Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_cf84d
2012-10-03 19:01
krzysiekl - jesli uwazasz ze FR zarabia głównie na biletach to zycze powodzenia. Przejrzyj ich sprawozdania finansowe i zobacz na czym zarabiaja: mala podpowiedz (dotacje od samorządów, opłaty od firm trzecich np do połowy kosztów busów z lotniska, sprzedaz pokładowa, opłaty za platnosc, za bagaz, za odprawę... To są olbrzymie sumy
krzysiekl
2012-10-02 15:20
Katowice - Dortmund na jutro W6 373zł z bagażem i opłatą za płatność. Odległość podobna a mieści się poniżej 400zł.
Na późniejsze terminy w październiku można już zejść poniżej 300zł.
Katowice - Londyn na piątek FR 290zł.
gosc_c69df
2012-10-02 10:11
Nie zarzucam broń Boże, że FR robi poniżej kosztów...
FR tak samo jak W6 jest tak tani jak Bałtyk słony....niestety. Tych kilka lotów po taniości w promocji nie zmienia faktu, że spora część biletów już taka promocyjna nie jest. No niestety, linia może oszczędzić na wielu rzeczach ale samolot zatankowac i obsłużyć trzeba, załogi trzeba opłacić godziwie (a nie lowcostowo), opłaty lotniskowe i co tam jeszcze też trzeba opłacić. Wszystkie te koszty, których uniknąć się nie da dają jakąś tam konkretną sumę minimalną na paxa poniżej której lot jest po prostu nieopłacalny. I teraz tylko od algorytmu wg jakiego będziemy obsadzać dany lot zależy czy całość wyjdzie na plus. Tanie bilety służą przyciąganiu klienta z którego i tak wyciągnie się dodatkowe kilkadziesiąt euro za bagaż, za wystawienie bieltu, za niewydrukowanie karty pokładowej, za płatność kredytówką itd itp.
Zostawmy te 400pln z boku bo to tylko ktoś strzelił przykładową sumkę.
krzysiekl
2012-10-02 09:59
@marekg
Przy niższych kwotach i dłuższej trasie można by się o to martwić, ale nie tu. Jeśli 400zł na tak krótkiej trasie jak Warszawa - Hannover nie pokrywało by nawet kosztów _dodatkowych_ kg i opłat lotniskowych to Ryanair nigdy nie miał zysków i od wielu lat utrzymuje się tylko ze wynajmu złota;)
usuniety
2012-10-02 01:16
Kilka lat temu LOT latał już do HAJ i STR. Czyżby nadzieja na tranzyt Niemców do Pekinu?
pcharasz:
Jeśli te 400 złotych pokrywa koszty przewiezienia tych x kilogramów i pokrywa koszty lotniskowe związane z ilością zabranych pasażerów to wtedy opłaca się tak samolot "wypchać" Jeśli nie, to każdy pax za 400 powiększa stratę
gosc_6ddf0
2012-10-01 22:38
gosc_b54fb
wiesz czy powtarzasz?
gosc_b54fb
2012-10-01 22:27
@marekg. połączenie do Turynu jest w dużym stopniu opłacane przez koncern Fiata :)
gosc_6c57d
2012-10-01 18:50
Dziś 9 osób waw-haj a 25 haj waw więc puki co bez szaleństw na jutro do haj 10 osób w bookingu.
pcharasz
2012-10-01 18:46
marekg, oczywiście że tak, lepiej wypełnić samolot paxami za 400 pln niż wysłać prawie pusty...
Jaki był LF inauguracyjnego lotu? ;)
gosc_613b7 Masz oczywiście rację tylko nikt przy zdrowych zmysłach nie wypełnia samolotu biletami za 100 euro...
Gdyby było tak jak mówisz, to oznaczałoby celowe działanie przewoźnika aby wykazać nierentowność połączenia albo wyjątkową nieudolność ludzi kalkulujących ceny.
gosc_613b7
2012-10-01 15:15
wypełnienie samolotu to nie jesdyny wskaznik opłacalnosci lotu. jelsi samolot jest wypelniony w 90% a wiekszosc biletow kosztowala 400 PLN, to oplacalnosc takiego bizesu jest zadna...
Czy ktoś wie gdzie szukać danych (jeśli to w ogóle możliwe) odnośnie wskaźników wypełnienia (czy jak się to nazywa) na poszczególnych trasach LOT-u?
Cały czas mnie interesuje jak wypadał KTW-TRN-KTW, ostatnio rodzinie organiziowałem wycieczkę i ponoć kolejny raz było sporo ludzi...
Zawsze dajemy mniej lub bardziej obszerny opis.
spotter10
2012-10-01 14:47
Po co słownie opisujecie wyżej podany rozkład lotów? Przecież to jest bardziej czytelne niż wasz tekst!