Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hope przykro mi ale niestety nie odpowiem Ci na zadane pytanie bo nie prowadzę takich statystyk. Nie wiem jakie są koszty ale wiem ze nie robi się tego na jeden rok ale na zawsze wiec koszty mogą się zwrócić a tych dni to by się nazbierało przez cały rok :-)
michalb wyobraź sobie, że ja nawet wiem, że przylatują piloci z IIIA/B, co więcej nawet samoloty dopuszczone do tej kategorii, a jeszcze więcej, że komplet samolot załoga.
tylko powiedz mi ile jest dni kiedy jest rzeczywista potrzeba III oraz ile rejsów z niej skorzysta faktycznie i skoreluj to z kosztami wprowadzenia kategorii, sprzętem, utrzymaniem, etc.
japko69 masz racje, chodziło mi raczej o CAT III
Michalb - wymien choć jedno lotnisko, na który, działa IIIC. -:) nie ma takich, to nie ma tez i pilotów którzy mogą wykonać podejście w 3c -:)
hope napisał:"nawet jeśli WAW czy inne lotnisko w PL zainwestuje w CAT IIIC to co z tego jak nie będzie linii, która wykona takie podejście? ILS lotniska to jedno, potrzeba do tego jeszcze kategorii samolotu i załogi.
" Czy ty naprawdę myślisz ze do WAW przylatują piloci z lotnisk na których nie ma CAT IIIC ?
andrzejtoulon
2012-10-23 22:38
Warto tez sie zastanowic jakie linie wybrac na okres jesienno-zimowy do i z Polski, bo wiadomo jak to bywa. Z wlasnego doswiadczenia wiem ze nie stac mnie na tanie latanie w tym okresie bo w razie jakis problemow to te tanie linie pierwsze umywaja rece i wtedy podroz moze okazac sie bardzo droga. Z tradycyjnymi przewoznikami doswiadczylem juz kilka razy anulacji czy opoznien ale zawsze dotarlem predzej czy pozniej do miejsca docelowego w cenie mojego biletu nie ponoszac zadnych dodatkowych kosztow.
andrzejtoulon
2012-10-23 22:00
michalb mialem na mysli hotele grupy accor i wszystkie te za pelna cene , oczywiscie wszystkie znizki i taryfy typu day -20 maja podobne zasady jak najnizsze taryfy lotnicze .
gosc_a30b5
2012-10-23 21:59
to jest kuriozalne, że w ogóle takie dyskusje są prowadzone z wyprzedzeniem "co się może stać" tylko przez to, że polskie lotniska są zwyczajnie zacofane. pomijając świeżo postawione terminale na euro.
gosc_7cb30; gwiazdkami bym sie nie przejmował, ostatecznie przewoźnik może sam zorganizować pasażerom nocleg a jesli zostawia ich bez opieki , to nie może potem miec pretensji, że ktoś nocował w Mercure a nie w Ibis, albo że w hotelu 3 * a nie w schronisku. Cena za nocleg powinna byc jedynie rozsądna, średnia przyjęta w danym kraju, więc nie przejdzie na pewno suite 70 m2 w Hiltonie, ale pasażer ma prawo wziąc już zwykły pokój w hotelu 3-4*, trudno tez oczekiwac że pasażer będzie 8 h krazyl po miescie aby znaleźć najtańszy noccleg.
@irek: zwrot kosztów poniesionych na dotarcie do miejsca docelowego czyli POZ, zwrot za bilet lotniczy - nie, odszkodowanie ryczałtowe - też nie; ogólnie z przekierowaniami jest problem, bo nie została ta kwestia wyraźnie w przepisach uregulowana. Moim zdaniem gdy poniosłes dodatkowe niezbędne koszty związane z przeklierowaniem ORAZ brakiem stosownej opieki ze strony przewoxnika, takie jak dodatkowy nocleg w Berlinie bo nie dało sie zorganizować transpooertu w tym samym dniu, telefony itd, to także powinny zostac zwrócone.
a co w przypadku gdy po wyladowaniu na innym lotnisku przeowżnik nie zapewnia transportu do portu docelowego?, nawiązuje do niedzielnego lotu DUB-POZ przekierowanego do Berlina gdzie pasazerowie zostali pozostawieni bez jakiejkolwiek opieki... czy oprócz zwrotu kosztów biletów do punktu docelowego mozna dostać również zwrot kosztów biletu samolotowego i jakies odszkodowanie?
gosc_7cb30
2012-10-23 21:37
Andrzej i Michał - dzięki za informacje!
1. Do jakiej kwoty RYANAIR pokryje nam koszty za nocleg, wyżywienie i transport?
2. Jaki środek transportu musimy wybrać, żeby RYANAIR zwrócił pieniądze?
3. Czy rachunek musi być wystawiony osobno dla każdej osoby? Czy może to być jeden rachunek dla dwóch osób?
4. Hotel 2/3 gwiazdkowy. Skąd mam mieć pewność, że dany hostel/hotel ma określoną ilość gwiazdem. Różnie są informacje na różnych stronach.
Ogólnie mówiąc, nie mamy się czym przejmować, jeśli w piątek odwołają nam lot do Polski z powodu złych warunków atmosferycznych, przynajmniej jeśli chodzi o kwestie finansowe, bo RYANAIR nam wszystkie pieniądze, które ewentualnie wydamy przez 3 dni w oczekiwaniu na najbliższy samolot tych linii do Polski, zwróci po przedstawieniu rachunków, zgadza się?
Pozdrawiamy, Pasażerowie
Przewoźnik nie zwróci za utracony nocleg czy inne bilety z powodu opóźnienia spowodowanego mgłą natomiast trzeba pamietać, że ma obowiązek zmienić plan podrózy w razie odwołania lotu (także z powodu niekorzystanych warunków pogodowych) na pierwszy dostępny alternatywny rejs do miejsca docelowego - NIE TYLKO REJS WŁASNY, ale każdy inny dostępny. Poza tym musi pokryć koszty noclegów jeżeli takie są konieczne z uwagi na odwołanie lotu i opóźnienie w podróży. Co do jedzenia - za zwyczajne jedzenie związane z przedłuzonym np. o 2 dni pobytem raczej zwrot nie, bo jedzenie jest zwykłym codziennym kosztem który sie ponosi zarówno w domu jak i w podrózy. Inaczej gdy przewoźnik przetrzymuje pasazeów na lotnisku przez dłuższy czas w oczekiwaniu na kolejny lot - wtedy powinien zapewnić jedzenie i napoje w ilości stosownej do czasu oczekiwania.
Jeśli mówimy o rezerwacji hotelu która nie wykorzystales z powodu mgły to Ryanair czy za nią nie zwróci jak już ktoś zauważył chodziło mi o hotel w przypadku gdy nie odlecis b np z powodu złej pogody . Jeżeli lecicie w kIlka osób proszę pamiętać aby każdy z Was miał potwierdzenie zapłaty , rachunek
andrzejtoulon nie zawsze można anulować rezerwacje hotelu zależy jakie sa warunki rezerwacji a co raz częściej jest bez możliwości anulowania
andrzejtoulon
2012-10-23 16:52
gosc-d4c42 . W jezyku hotelarskim , zrobiles No show , czyli nie stawiles sie w dniu rezerwacji a poniewaz nocleg miales zagwarantowany (domniemam) karta bankowa , hotel byl zobowiazany zachowac pokoj przez cala dobe dla Ciebie i nie mogl go sprzedac innej osobie.Dlatego nazajutrz odliczyl sobie za te pierwsza noc i prawdopodobnie anulowal pozostale nocki jezeli nie dostal wiesci od
Ciebie.W hotelach mozesz anulowac bezplatnie rezerwacje do godziny 18 dnia przyjazdu ale hostele z pewnoscia maja bardziej restrykcyjne warunki anulacji, dzien lub nawet dwa przed przyjazdem,zreszta kazdy hotel ma jasno przedstawiona swoja polityke anulacji.Oczywiscie potem zalezy od czlowieka na recepcji czy chce Ci policzyc te pierwsza noc czy nie, jako recepcjonista juz nie raz anulowalem nawet po 22 komus pokoj bo osoba ta mnie uprzedzila telefonicznie ze cos sie stalo.Ale wedlug waszej umowy oni zarezerwowali Ci pokoj a ty sie nie stawiles.Niestety w podrozach rozne przypadki sie zdarzaja i trzeba byc przygotowanym na dodatkowe koszty. 3 pazdziernika jechalem pociagiem TGV do Nicei skad mialem samolot do Polski, po 30 minutach pociag stanal bo gdzies tam dalej ktos rzucil sie pod inny pociag i spowodowalo to wstrzymanie ruchu na calej linii, moj odlot niemilosiernie zblizal sie wiec wysiadlem i do Nicei pojechalem taksowka za 190 euro. Po powrocie dostalem od francuskich kolei voucher 20 euro na kolejny pociag, bo jak sie okazalo pociag mial opoznienie 2 godziny a ich zadaniem bylo tylko dowiezienie mnie do Nicei a to ze z Nicei mialem jakis lot to juz nie ich sprawa . Moglem przeciez wyjechac wczesniej rano.
gosc_d4c42
2012-10-23 14:10
michalb - jak to w końcu jest?
Mamy chociaż cień szansy na odzyskanie pieniędzy za niewykorzystany pobyt w hostelu? I co musimy zrobić, żeby je odzyskać?
W razie odwołania piątkowego lotu do Polski, będziemy musieli spędzić dodatkowe 3 dni w Szwecji.
Najtańszy hostel w Sztokholmie kosztuje około 100 zł od osoby. W razie odwołania piątkowego lotu, będziemy musieli zapłacić około 600 zł (2 osoby x 3 dni) za samą możliwość przenocowania. A jedzenie i picie też kosztuje...
Czy możemy mieć pewność, że po powrocie do Polski, RYANAIR zwróci nam pieniądze?
Prosimy o odpowiedź. Jutro wylatujemy do Szwecji (o ile znów nie odwołają lotu).
Pozdrawiamy,
Pasażerowie
gosc_5116d
2012-10-23 13:34
gosc_bbab9: michalb miał prawdopodobnie na myśli nie koszty za niewykorzystany pobyt w hotelu, tylko koszty związane z koniecznością przenocowania w hotelu w pobliżu lotniska z którego nie odbył się lot, w tym wypadku Warszawa
gosc_bbab9
2012-10-23 11:48
Witajcie ponownie!
michalb - dzięki za informację. Chcielibyśmy prosić Cię o pomoc. Widać, że jesteś doświadczonym podróżnikiem.
Na kilka tygodni przez planowanym odlotem zamówiliśmy hostel za pośrednictwem HostelBookers.com Z powodu odwołania lotu, nie udało nam się do niego dotrzeć. Dzisiaj rano otrzymaliśmy informację z hostelu, że naliczą nam opłatę za jedną dobę, którą mieliśmy w tym hostelu. Nie mamy jednak żadnego paragonu, tylko rezerwację (e-maila) z HotelBookers.com oraz e-maila z hostelu, o którym przed chwilą pisałem.
Czy mógłbyś nam napisać KROK PO KROKU, co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?
Do kogo i kiedy najpóźniej możemy się zgłosić w celu odzyskania pieniędzy za niewykorzystany nocleg w hostelu?
Czy mimo braku ubezpieczenia RYANAIR, odzyskamy swoje pieniądze?
Pozdrowienia,
Pasażerowie
@luka takie są przepisy i wymagania techniczne.