest do USA. Razem do kupy zbierze sie ładna gromadka ale czy do GDN ktololwiek dowiezie pasażerów tranzytowych ? No nie i tak samo jest z KRK. Moim zdaniem to mżonki żeby AA zaczął latac do KRK.
gosc_91822
2012-10-27 12:19
Jesli chodzi o polaczenia z Chicago/NY to poludnie Polski ( Małopolska, Podkarpacie, Podhale) generuje wiekszy ruch pasazerski niz sama Warszawa. Czesto w samolotach LO z WAW 50 % paxow to poludnie Polski, mimo tego ze spora czesc osob z poludnia lata do USA z KRK przez VIE/FRA/MUC/DUS/TXL. Emigracja z lat '70 i '80 to raz, a dwa to wieksza rozpoznawalnosc i atrakcyjnosc turystyczna Krakowa w USA. Na Podpkarpaciu jest tez sporo firm lotniczych z USA, dla ktorych polaczenie z KRK byloby bardzo korzystne. Problemem jest raczej krotki pas startowy w Balicach ktory zmusza do miedzyladowania. Tak wiec uklad: ORD-KRK-WAW-ORD jest jak najbardziej realny.
To, że przedstawiciele AA byli w KRK świadczy że coś MOŻE być na rzeczy. Będzie albo nie będzie - czas pokaże
gosc_f3994
2012-10-27 12:03
Ja równiez czekam na KRK
spotter10
2012-10-27 11:42
Kraków? Prędzej wejdą do WAW niż do jakiegokolwiek portu regionalnego w Polsce. W dwóch wyżej wymienionych portach jest większy potencjał niż w samej tylko Warszawie a Ty byś chciał Kraków?
gosc_eafdb
2012-10-27 10:31
Czekamy na Kraków!