Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_77081
2012-10-17 14:55
Jeśli nadal pracują nad POZ to raczej jeszcze coś obetną, bo na dodawanie jest za późno.
golpys2000
2012-10-13 17:46
Faktycznie, na trasie WAW POZ LF bywa, oględnie mówiąc, mało imponujacy. Leciałem kiedys porannym rejsem, razem ze mną 6 osób. Wypełnienie AT5 ok. 13%
Z tym tranzytem to z Katowic to historia z życia wzięta: rok temu byłem na Śląsku, wracałem do Poz przez Warszawę, w ATR 42 do Wawy leciała z nami Paris Hilton jako pasażer transferowy - była na otwarciu centrum handlowego. Śmiesznie to wyglądało, bo się jej walizki do ATR nie zmieściły, miała chyba ze 4 wózki pchane przez ochroniarzy i opłatę za nadbagaż chyba z 1500 EUR.
gosc_6fbc2
2012-10-11 14:51
I jest głównie pasażer tranzytujący się w Warszawie ( ok 70% ), sporo jest obcokrajowców. Ruch point to point w tym przypadku nie jest zbyt liczny, zapewne przez dobre połączenie kolejowe, o którym pisał Malin.
gosc_1642f
2012-10-11 14:44
Duzo firm korzysta z Lotu na Śląsku, oczywiście mam na myśli połączenie do Waw i potem dalej do głownych stolic europejskich. Co ciekawe w ostatnim okresie Lot w Katowicach odebrał nawet część pasażerów Lufthansie.
To czemu tak często tam latają? Owszem, na Śląsk z Warszawy samochodem to chyba jeszcze są te diabelne remonty, ale pociąg jedzie szybko i do centrum Katowic. Faktycznie lata tylu pasażerów?
gosc_6aee0
2012-10-11 09:11
a kiedy mozemy sie spodziewac oficjalnego stanowiska LOT ws. POZ? bo z tego co wynika z artykułu to nadal pracują nad siatka z POZ
gosc_ee593
2012-10-11 08:36
Malin, nie dofinansowują.
A Katowice przypadkiem nie dofinansowują lotów do stolicy?
gosc_3c3af
2012-10-10 21:49
w nocy centralny nowy w poznaniu zamkniety. jedna kasa gdzie karta nie mozna placic. DAJ SPOKOJ!!!! pkp to syf.........
gosc_0aad3
2012-10-10 21:32
@gosc_58fb8
Kiedy ostatnio byłeś na Dworcu Centralnym lub Wschodnim w Warszawie lub nowym dworcu Poznań Główny,że stawiasz tak kategoryczną tezę o syfie?Na centralnym toalety mają wyższy standard niż na Fryderyku:-)
gosc_071d0
2012-10-10 20:38
gosc_1f264: Porównaj siatkę połączeń z Berlina i siatkę połączeń z Frankfurtu. Jeszcze jakieś pytania? Chyba nie rozumiesz istoty sprawy: 1) ilość możliwości podróży z POZ z przesiadką w WAW lub FRA, 2) rozwoju naszego narodowego przewoźnika PLL LOT i wzmocnienia węzła przesiadkowego w Warszawie. Takie kasowanie połączeń jak zrobił LOT nie sprzyja ani 1 ani 2 lecz ogranicza. Do tego wydłuża czas oczekiwania na przesiadkę co zniechęca pasażerów. A moim zdaniem narodowy przewoźnik powinien mieć mocną pozycję w portach regionalnych, żeby dowozić pasażerów do stolicy. Uwierz, że jest duża grupa ludzi, która wybierze najbliższe lotnisko, żeby nie tracić cennego czasu na dojazd 300 km. A z POZ do BER samolotem polecieć nie można, żeby się przesiąść w BER.
gosc_8e915
2012-10-10 18:48
W KTW Lot wozi ruch biznesowy i duzo tranzytuje potem pasazerow w Warszawie. Wypelnienie nie jest aż tak istotne tylko ceny biletow a te sa dosc wysokie.
gosc_58fb8
2012-10-10 18:25
ktoś juz tu napisał, Lot działa kompletnie bez uzasadnienia. utrzymuje 4 rejsy dziennie do KTW gdzie obłożenie dużo mniejsze a kasuje POZ. gdzie tu logika. Chyba to wynik braku jakiejkolwiek wizji tej firmy. Ich działania to miotanie sie od sciany do sciany. Ludzie naprawde woleliby latac z POZ do WAR gdyby były rozsadne godziny i ceny. jezdze czesto z War do Poz pociagiem i te 3-4h plus ten syf na dworcach potem taxi itd... poracha!!! wystarczy dac dobra oferte i reklame i ludzie beda latac. przyklad gdn krk wro gdzie lataja 7 razy w tyg i oblozenie b duze. a do Poz- co chwila zmiany kasowanie rejsu o 19 itp . To zniechęca... A dla Lotu to naprawde być albo nie bycak teraz odpuszcza to już nie do odzyskania potencjal. Przyklad jak Lot oddal rynek w KTW - najwieksza aglomeracja , potencjal duzo wiekszy niz WAR a gdzie Lot lata? tylko Muc. Naprawde bardzo bardzo głupia decyzja Lotu. dział handlowy tam to chyba same zoltodzioby ktore myslalem ze po tym jak wycofali sie z Hanoi nic głupszego juz nie zrobia. zrobili!!!
gosc_09651
2012-10-10 17:51
Berlin obsluguje rocznie wiecej pasazerow niz cala Polska wiec POZnan tu na prawde bedzie marginalizowany, ale trzeba sie raczej cieszyc z takiego sasiedztwa.
gosc_1f264
2012-10-10 17:50
gosc_6e01a: to nie jest fascynacja Berlinem. Porownaj siatke polaczen z Berlina i siatke Warszawy. Jeszcze jakies pytania?
gosc_6e01a, do Frankfurtu tylko od polskiej granicy jest 600km, a do Monachium jeszcze dalej, natomiast do Berlina z całej zachodniej polski możesz dojechać w ciągu 3 godzin, a np. ze Szczecina w półtorej godziny:)
Poza tym to w najbliższych latach to lotnisko będzie się rozwijało znacznie szybciej niż MUC i FRA. Po trzecie ma to być najnowocześniejszy port lotniczy w Europie:)
gosc_8e866
2012-10-10 16:46
Bo otwarta została autostrada...
gosc_6e01a
2012-10-10 14:35
Nie rozumiem tej fascynacji tym BER. Przecież cały czas można latać z Berlina, Tyle tylko że z 2 lotnisk. Zresztą to nie Berlin jest głównym portem lotniczym Niemiec oferującym najwięcej kierunków tylko Frankfurt i Monachium. Zresztą dojazd do Berlina też kosztuje, a traci się tylko cenny czas.
gosc_e331f
2012-10-10 14:01
patrzac na ceny biletow do POZ - to taniej wychodzi z WAW poleciec do Paryża... wypelnienie samolotu ATR42 na rejsy ktore zostaly - czyli 16:40 i 22:50 to zaden problem...
zero strategii... zero powagi!!