Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_f0e1b
2012-10-17 09:14
Eurolot się dogadał z Lotem i uprawiają monopol na trasie Gdańsk-Warszawa, więc promocji na tej relacji się nie doczekamy nigdy.
gosc_7fad0
2012-09-30 11:58
Ale to są tylko niektóre zapewne najmniej obłożone kierunki. Nie ma na przykład Poznań - Kraków.
czegos tu nie rozumiem: niby w jedna strone ale:
Gdańsk - Katowice - Gdańsk
Gdańsk - Wrocław - Gdańsk
Kraków - Szczecin - Kraków.
krzysiekl
2012-09-28 21:53
"Ustawienie całego modelu biznesowego na biletach za mniej niż 100 zł nie ma szans się udać."
Nikt nie mówi o całym. Jedynie o tym, że zazwyczaj opłaca się sprzedać kilka takich biletów.
Ryanair ma np. Modlin - Oslo na październik za 80zł (zawiera opłatę za bagaż). Promocja to promocja - przyciąga. Opłaca się.
IMHO wszystkie bilety za powiedzmy 99zł tez by mogły być. Tylko trzeba znaleźć tylu chętnych by wypełnić całego np. A380 i to na każdym kursie, także o marnych godzinach bo musiałby cały czas latać (i tylko dlatego, że to nie jest do zrobienia można mówić że się nie da). Oraz załatwić sobie bardzo duże upusty na lotniskach.
zawsze można sprzedać 1 - 2 bilety po promocyjnej cenie na overbooking i liczyć że ktoś się nie pojawi na lot ;)
Gościu, koszt przewozu pasażera to nie tylko dodatkowe kilogramy, ale również (a czasami przede wszystkim) opłata lotniskowa liczona "od głowy". A cena 99zł to wyłącznie "chłyt marketindody" żeby mieć czym się pochwalić w reklamach
gosc_06ad5
2012-09-28 15:22
kurcze wcześniej nie pomyślałem. Każdy pax to konkretny koszt wynikajacy z przewiezienia x kilogramów dodatkowo. No jesli ten koszt przewyższa cenę 99PLN to rzeczywiście robimy guzik a nie interes. No chyba, że mamy nadwyżkę paxów, którzy zapłacili "za dużo" i można sobie pozwolić na taki PR-owy gest.
krzysiekl - malo wiesz :) Te dosłownie kilka biletow po 99 zł sprzedawane jest jedynie po to, aby wywołać popyt na pozostałe, droższe. Ustawienie całego modelu biznesowego na biletach za mniej niż 100 zł nie ma szans się udać. Dla laików brzmi to niedorzecznie, ale często bardziej się opłaca przewieźć powietrze, niż sprzedać na to miejsce bardzo tani bilet.
gosc_ab84f
2012-09-28 14:51
Ja bym to ujął inaczej, a mianowicie, że bardziej opłaca się sprzedać bilet na puste miejsca za 99złotych niż polecieć z pustym miejscem. Co automatycznie nie oznacza, że bilety za 99 są dla linii lotniczej opłacalne. Bo to jest tylko sposób na zmniejszenie straty a nie zwiększenie zysku.
krzysiekl: Jeśli przewoźnik ma zamiar zamknąć działalność (albo przynajmniej kierunek) to bez wątpienia może tak robić :)
krzysiekl
2012-09-28 14:09
czyli opłaca się.
Zdecydowanie bardziej opłaca się sprzedać te kilka miejsc za 99zł niż nie sprzedać w ogóle.
gosc_beb4c
2012-09-28 14:06
bardzo się opłaca!
Nie. Nie opłaca się. Do każdego kto kupi bilet za 99 zł dopłącają ci, co kupią za 300 zł i więcej. Biletów za 99 zł jak tylko kilka, reszta jest już w zdecydowanie innych taryfach. Za 99 zł latać się nie da.
gosc_8103a
2012-09-28 13:17
a jednak oplaca sie latac po PL za 99pln