M&M: Więcej mil na pokrycie opłat

M&M: Więcej mil na pokrycie opłat Program Miles&More zapewnia możliwość pokrycia zgromadzonymi na koncie milami wszystkich podatków, opłat lotniskowych i dopłat paliwowych przypadających na bilet-nagrodę. Obecnie na pokrycie tych kosztów wystarczy 15 tys. mil. Od 3 stycznia 2013 roku na pokrycie tych samym opłat pobranych zostanie ryczałtowo więcej, bo 18 000 mil. Oferta będzie nadal dostępna...
05/09/2012 13:08   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mpawelec 2012-09-06 18:19   
mpawelec - Profil mpawelec
"Najbardziej się opłaca wydawać mile na dalekie loty do USA w klasie biznes za 105,000 mil, ale co z tego, że się opłaca skoro jest to to oferta wyłącznie dla niewielkiej grupy wygodnych i bogatych osób."
=programy lojalnościowe głównie są dla bogatych osób aby ciągle kupowały bilety w danej linii lotniczej. Co za pożytek dla linii z okazjonalnych pasażerów (średnio większość lata raz na dwa lata wg. ostatnich badań w Polsce) lub polujących tylko na tanie okazje....
gosc_386db 2012-09-06 18:09   
gosc_386db - Profil gosc_386db
oczywiscie ze kazdy program inny, szkoda ze BD juz nie ma :( Aegean jest dobry dla szybkiego Star Gold, United dla darmowych biletow... M&M chyba bylby moim ostatnich wyborem do zbierania punktow.
mecenas 2012-09-06 17:10   
mecenas - Profil mecenas
ok, rzeczywiscie widze, ze UA od roku nie robi juz starnet blocking, ale bardziej chodzilo mi o to, ze kazdy program jest tak naprawde inny. Jesli chodzi o YQ, to nie mowie konkretnie w UA. Dla przykladu SK nie kasuje YQ na wlasnych lotach dla czlonkow EB, czy ten sam bilet AA oplacany milami AA bedzie duzo tanszy niz bukowany przez Executive Club itp...
wr 2012-09-05 18:04   
wr - Profil wr
mecenas: chyba masz jakies stare informacje... United MileagePlus od dawna nie blokjuje partnerow. I tez nie trzeba placic YQ na zadnych biletach, na zadnych partnerach.
gosc_016e3 2012-09-05 17:12   
gosc_016e3 - Profil gosc_016e3
Najbardziej się opłaca wydawać mile na dalekie loty do USA w klasie biznes za 105,000 mil, ale co z tego, że się opłaca skoro jest to to oferta wyłącznie dla niewielkiej grupy wygodnych i bogatych osób. Co biednemu po rabacie na Porsche skoro w jego cenie kupi i Skodę, i mieszkanie? Zdecydowana większość osób spożytkowałaby 105,000 mil w inny sposób: poleci do USA ekonomiczną za 60,000 mil, a za pozostałe 45,000 mil dostanie całkowicie bezpłatny rejs po Europie.
mecenas 2012-09-05 16:35   
mecenas - Profil mecenas
dokladnie, tyle ze np UA blokuje loty partnerow. wszystkie programy maja swoje plus i minusy. dodatkowo jesli wybierze sie trase z niskimi podatkami czy bez YQ (jak loty z brazylii) to tez jest sensowniej.
humbak 2012-09-05 15:51   
humbak - Profil humbak
Nikt przecież wołami nie zaciąga do zbierania mil w M&M. Można zbierać w United, w US Airways (tam się za bilet-nagrodę płaci tylko ... 5 USD opłaty za bezpieczeństwo), albo w SQ, TG, czy nawet w NZ. Zasady w M&M są takie a nie inne i tyle. Jak się jest sprytnym, to można i z tego programu wiele znaleźć dla siebie. I tak jak pisze mpawelec, w M&M nie zbiera się mil na Europę w ekonomii, tylko na longhaul w biznesie.
krzysiekl 2012-09-05 15:40   
krzysiekl - Profil krzysiekl
1000-1500?
w Emirates podatki za Wiedeń-> Manila->Wiedeń to 60EUR..
czyli pewnie w mm podatki przy locie do Azji są podobne..

Ladnie sobie graja ze stalymi klientami a potem sie dziwia ze arabskie linie tak dobrze sie rozpychaja w Europie...

ja na darmowe lub nie tak bardzo darmowe loty nie uzbieralem, to co na razie mialem w EK (brak lotow na krotkich trasach u nas) wydalem na upgrade i tyle..przynajmniej calkiem bez doplat.
mpawelec 2012-09-05 15:36   
mpawelec - Profil mpawelec
w poniedziałek w Galileo był fajny program o lataniu jako HON, to jest coś
mpawelec 2012-09-05 15:35   
mpawelec - Profil mpawelec
dlatego programy lojalnościowe są de facto dla osób które dużo, daleko i drogo latają. Rocznie co najmniej trzeba zebrać 100.000 mil to ma to sens.
gosc_62a92 2012-09-05 15:29   
gosc_62a92 - Profil gosc_62a92
Zgadzam się z mpawelec :)
kupowanie biletów opłaca się najlepiej na dalekie loty i wklasie biznes co najmniej
dla porownania tak okolo teraz lot z europy do usa za mile ekonomiczna jest za 60000 mil biznes 105000 mil
ale i tak trzeba zapłacić dodatkowe opłaty Około 1000-1500zł
a bilet ekonomiczny normalnie kosztuje okolo 2000-3500zł do chicago np.
a biznes 8000-12000zł
mpawelec 2012-09-05 15:16   
mpawelec - Profil mpawelec
wymiana mil na bilety po Europie i to w klasie ekonomicznej nie ma sensu. To się tylko opłaca przy dalekich lotach i w klasie co najmniej biznes
krzysiekl 2012-09-05 14:52   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Jeśli 15kmil 15k mil za podatki to standardowa cena na lotach europejskich to GDN - IST pewnie mogło się załapać.
Ciekawe ile kosztują podatki do nagród na lotach typu Europa-Azja? Ale przynajmniej za upgrade do wyższej klasy nie pobierają dodatkowych wysokich opłat?
krzysiekl 2012-09-05 14:51   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Jeśli 15kmil 15k mil za podatki to standardowa cena na lotach europejskich to GDN - IST pewnie mogło się załapać:)
Ciekawe ile kosztują podatki do nagród na lotach typu Europa-Azja? Ale przynajmniej za upgrade do wyższej klasy nie pobierają dodatkowych (wysokich) opłat?
marcowy 2012-09-05 14:39   
marcowy - Profil marcowy
o przepraszam udało mi się kupić bilet powrotny GDN - MUC - IST za 30.000 mil z opłatami :) ale chyba im się zepsuł system w ten dzień :))
chmurka 2012-09-05 14:37   
chmurka - Profil chmurka
Jak zreszta kazdy inny program lojalnosciowy w kazdej dziedzinie. Przelicznik w rodzaju kupujesz kuchenke gazowa, to uzbierasz na jedno pudelko zapalek.
krzysiekl 2012-09-05 14:36   
krzysiekl - Profil krzysiekl
30 tysiecy mil - w sumie pasuje - 3 loty i są mile na bilet do Azji. Warszawa Gdansk 4 loty za pln i kosztuje tyle pln co bilet do Azji.
Powinni podnieść ceny w milach z tych 15k na 30k i byłoby normalnie..a tak...chcą by czuł się oszukiwany? bez sensu...
chmurka 2012-09-05 14:34   
chmurka - Profil chmurka
uliseses: nie schodzi na psy, tylko juz dawno zszedl; czas przeszly dokonany. Jest to jedna wielka kompletna, kompromitujace, idiotyczna, bezsensowna, oglupiajaca sciema.
Kropka. Szkoda klawiatury na ten twor.
malin 2012-09-05 14:23   
malin - Profil malin
Owszem, zgadzam się z przedmówcą. Chyba 2 lata temu chciałem sobie za mile sprawić przelot POZnań -Budapeszt. Bilet był za 15 tys mil, ale opłaty i podatki trzeba było dopłacić 780 zł. A kupując ten bilet normalnie wychodziło do zapłaty około 800-900 zł. W końcu zapłaciłem milami także za podatki, wyszło mi 30 tys mil. Ale oszukany się człowiek czuje, jak dostaje bilet "za darmo", ale w pakiecie z bardzo drogimi opłatami i podatkami.
usuniety 2012-09-05 14:16   
usuniety - Profil usuniety
krzysiekl: opłaty i podatki przy biletach po Europie za mile w M&M przy jednej przesiadce to zazwyczaj około 1 000 PLN co jest jawnym rozbojem - a jakoś mi się nie zdarzyło w ostatnim roku by system oferował cokolwiek poza lotami z przesiadką w FRAMUCDUS nawet jeśli np. LOT lata bezpośrednio na danej trasie - vide propozycja w systemie by trasę MOS-WAW zrobić z przesiadką we FRA, choć MOS-WAW praktycznie zawsze ma kilka-kilkanaście miejsc wolnych, no i oczywiście całość wyłącznie LH. Czasami można kupić bilet taniej niż same ich "opłaty i podatki". M&M zamiast mydlić oczy, że można za 15 000 mil polecieć w Europie, powinien urealnić stawki milowe za bilety i uczciwie przyjąć jak inne programy ca 20 000 - 30 000 za bilet na dowolnie wybrany lot, a nie absurdalne kombinacje na które klient sam nigdy by nie wpadł. Schodzi M&M na psy. Kropka
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy