Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
fairy_slap
2012-08-31 10:52
czy ktoś się oeirntuje czy na lotnisku działają już jakieś sklepy?
Od 1 września Radex będzie zatrzymywać się przy lotnisku w kursach Warszawa-Olsztyn-Warszawa. Dobra wiadomość!
fairy_slap
2012-08-29 13:58
mam nadzieję, że odprawa już się szybko uwija, zresztą za tydzień sprawdzimy
gosc_2eb3e
2012-08-28 16:28
to lotnisko to taka większa Etiuda,ceny wysokie a usługi marne ,więcej kontrolerów niż na wskazuje zapotrzebowanie,nie orobią się tam ,dobra fucha,poza tym przechodząc przez kontrolę ,jednemu z funkcjonariuszy tak waliło spod pach kwaśnym potem że aż odrzucało! facet chyba nie widział na oczy antyperspirantu,pozytyw jest taki że w życu tak szybko nie przeszłam przez kontrolę na lotnisku! to tyle!
gosc_8c123
2012-08-28 13:59
trudno nazywac dzisiaj kierunki do UK czy IE pracowniczymi...moze kiedys tak , ale teraz wiekszosc stanowia ludzie mieszkajacy tam i wpadajacy do PL na wakacje albo ich rodzina jadaca tam na wakacje. Ewidentna turystyka...Jak ktos napisal nizej "za praca" juz nikt nie jezdzi - nie te czasy (na szczescie) Do tego na pewno sa to bardziej oplacalne dla linii trasy, Ci ludzie sa w stanie zaplacic wiecej niz pln za bilet.
gosc_1efeb
2012-08-27 16:36
Polska sie bedzie dramatyczniej wyludniac niz byla DDR ;)
Prognozy dla Polski na 2030 to 32mln mieszkancow. Wydaja sie b. optymistyczne. Ja uwazam 25-30mln z czego polowa to emeryci.. Kryzys w Polsce dopiero sie zaczyna. PKB na poziomie 2%!! Nastapila gwaltowna zmiana nastroju u emigrantow w UK. Do Polski nikt juz z tad nie wraca. Dlaczego? Emigranci zapuscili korzenie, dzieci urodzone tutaj w setkach tysiecy juz chodza do szkoly, zycie jest proste i nie ma biurokracji itd
asp1 od kiedy FR lata z WAW do STN ?
WAW-LTN. Przez ostatnie 4 lata mielismy na tej trasie tylko Wizz z 3 lotami dziennie. Teraz mamy FR do STN. LTN i STN sa bardzo blisko siebie wiec ktos musi odpasc . Tak samo East Midlands i Doncaster, Liverpool i Manchester. Obydwoje FR i Wizz lataja do Prestwick. Ja tu widze jednego zwyciezce. Wizz zrobil blad przenoszac sie do WMI.
O ile Chómpaqi są transportowane samolotem a nie w chłodni trawlera ;p
Kierunek pracowniczy to taki, w którym takie Humbaki są mniejszością,
ktgracz bardzo by Cie prosił o rozwiniecie co rozumiesz przez "kierunki pracownicze"
ktgracz, nie od dziś wiadomym jest że ruch lotniczy z/do PL można podzielić wg. geografii;) czyli północna część kontynentu ( UK, IRL, Skandynawia, Niemcy, Holandia, Belgia częściowo Francja ) to ruch pracowniczo-turystyczny natomiast poludniowa część to ruch turystyczno-pracowniczy. Oczywiście bardzo duże uproszczenie. I zgodzę się że ilość tras to mało przejrzysty porównanie ( mi chodziło tylko i wyłącznie o ilość tras) i liczy się oferowanie miejsc.
gosc_63473
2012-08-27 12:52
Ktgracz według Ciebie z UK, Skandynawii , Irlandii, Niemiec, i Holandii latają tylko robotnicy. Gratuluje toku myślenia a wystarczyło tylko pojechać do Modlina aby to sprawdzić
Kierunki pracownicze Wizza i Ryana, to ma mój gust obecnie: UK, Irlandia, Skandynawia, Niemcy, Holandia. Może połowicznie (wśród polaków, bo arabskie prawie w 100% np. Francja/ Belgia-Maroko) CRL, BVA. Wg. powyższego podziału (zaliczając BVA i CRL dalej jako "turystyczne" obok .es i .it) teraz ruch z WMI mamy tak: 4 na 8 tras FR i 11 na 20 jest za pracą. Będzie 13 na 20 (Rzym traktowany jako jeden kierunek, bo FCO tylko chwilowe) we FRancy i w Wizz (dojdzie turystyczne GNB, odejdzie w tej kategorii FRL i BOJ) 11 na 19. Finalnie teraz 15/28, a będzie 24/39, a wiadomo, że takie BVA, CRL, BGY, CIA, to nie tylko turystyka czy mały-średni biznes, ale także duży procent tworzy ruch migracyjny (odwiedziny PL lub odwiedziny za granicą przez członków rodzin z Polski). // michalb: może chodziło asp1, o ten drobny szczegół ile lotów odbywa się tygodniowo na trasie WMI-LTN/STN-WMI (jak FR dołączy w pełni do Wizza, to już na jesieni prawie dzień w dzień będzie 5 lotów na dobę do Londynu) a ile do Rzymu czy Barcelony. W tym przypadku trasa trasie nie równa i takie STN czy LTN powinny mieć mnożnik 2-3x (jak nie 5x dla tras typu BUD) tyle co oferowanie na inne kierunki przez danego przewoźnika.
gosc_b9632
2012-08-27 12:16
co wy tu za demograficzne farmazony wypisujecie:)
Nowy kolega (asp1), nie jakiś anonimowy gość, a od razu tak sprowadzony do parteru... Ech - każdemu wolno rokować/ prognozować jak chce, a może to nie miłe dane dla świadomości, ale ma trochę racji co do GUS i demografii: dużo nie ma dzieci, a jak ma to przeważnie jedno, max. dwa. Dzietność (dziecko/ kobietę) w 2012 spada do 1.3x 209 miejsce na 222 państwa świata. Dodajesz (a raczej odejmujesz) do tego już urodzonych, po studiach lub bez papierka, którzy wyjechali i dalej (na mniejszą skalę, ale teraz już nie tylko do UK i Irlandii, ale i innych krajów Europy Zach. bo tam m.in. mogą mieć upragnione 2-3 dzieci i spokojnie wyżyć przy tym samym nakładzie pracy - fizycznej - co w PL) wyjeżdżają. Nie jest to taka masakra wyjazdowa młodych jak na Litwie czy Łotwie, ale odczuwalna. Rozwiązania widzące nadzieję w postaci imigrantów z poza EU jak pokazuje przykład Francji czy Belgii (Niemcom trochę lepiej to wychodzi - choć część pracuje i dokłada się do kasy, a nie żyje z socjalu) się nie sprawdza. Świat się zmienia, ale nie trzeba szklanej kuli, wystarczy liczydło: 2 umiera, jedno się rodzi, a na zmiany polityce prorodzinnej się nie-zaniesie (czas przyszły od nie zanosi). // WMI, LUZ może kiedyś (za 5-10-15lat, konia z rzędem temu kto wskaże datę peakoil!!) mieć problem (LCC paliwo to 40-50% kosztów operacyjnych = ceny biletów), gdy cena paliwa zacznie spekulacyjnie szaleć (ropa 400-600USD za baryłkę), ale to w szybo zmieniającym się lotniczym świecie dalekie kiedyś-kiedyś i do tego czasu w Polsce CPL wybudują hehee ;)
michalebe, wyspy ogólnie rzec ujmując czyli zarówno UK jak i IRL
michalebe: Jeremiasz! ASP1owe Lamentacje nad Modlinem (i Polską).
gosc_22c14
2012-08-27 09:49
asp1: wiara w prognozy jest złudna > np pogody, giełdy, polityki, demografii, gospodarki, itd < dlaczego nie brać pod uwagę reemigrantów i imigrantów? świat się zmienia ... uważam, że każde województwo powinno mieć przynajmniej 1.lotnisko dla rozwoju regionu > jesienią rusza Lublin-Świdnik, a w przyszłym roku Radom-Sadków ... oba bliskie również dla woj.świętokrzyskiego