Lądujemy w... Katowicach

Lądujemy w... Katowicach Portal Pasazer.com wylądował na lotnisku w katowickich Pyrzowicach. Katowice to modelowy przykład portu, który wykorzystuje swoją rynkową niszę. Lotnisko specjalizuje się w rynku czarterowym i jest jego liderem. Inną specjalizacją Katowic jest ruch cargo oraz obsługa techniczna samolotów. Katowice to również pierwsza i największa baza węgierskich linii Wizz Air.-...
10/10/2012 10:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek 2012-10-26 15:03   
piotrek - Profil piotrek
3 grudnia ostatni lot do CPH by SAS...
gosc_3e306 2012-10-26 14:20   
gosc_3e306 - Profil gosc_3e306
Koniec trasy KTW-CPH
nescafe 2012-10-12 10:36   
nescafe - Profil nescafe
Przeniesiono. Szkoda tylko że LOT się nie chwali jakie im to przyniosło korzyści? W KTW ze względu na dużą ilość towaru w sezonie (czyli zimą) latały dwa razy w tygodniu. Jeżeli w WAW będzie lepiej to czekamy na zwiększenie częstotliwości, a jak bez zmian to dlaczego przenieśli loty na droższe lotnisko ????...
wroord 2012-10-12 02:13   
wroord - Profil wroord
A czy Cargojet do Hamilton w Kanadzie nie przerzucono do WAW?
marekg 2012-10-11 12:13   
marekg - Profil marekg
Linia kolejowa do Pyrzowic jeśli w ogóle będzie to nieprędko. Dlaczego? ano decydenci nie mogą się dogadać z mieszkańcami terenów gdzie kolej miałaby przebiegać. Ci ostatni bowiem zachowują się jakby chcieli zjeść ciasto i mieć ciastko jednocześnie. Każdy jest za budową linii ale nie na jego podwórku ani w pobliżu żeby mu nie hałasowało i nie zasłaniało widoków (i tak wątpliwych). Z drugiej strony też nie widzę specjalnej chęci dialogu władz województwa z gminami żeby wypracowac jakiś kompromis. Jeśli powstanie więc linia to będzie to jakieś dziadostwo wykorzystujące istniejące już linie kolejowe i dobuduje się jakiś fragment do lotniska. W konsekwencji pociąg pojedzie naokoło tracąc czas zamiast łączyć błyskawicznie port lotniczy z centrum aglomeracji.
forplay 2012-10-11 11:45   
forplay - Profil forplay
@gosc_9c349 - bez rozbudowy pasa za kilka lat nie byłoby na czym lądować. pas budowany był z myślą o innym obciążeniu niż jest obecnie i mówiąc krótko - sypie się - podobnie jak w KRK które również ma pas przeciążony a nie robi z tym nic. Inna sprawa to budowa linii kolejowej - chyba nie sądzisz ze lotnisko ma budować infrastrukturę kolejową
forplay 2012-10-11 11:43   
forplay - Profil forplay
WRO GDN i WAW to lotniska jakby w granicach miasta - wiec chyba ciężko porównywać. w POZ nie byłem więc się nie wypowiadam
gosc_9c349 2012-10-11 11:11   
gosc_9c349 - Profil gosc_9c349
Zgadzam się. Wg mnie większe korzyści dla lotniska przyniosłoby jak najszybsze zbudowanie szybkiej linii kolejowej łączącej Pyrzowice z centrum Katowic niż rozbudowa pasa (która też oczywiście się przyda:))
marcowy 2012-10-11 11:03   
marcowy - Profil marcowy
Ale pozostaje faktem że jeżeli nie bierzesz samochodu z wypożyczalni to dostać się z Pyrzowic do Katowic czy innego miasta na Śląsku - masakra. We WRO, GDN, nie mówiąc już o WAW, i POZ wsiadam sobie w autobus / kolejkę / taxi i w rozsądnym czasie i za rozsądne pieniądze jestem w centrum.
gosc_025e5 2012-10-11 10:41   
gosc_025e5 - Profil gosc_025e5
Południowa A1 już jest. Dojazd do Gliwic i Rybnika jest błyskawiczny, wjazd na A1 ok. 1km od lotniska.
gosc_3071e 2012-10-11 09:50   
gosc_3071e - Profil gosc_3071e
Dojeżdżam szybko północną A1 do GDN i lecę do KTW skąd już dużo wolniej jadę do Gliwic, Bielska-Białej czy Rybnika, ale bądźmy optymistami jak w przypadku połączeń lotnisk z S3 w Szczecinie, S17 w Lublinie, S5 w Bydgoszczy i S7 w Radomiu ... czekam na południową A1
gosc_d8946 2012-10-11 07:35   
gosc_d8946 - Profil gosc_d8946
forplay; jak nie bronisz jak właśnie to robisz:)? A tekst do kolegi cyt. "chyba dawno nie byłeś na innych lotniskach" jest już mocno przereklamowany, prostacki i przestarzały.
forplay 2012-10-11 07:10   
forplay - Profil forplay
@gosc_c27c5 - nie bronię KTW - ale chyba dawno nie byłeś na innych lotniskach. KTW na prawdę nie wypada źle. Fakt że z rozwojem gorzej niż kiedyś ale ni dramatyzujmy... aż tak źle nie ma jak piszesz. @b737800max - na cargo KTW zarabia i to bardzo ładne pieniądze, czartery fakt... śliska sprawa bo wystarczy załamanie rynku jak to miało miejsce w tym roku i robi się problem.
gosc_3b9f6 2012-10-11 00:33   
gosc_3b9f6 - Profil gosc_3b9f6
krispie: 32 km tłukąc się przez miasta, miasteczka i mieścinki. Jedyny sensowny dojazd drogą czteropasmową to już o połowę więcej, około 45 km.
usuniety 2012-10-11 00:29   
usuniety - Profil usuniety
Pięknie wszystko ładnie z infrastrukturą, ale co z nowymi przewoźnikami? W6 pomimo bazy już się nie rozwija w KTW (zauważalna stagnacja - zapowiedź wycofania się z KTW czy brak niszy w którą by mogli wskoczyć?). Z nowych przewoźników przyszedł tylko Scandinavian Airlines, a nie można polegać tylko na czarterach,cargo i obsłudze liniowej samolotów.
gosc_c27c5 2012-10-11 00:28   
gosc_c27c5 - Profil gosc_c27c5
Ciekaw jestem, jak długo jeszcze przetrwa mit wspaniałego lotniska Pyrzowice rozniecany plemienną potrzebą udowodnienia, że wszystko, co nasze, jest najlepsze, bo jest nasze (to już totalny anachronizm w cywilizowanym świecie). Lotnisko w Pyrzowicach jest niezłe, to prawda. Jednak biorąc pod uwagę, że miało to szczęście, że bardzo wcześnie uwolniło się spod dyktatu PPL, jest doskonale położone i nie ma ograniczeń terytorialnych oraz obsługuje najbardziej zaludniony fragment kraju, to jego efekty należy uznać za co najwyżej mierne. Przy okazji wszystko było robione dotychczas najniższym kosztem, co widać po terminalach. Obsługa przaśna, non-Schengen pęka w szwach, chaos przy wyjściu do samolotu (wolę profesjonalną i nawet chłodną obsługę, niż dowcipkowanie i olewanie obowiązków). Dojazd do Pyrzowic, to osobna historia, nawet busy Wizzaira jadą często wioskami po wybojach nieremontowanych do czasów Gierka, ceny transportu z kosmosu, totalny brak skomunikowania z regionem poza Katowicami (nie licząc jakiegoś autobusu miejskiego, który przynajmniej jeszcze niedawno dojeżdżał gdzieś indziej, ale zabierało mu to godziny), atmosfera naganiania pasażerów do busików i upychania w nich jak na lokalnym lotnisku w głębi Rosji... Przy tych możliwościach i sprzyjających warunkach to zdecydowanie za mało. Spadek ruchu zdecydowanie dowodzi, że to już nie te czasy.
gosc_766d5 2012-10-10 20:21   
gosc_766d5 - Profil gosc_766d5
z Łodzią trzeba poczekać , bo najpierw p orty PPL - one zawsze mają pierwszeństwo - oczywiście także za łódzkie pieniążki - pozostaje niesmak
luka 2012-10-10 20:16   
luka - Profil luka
tak czy owak bardzo przydałoby się szybkie niezawodne połączenie kolejowe! bardzo chciałbym móc tam dojechać pociągiem z centrum Katowic w ciągu około pół godziny bez względu na korki czy inne takie rzeczy... ogólnie uwielbiam to lotnisko! jedno z moich ulubionych! kibicuje mu z całego serca:)
gosc_aa2a2 2012-10-10 19:22   
gosc_aa2a2 - Profil gosc_aa2a2
katowiczan patrz realnie : dojeżdżasz A4 do KRK i RZE też będzie z tej autostrady korzystał, a do POZ jest dojazd z A2, LUZ ma połączenie z S17, a LCJ będzie obsługiwała S14 (obwodnica zachodnia Łodzi łącząca A2 z S8), SZZ korzysta z S3 itd itp ... a to Polska właśnie.
gosc_2e8f4 2012-10-10 18:18   
gosc_2e8f4 - Profil gosc_2e8f4
A kiedy będzie wreszcie "Lądujemy w...Łodzi"? Byliście tam w 1 połowie sierpnia i były już sprawozdania chyba ze wszystkich lotnisk na których byliście w sierpniu, tylko LCJ nie
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy