Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_5f31d
2012-09-06 11:21
W Łodzi ścieżka podejścia jest od wschodu nad miastem, ale wiele wysiłku kosztowało samodzielne uruchomienie w 2004r portu lotniczego, który towarzysze zamknęli dla ruchu pasażerskiego w 1956r i tam nikt nie narzeka na hałas samolotów lecących na Lublinek. Więc Radomiacy też powinni być wyrozumiali dla Sadkowa.
pcharasz to zapytaj co ludziom przeszkadza Chopin, Poznań, Gdańsk. tam też lotniska są x czasu, a ludziom "przeszkadza" samolot. poza tym jeśli określasz hałas tylko od ścieżki podejścia to powodzenia. go around/ hałas okołolotniskowy (kołowanie/ próby silników/ rozbiegi/ itd.), starty.
gosc_f1c4a
2012-09-06 10:10
Porównajcie piękne logo lotniska w Katowicach, Wrocławiu, Modlinie, Gdyni, Lublinie czy Krakowie itd z Łodzią czy propozycją Aeroplan Studio ... przepraszam ale zbyt dużo pracy włożono w uruchomienie lotniska w Radomiu, aby jego wizytówka była taka nienowoczesna. Trzeba rozpisać konkurs i zwycięzcy zafundować lot pierwszym samolotem pasażerskim z Sadkowa !
gosc_ab9f6
2012-09-06 08:21
Radom w przyszłości musi przedłużyć pas startowy, a dobre połączenia drogowe i kolejowe (bocznica) oraz położenie na przedmieściu dużego miasta, terminal pasażerski i prawidłowe zarządzanie pozytywnie wpłyną na rozwój regionu. Logo musi być b.ładne i nie należy popełniać gafy wzorem Łodzi, która wymieniła ładną latającą łódkę na coś ... niewiadomego.
gosc_5ecf2
2012-09-06 07:54
Wzorem RADOMIA powinniśmy w miarę tanio tworzyć wojskowo-cywilne lotniska, które oprócz zadań militarnych i obsługi pasażerów przynosiłyby dochód z cargo > Piła, Gdynia, Słupsk, Biała Podlaska, Legnica itd mogą też mieć porty lotnicze przyczyniające się do rozwoju regionu i kraju.
pcharasz
2012-09-05 19:57
gosc_609de, główna ścieżka podejścia jest od strony powiatu radomskiego, a nie miasta. Teraz latają samoloty wojskowe i nikomu nie przeszkadza, czemu miałyby cywilne przeszkadzać... lotnisko istnieje w tym miejscu już ponad 80 lat..
gosc_52e30
2012-09-05 12:00
Teraz lata wojsko, często znacznie głośniejszym maszynami i problemu nie ma...
gosc_609de
2012-09-05 11:44
"Po 1 lotnisko w Radomiu nie będzie pod Radomiem tylko w Radomiu, 4 km od centrum." no to wielkie gratulacje! hip hip hurra, a słyszał tam kto o ograniczeniach hałasowych i OOU? po drugim lądowaniu będą afery o odszkodowania itp.
gosc_bd1bc
2012-09-05 11:09
@gosc_e4fb6 Na Podlasiu z 2 lata temu zrobili fatalny raport środowiskowy, ekolodzy go uwalili i przez to nie budują koło Tykocina lotniska. Na szczęscie nowy raport ma być do końca roku, znacznie poprawiony trochę czasu mają na pozwolenia, projekty itd. i w nowym budżecie unijnym z RPO wydzielą kasę na port i tak koło 2015 roku mogliby ruszyć z budową.
to lotnisko będzie tylko dla ruchu LCC, jeżeli ktoś z tych regionów będzie chciał polecieć gdzieś dalej w świat poza europę i tak będzie musiał przyjechać do Warszawy.
gosc_e4fb6
2012-09-05 09:50
Radom to konkretne działanie, a porty lotnicze na Mazurach, Podlasiu czy woj.Świętokrzyskie to gadanie, gadanie, gadanie ... choć w północno-wschodniej Polsce potrzebne są lotniska cywilne lub wojskowo-cywilne to chyba tylko MON jest w stanie szybko zorganizować takie inwestycje ...
gosc_36863
2012-09-05 09:37
Czy Radom i Radomsko to jest to same miasto? Komentarz moderatora: To dwa różne miasta. Radom jest w woj. mazowieckim, a Radomsko w woj. łódzkim.
gosc_1ea48
2012-09-05 09:31
Sadków to przykład gospodarskiego myślenia oraz szybkiej realizacji wg potrzeb i możliwości, a także dobrej współpracy wojska i władz miasta. Logo powinno być bardziej nowoczesne i eleganckie - jak przystało na Radom !
gosc_958a3
2012-09-05 09:26
Zgadzam się w pełni z @gosc_7df24 - warszawie marzy się powrót do centralizmu, czasów gdzie ,,jak latamy to tylko z Warszawy a reszta musi się tłuc do stolycy". Teraz rozwijają się porty regionalne, są bardziej dostępne i bliżej ludzi dzięki temu tak dynamicznie rozwija się rynek przewozów w Polsce.
Wg cennika opłat ze stronki portu w Radomiu, za jednego odprawionego pasażera biorą 7 $ koło 23 zł. Po pierwsze, nie wiem jak dawno ustalano te opłaty, ale widać, że są znacznie niższe niż z WMI- standardowa tam to 40 zł, oczywiście są zniżki. Mimo to jak się ponegocjuje a władze lotniska bardzo będą chciały by port znalazł przewoźnika, dlatego mogą zaoferować opłaty koło tych 20 zł(no i nie wydali bardzo dużo na uruchomienie portu) to skusi to np. szukającego wszędzie oszczędności Ryanaira do uruchomienia chociaż kilku najpopularniejszych kierunków np. STN,DUB,CRL, RYG, jakiejś czartery do tego powinny wejść. Dodatkowe oszczędności mogą być na handlingu, niższych pozostałych opłatach i jak wspomniałem WMI musiał wydać z 300 mln, a jak Radom wyda 20-30 mln(bo sporo infrastruktury, sprzętu ma) i dzięki temu zaoferują niższe opłaty. WMI musiał wydać z 80-100 mln na terminal a Radom za wyposażony terminal z Łodzi dał 2 mln. Pozostaje teraz jeszcze lepsze oprzyrządowanie nawigacyjne(ale to z PAŻP trzeba się pomęczyć bo oni nie chcą ryzykować, dopiero jak się port rozkręci weszliby-widać to chociaż po problemach, ale zakończonych sukcesem , Lublina)-najpierw NDB, później DVOR/DME a docelowo ILS.
gosc_b7d8e
2012-09-05 08:20
Radom-Sadków jest istniejącym lotniskiem wojskowym, którego funkcje będą rozszerzone o działalność cywilną - to jest dobre i ekonomiczne posunięcie, znacznie tańsze od budowy nowego portu lotniczego i skorzysta z niego również woj.świętokrzyskie, które na terenie wykupionym pod lotnisko w Obicach zaczyna eksploatację surowców mineralnych.
gosc_d7732
2012-09-05 03:28
w radomiu teraz składany tymczasowy terminal.Docelowo odpraw wiecej niz w lublinie.PŁD.mazowsze,swietokrzyskie to ok.1mln mszk.aglomeracja.Duze zainteresowanie budowa stałego terminala ze strony firm amerykanskich ,polkich ,irlandzkich ,i chinskich.trafiona inwesycja chłonny rynek.
zobacz link
gosc_7df24
2012-09-05 01:13
Po 1 lotnisko w Radomiu nie będzie pod Radomiem tylko w Radomiu, 4 km od centrum.
Po 2 stworzenie lotniska w Radomiu będzie o wiele tańsze. Będą tutaj także niższe koszty prowadzenia niż w Modlinie i nie ma wątpliwości że Modlin będzie szantażowany przez tanie linie grożące wyprowadzką do Radomia.
Po 3 warszawska aglomeracja oraz okolice spokojnie pociągnie 2 lotniska dla tanich linii nie mówiąc o tym, że Radom może od razu obsługiwać świętokrzyskie (czy ktoś sugeruje, że DZIŚ przy dzisiejszym popycie należy na łące od zera budować lotnisko pod Kielcami za kilkaset mln zł?)
Po 4 do Radomia z Warszaw (i Kielc już wkrótce) prowadzi S7. W samym mieście na lotnisko będzie prowadzić zewnętrzna obwodnica miejska 2x2. Żadnych korków, żadnych zatorów, pomiędzy tabliczką "Radom" a terminalem będą tylko 3 światła i dwa ronda.
Po 5 w Radomiu nie potrzeba żadnych szynobusów, tramwajów czy czeogokolwiek innego szynowego. Z dworca PKP i PKS można dowieźć pasażerów w 10 minut pod terminal - już teraz, wystarczy drobna korekta istenijących tras. Oznacza to więc że po remoncie trasy kolejowe nr 8 z Wawy do Radomia pojedzie się w godzinę 10 minut na terminal.
Czy ktoś ma jakieś uwagi do tych argumentów?
gosc_33d57: "Nie lepiej zrobić zamiast sześciu dwa, ale duże i jeden malutki? Zostawić Łódź (ale konkretnie rozbudować), Dokończyć Lublin jako mały port regionalny i machnąć ten centralny gdzieś na trasie Wawa-Radom i dobrze skomunikować z miastami w okręgu."
Sugerujesz, żeby wyrzucić teraz w błoto wydane w Modlinie, czy Radomiu? Przecież chcesz budować lotnisko od zera przy trasie S7 na trawce? :P
A nowe logo mi się podoba, Jest spójne ze strategią miasta, z logiem MPK, MZDIK, Wodociągów Miejskich i innych spółek miejskich.
gosc_aacf8
2012-09-05 01:01
dla informacji niektorych tylko dodam, ze Lodz to woj. lodzkie, Lublin to lubelskie ;-) na Mazowszu sa dwa porty lotnicze, ale Radom to Warszawy to droga ekspresowa, a Kielce do Krakowa to takze dosc blisko. Ani Radom, ani Kielce nie sa tak strategicznymi miastami na mapie Polski, zeby nie mozna bylo stamtad dojechac 100km na lotnisko...
gosc_3087a
2012-09-05 00:48
Ja tez popieram lotnisko w Radomiu, czego chcecie.... Jak chcą ludzie latać to poleca do Radomia... Na sile ich nie zmusisz żeby latali do Modlina. Mieszkam w Warszawie i ciesze się, ze w okolicy powstanie kolejne lotnisko. Jak w Modlinie będą bilety drogie to pojadę do Radomia, a może na Okęciu tez będzie okazja. Bedzie w czym wybierać. Teraz takie czasy, ze lotnisko to nie przywilej wielkich miast. Jak ktoś nie może w to uwierzyć to niech jedzie do Francji, Niemiec, Wlk Brytanii. To już XXI wiek, a nie Polska Gierka i Gomułki. Jeszcze jedno. Wladze Radomia z własnych pieniędzy wybudowali lotnisko za 20 mln. Nie sztuka wydać pieniądze, a tu proszę. Małym kosztem będzie wzorcowa inwestycja. Niech Białystok się bierze do roboty i niech z Radomia bierze przykład, bo im rzeczywiście tylko Modlin zostanie. A do Modlina dostać się nie łatwo. Wole dwupasmówkę z Warszawy do Radomia :-)
gosc_0c112
2012-09-05 00:19
Logo z aeroplanu mało ambitne i nie ciekawe > gdyby rozpisać konkurs wśród uczniów i studentów to pewnie logo byłoby znacznie ładniejsze. Ciekawe jaki kod IATA dostanie Sadków, bo RAD, RAS, RDM już zajęte ?