Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_0e55d
2012-10-11 08:46
Bedzie u nas tak jak w Korei Pld. 103 lotniska a z tego 3-4 przynosza dochod.
forplay nie poszalałem, a zajmuję się tym na co dzień, więc wybacz jeśli zniszczę Twój pogląd na tą kwestię. już sama podstawowa opłata za lądowanie A320 (ca 77t) WAW 3265PLN/ POZ 3850PLN/ SZZ 5390 PLN z tego tylko w WAW masz 10-20 min taksówką do centrum. nie mówię, że WAW jest tania, ale bardzo "wygodna" dla paxa.
ależ wytłumaczenie jest proste, możliwość naciskania na władze portu oraz wyskok z lotniska koordynowanego ;]
@hops - uważasz że w PL znajduje się droższe lotnisko dla linii lotniczych niż WAW? no to poszalałeś. Dokładnej ceny i tak nie poznasz bo to tajemnica handlowa. Wizz przenosząc się do WMI nie chciał zrobić na złość pasażerom tylko zaoszczędzić na opłatach. Znajdź mi inne wytłumaczenie niż finansowe przeniesienia się z okęcia do koziej wólki 40km od Warszawy
forplay może najpierw przed wypowiedzią sprawdzisz o czym piszesz. WAW koszmarnie drogie? wcale nie należy do najdroższych, a za to z samolotu do centrum masz 30-40 minut. WMI takie tanie? opłaty lotniskowe z sufitu, wprowadzenie opłat hałasowych nie mających żadnego uzasadnienia, opłata pasażerska za takie warunki wręcz śmiesznie wysoka. jedyny plus Modlina to, że Wizz zwolnił sloty.
co do tematu, to lotnisko w Radomiu potrzebne jest tylko, że zaspokoić czyjeś ego i hasło "port lotniczy w każdej gminie". btw, pan prezes mógłby się podciągnąć z geografii bo pełne pokrycie i to kilka razy ma mazowieckie i okolice, a np. Warmia&Mazury wręcz wycięte z mapy lotniczej.
@gosc_0b5e7 - miałem to komentować co piszesz ale zmieniłem zdanie - bo najwyraźniej nie wiesz o czym piszesz. Jeżeli nie rozumiesz dlaczego WMI powstało i dlaczego odciążono WAW no to nie ma o czym mówić.
gosc_0b5e7
2012-10-08 11:40
Chlopaki, gosc_bcae8 ma jak najbardziej racje wrzucajac do jednego worka WMI i IEG. WO jakim sukcesie mowicie? Co z tego, ze WMI peka w szwach, skoro lataja tam wylacznie tacy przewoznicy, ktorych trzeba dotowac. Ile kasy wyrzucono w bloto na budowe WMI i utrzymywanie przez dobre 10 lat zarzadu i grupy ludzi, ktorzy nic nie robili tylko ciagneli wysokie pensje. WMI nie przyciagnal zadnego przewoznika, ktory placi za to, ze tam lata. Wrecz przeciwnie pieniadze odplywaja, bo trzeba W6 i FR zaplacic za to by tam latali. @gosc_e0f16: jaki jest sens tworzenia lotniska tam, gdzie wiadomo, ze sa ograniczenia srodowiskowe i juz w momencie otwarcia lotnisko zaczyna dzialac na granicy swoich mozliwosci... jak piszesz 50 operacji na 66 mozliwych obsluguje FR i W6, nie ma zatem wiele miejsca na operacje, ktore przynosilyby pieniadze i pozwolilyby na to, aby poniesione koszty na stworzenie i zbudowanie lotniska odzyskac. WMI to wspaniala inwestycja, ale tylko dla znajomych krolika samorzadu mazowsza i nierobow z PPL, ktore nie potrafi przygotowac dalekosieznego planu rozwoju inwestycji lotniskowych w centralnej Polsce. Lotniska Lublin, Radom i im podobne to kolejne wspaniale inwestycje tego samego typu.... ile stolkow do rozdania dla swoich i kasy publicznej plynacej do ich prywatnych kieszeni. Ale publika tego nie zauwaza, ma jedynie radoche i sie podniecia, ze miasto ma lotnicho i fruwa franca lub szitair latajaca dwa razy w tygodniu do innego pipidowka airport.
gosc_e0f16
2012-10-08 09:41
Dokładnie, kolega @gosc-bcae8 przesadził-wrzuca do jednego worka Modlin i Zieloną Górę a okazało się, że WMI odniósł spektakularny sukces i niemalże pęka w szwach. WMI ma ograniczenie środowiskowe 66 operacji na dobę a dziś w piątki samych lotów W6i FR bez GA jest koło 50. Tym samym jest luka dla Radomia jak WMI się nie rozbuduje i pozostaje zbudować port koło Białegostoku (Saniki) i siatki lotnisk wystarczy nam na dłuuuugie lata a jednocześnie nie przeinwestujemy jak Hiszpanie(słynne puste lotniska).
@gosc_bcae8 - akurat co do Modlina to chyba się rozpędziłeś. WAW jest koszmarnie drogie, poza tym znajduje się w mieście i posiada znaczne ograniczenia choćby do latania w nocy.... więc wiadomo ze Modlin miał sens... co do innych się prawie zgadzam. Wiadomo że coś na mazurach jest potrzebne bo tamtejsi mieszkańcy są odcięci od świata.
gosc_bcae8
2012-10-08 00:27
Ja nie rozumiem, jak mozna pozwolic na wyrzucanie pieniedzy w bloto jakim jest tworzenie lotnisk w miejscach takich jak Radom, Kielce, Lublin, Modlin, Gdynia, Nowy Targ, Nowy Sacz, Slupsk, Koszalin, Kolobrzeg, Bialystok, Suwalki, Legnica, Olsztynek, Szymany. Jesli takie lotniska jak Zielona Gora, Bydgoszcz, Szczecin, Lodz ledwo przeda i sa w stanie przyciagnac jedynie przewoznikow ktorym trzeba zaplacic za to, ze racza otworzyc jakies polaczenie to o czym mamy mowic w przypadku tych, ktore wymienilem na poczatku. Ja rozumiem, ze sa chetni na synekury w postaci stolkow prezesow lotnisk i stanowisk dyrektorskichu lokalnych wlodarzy, ale te lotniska nigdy nie beda mialy szansy wyjsc na zero, tylko beda musialy byc dotowane przez nas wszystkich z naszych kieszeni, aby paru miskow mialo fajne wizytowki. Pieniadze lepiej jest zainwestowac w drogi szybkiego ruchu i szybsze koleje (niekoniecznie TGV), tak by te ostatnie podjezdzaly pod glowne lotniska w kraju i zatrzymywaly sie tam wszystkie pociagi dalekobiezne w drodze miedzy glownymi a mniejszymi miastami. Patriotyzmy lokalne pora schowac do kieszeni i zaczac liczyc pieniadze i patrzec na rozwoj kraju, a nie wyrzucac w bloto publiczne pieniadze.
gosc_d96e3
2012-10-07 23:28
jak zapłacą to otworzy połączenia wizzar czy rayan na wyspy
Gdyby było zapotrzebowanie na kolejne lotniska, to obecne radziłyby sobie świetnie - a w Łodzi, Bydgoszczy, Rzeszowie czy Szczecinie - nie wspominając o Babimoście, szału niestety nie ma. O czymś to świadczy. Skoro Łódź ma niewielką ilośc pasażerów, co prawda wzrosty są, ale nadal lotnisko odprawia niewielką ilośc paxów rocznie, oddalona jest od Warszawy 133 km i to jest główny problem lotniska - "bliskosc" Okęcia i Modlina, to powiedzcie mi, jakim cudem Radom będzie miał pasażerów ? Pieniądze wywalane w błoto. Do każdego lotniska dojazd w granicy 100 - 200 km to normalna rzecz - nie da się miec lotniska w każdej gminie, do czego Polska zmierza. Pasażerowie z północno-wschodniej części Polski mogą narzekac - kawał drogi do Gdańska i Warszawy - jedynych, najbliższych lotnisk.
gosc_0cc90
2012-10-07 22:43
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale ten terminal z Łodzi ma być tylko tymczasowym ??
gosc_65960
2012-10-07 21:50
Łódź znajduje się 135 km od Okęcia pozostałe lotniska są zdecydowanie dalej, ale to wystarczyło, aby niektórzy decydenci postanowili swego czasu uziemić lotnisko w Łodzi, skutki tego widać do dzisiaj. Zobaczymy jak będzie w Radomiu.
wielką szansą Radomia jest niski koszt budowy i utrzymania, więc może nawet przy niewielkiej ilości lotów uda się utrzymać względną opłacalność
ciekawe czy będą mieć chociaż jeden - dwa loty tygodniowo... obawiam się że to lotnisko może okazać się klapą. Uważam także, że jeśli ma to jakoś normalnie funkcjonować to Radom powinien ściśle współpracować z Kielcami - wkońcu to lotnisko jakby nie patrzeć będzie obsługiwać także woj. Świętokrzyskie