gosc_6a377
2012-10-30 15:07
taa jak dla mnie to BA wezmie B787-100 a lufa A350
gosc_1d31d
2012-10-30 14:34
b737800max: 787-10 swietnie sie nadaje na to by zastapic A340-600 latajace w IB. Tam sa jeszcze A340-300, ktore mozna zastapic 787-8/9. Pamietaj, ze IAG to nie tylko BA, ale rowniez IB, ktora moze byc poletkiem doswiadczalnym dla BA w temacie 787.
gosc_039fc
2012-10-28 22:18
no to B787-100 zastapi B777-200. Natomiast B777NG (-7;-8) zastapi B777-300 ER i moze cos wiekszego w strone B747
piotrek737
2012-10-27 18:50
b737800max: Różnica jest taka, że jak zostaje się launch customer, tak jak w przypadku ANA i 787 to potem ma się w ciągu roku we flocie 16 maszyn a nie jak inni ledwo po 2-3 samoloty... Tu o to chodzi. No i do tego możliwość ustalania jakiś kwestii techniczno-operacyjnych jak to było w przypadku B748I. Poza tym 787 już lata, silniki też więc kwestia wydłużenia kadłuba i oblotu nowe typu jest prostsza niż czekanie na A350-1000. Pamiętaj, że A350 nie rozpoczął nawet testów statycznych już nie wspominając, że miał odbyć pierwszy lot techniczny pod koniec 2011 roku. Airbus tak samo umoczy 4 litery jak Boeing z 787 i będzie to "delayXWB" ;)
piotrek737
2012-10-27 18:44
gosc_0ca0b: Chciała no i ma :) Lada dzień wyląduje numer 5. Przynajmniej za jakiś czas wymienią wszystkie 747-400 co podniesie komfort i niektórzy przestaną marudzić, że lecą starym rupieciem ;)
gosc_0ca0b
2012-10-27 17:44
Lufthansa chciala 747-8, ktorego prawie nikt w wersji pax nie chce wiec nie wykluczone, ze skusza sie tez i na delaynera.
usuniety
2012-10-27 16:55
piotrek737: Lufthansy bym nie stawiał na pewniaka, ponieważ dzisiaj w ramach cięcia kosztów i wszechobecnego kryzysu i optymalizacji floty o której pisaliście (z 16 do 4), wybiorą A350 ze względu na wspólny kokpit wszystkich modeli Arbuza (chyba że coś się zmieniło). Skoro mają pilotów przeszkolonych na Arbuzy i wiedząc, że mają wspólny kokpit, nie opłacało im by się brać B787 do którego musieliby przechodzić szkolenie (chyba że Boeing da im za friko szkolenie przy większej ilości zamówionych maszyn). Pod tym kątem uzasadniam moją opinię. Co do slotów w A350 - zobacz jaka różnica jest w zamówieniach pomiędzy A350 vs. B787. A350 ma zamówień na około 580 maszyn w porównaniu z 850 maszyn B787. Więc raczej łatwiej będzie stałemu klientowi Arbuza pod nazwą Lufthanza ugadać coś lepszego dla w slotach dostaw niż w slotach B787.
piotrek737
2012-10-27 16:39
Moim zdaniem albo Lufa albo ALC ;) A350 będzie opóźniony podobnie jak B787, więc LH nie dostanie dobrych slotów także B787-10 będzie dużo wcześniej niż planowany A350-1000...
usuniety
2012-10-27 16:22
Jak to mówi powiedzenie "Kto pierwszy ten lepszy". Lufthansę odrazu bym wykreślił, bo na 80 procent zamówią Arbuza A350. Singapore Airlines też nie bo mają 40 A350, chyba że dla wspomnianego Scoot. Zostaje tylko BA i ALC. Obstawiam że pierwsze zamówienie złoży ALC. Mógłby mi ktoś podać model samolotu, który BA miałby zastąpić modelem B787-9/10? B767-300ER? Nie sądze.