Modlin: Ponad 200 tys. pasażerów

Modlin: Ponad 200 tys. pasażerów Dziś (23.08) tuż po północy lotem W6 1502 ze Sztokholmu na lotnisko w Modlinie przyleciał 200 000 pasażer.W lipcu obsłużono 550 operacji lotniczych i 78 567 pasażerów: 40 886 przylatujących i 37 681 odlatujących. W ciągu pierwszych 21 dni sierpnia liczba rejsów wyniosła 776, a liczba obsłużonych pasażerów 116 005.W lipcu lotnisko obsługiwało ruch pasażerski przez 17 dni....
23/08/2012 21:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
fairy_slap 2012-08-31 10:52   
fairy_slap - Profil fairy_slap
czy ktoś się oeirntuje czy na lotnisku działają już jakieś sklepy?
humbak 2012-08-29 14:04   
humbak - Profil humbak
Od 1 września Radex będzie zatrzymywać się przy lotnisku w kursach Warszawa-Olsztyn-Warszawa. Dobra wiadomość!
fairy_slap 2012-08-29 13:58   
fairy_slap - Profil fairy_slap
mam nadzieję, że odprawa już się szybko uwija, zresztą za tydzień sprawdzimy
gosc_2eb3e 2012-08-28 16:28   
gosc_2eb3e - Profil gosc_2eb3e
to lotnisko to taka większa Etiuda,ceny wysokie a usługi marne ,więcej kontrolerów niż na wskazuje zapotrzebowanie,nie orobią się tam ,dobra fucha,poza tym przechodząc przez kontrolę ,jednemu z funkcjonariuszy tak waliło spod pach kwaśnym potem że aż odrzucało! facet chyba nie widział na oczy antyperspirantu,pozytyw jest taki że w życu tak szybko nie przeszłam przez kontrolę na lotnisku! to tyle!
gosc_8c123 2012-08-28 13:59   
gosc_8c123 - Profil gosc_8c123
trudno nazywac dzisiaj kierunki do UK czy IE pracowniczymi...moze kiedys tak , ale teraz wiekszosc stanowia ludzie mieszkajacy tam i wpadajacy do PL na wakacje albo ich rodzina jadaca tam na wakacje. Ewidentna turystyka...Jak ktos napisal nizej "za praca" juz nikt nie jezdzi - nie te czasy (na szczescie) Do tego na pewno sa to bardziej oplacalne dla linii trasy, Ci ludzie sa w stanie zaplacic wiecej niz pln za bilet.
gosc_1efeb 2012-08-27 16:36   
gosc_1efeb - Profil gosc_1efeb
Polska sie bedzie dramatyczniej wyludniac niz byla DDR ;)
asp1 2012-08-27 16:14   
asp1 - Profil asp1
Prognozy dla Polski na 2030 to 32mln mieszkancow. Wydaja sie b. optymistyczne. Ja uwazam 25-30mln z czego polowa to emeryci.. Kryzys w Polsce dopiero sie zaczyna. PKB na poziomie 2%!! Nastapila gwaltowna zmiana nastroju u emigrantow w UK. Do Polski nikt juz z tad nie wraca. Dlaczego? Emigranci zapuscili korzenie, dzieci urodzone tutaj w setkach tysiecy juz chodza do szkoly, zycie jest proste i nie ma biurokracji itd
michalb 2012-08-27 15:58   
michalb - Profil michalb
asp1 od kiedy FR lata z WAW do STN ?
asp1 2012-08-27 15:51   
asp1 - Profil asp1
WAW-LTN. Przez ostatnie 4 lata mielismy na tej trasie tylko Wizz z 3 lotami dziennie. Teraz mamy FR do STN. LTN i STN sa bardzo blisko siebie wiec ktos musi odpasc . Tak samo East Midlands i Doncaster, Liverpool i Manchester. Obydwoje FR i Wizz lataja do Prestwick. Ja tu widze jednego zwyciezce. Wizz zrobil blad przenoszac sie do WMI.
4tech 2012-08-27 13:49   
4tech - Profil 4tech
O ile Chómpaqi są transportowane samolotem a nie w chłodni trawlera ;p
humbak 2012-08-27 13:38   
humbak - Profil humbak
Kierunek pracowniczy to taki, w którym takie Humbaki są mniejszością,
michalb 2012-08-27 13:36   
michalb - Profil michalb
ktgracz bardzo by Cie prosił o rozwiniecie co rozumiesz przez "kierunki pracownicze"
4tech 2012-08-27 13:24   
4tech - Profil 4tech
ktgracz, nie od dziś wiadomym jest że ruch lotniczy z/do PL można podzielić wg. geografii;) czyli północna część kontynentu ( UK, IRL, Skandynawia, Niemcy, Holandia, Belgia częściowo Francja ) to ruch pracowniczo-turystyczny natomiast poludniowa część to ruch turystyczno-pracowniczy. Oczywiście bardzo duże uproszczenie. I zgodzę się że ilość tras to mało przejrzysty porównanie ( mi chodziło tylko i wyłącznie o ilość tras) i liczy się oferowanie miejsc.
gosc_63473 2012-08-27 12:52   
gosc_63473 - Profil gosc_63473
Ktgracz według Ciebie z UK, Skandynawii , Irlandii, Niemiec, i Holandii latają tylko robotnicy. Gratuluje toku myślenia a wystarczyło tylko pojechać do Modlina aby to sprawdzić
ktgracz 2012-08-27 12:39   
ktgracz - Profil ktgracz
Kierunki pracownicze Wizza i Ryana, to ma mój gust obecnie: UK, Irlandia, Skandynawia, Niemcy, Holandia. Może połowicznie (wśród polaków, bo arabskie prawie w 100% np. Francja/ Belgia-Maroko) CRL, BVA. Wg. powyższego podziału (zaliczając BVA i CRL dalej jako "turystyczne" obok .es i .it) teraz ruch z WMI mamy tak: 4 na 8 tras FR i 11 na 20 jest za pracą. Będzie 13 na 20 (Rzym traktowany jako jeden kierunek, bo FCO tylko chwilowe) we FRancy i w Wizz (dojdzie turystyczne GNB, odejdzie w tej kategorii FRL i BOJ) 11 na 19. Finalnie teraz 15/28, a będzie 24/39, a wiadomo, że takie BVA, CRL, BGY, CIA, to nie tylko turystyka czy mały-średni biznes, ale także duży procent tworzy ruch migracyjny (odwiedziny PL lub odwiedziny za granicą przez członków rodzin z Polski). // michalb: może chodziło asp1, o ten drobny szczegół ile lotów odbywa się tygodniowo na trasie WMI-LTN/STN-WMI (jak FR dołączy w pełni do Wizza, to już na jesieni prawie dzień w dzień będzie 5 lotów na dobę do Londynu) a ile do Rzymu czy Barcelony. W tym przypadku trasa trasie nie równa i takie STN czy LTN powinny mieć mnożnik 2-3x (jak nie 5x dla tras typu BUD) tyle co oferowanie na inne kierunki przez danego przewoźnika.
gosc_b9632 2012-08-27 12:16   
gosc_b9632 - Profil gosc_b9632
co wy tu za demograficzne farmazony wypisujecie:)
ktgracz 2012-08-27 11:58   
ktgracz - Profil ktgracz
Nowy kolega (asp1), nie jakiś anonimowy gość, a od razu tak sprowadzony do parteru... Ech - każdemu wolno rokować/ prognozować jak chce, a może to nie miłe dane dla świadomości, ale ma trochę racji co do GUS i demografii: dużo nie ma dzieci, a jak ma to przeważnie jedno, max. dwa. Dzietność (dziecko/ kobietę) w 2012 spada do 1.3x 209 miejsce na 222 państwa świata. Dodajesz (a raczej odejmujesz) do tego już urodzonych, po studiach lub bez papierka, którzy wyjechali i dalej (na mniejszą skalę, ale teraz już nie tylko do UK i Irlandii, ale i innych krajów Europy Zach. bo tam m.in. mogą mieć upragnione 2-3 dzieci i spokojnie wyżyć przy tym samym nakładzie pracy - fizycznej - co w PL) wyjeżdżają. Nie jest to taka masakra wyjazdowa młodych jak na Litwie czy Łotwie, ale odczuwalna. Rozwiązania widzące nadzieję w postaci imigrantów z poza EU jak pokazuje przykład Francji czy Belgii (Niemcom trochę lepiej to wychodzi - choć część pracuje i dokłada się do kasy, a nie żyje z socjalu) się nie sprawdza. Świat się zmienia, ale nie trzeba szklanej kuli, wystarczy liczydło: 2 umiera, jedno się rodzi, a na zmiany polityce prorodzinnej się nie-zaniesie (czas przyszły od nie zanosi). // WMI, LUZ może kiedyś (za 5-10-15lat, konia z rzędem temu kto wskaże datę peakoil!!) mieć problem (LCC paliwo to 40-50% kosztów operacyjnych = ceny biletów), gdy cena paliwa zacznie spekulacyjnie szaleć (ropa 400-600USD za baryłkę), ale to w szybo zmieniającym się lotniczym świecie dalekie kiedyś-kiedyś i do tego czasu w Polsce CPL wybudują hehee ;)
4tech 2012-08-27 10:09   
4tech - Profil 4tech
michalebe, wyspy ogólnie rzec ujmując czyli zarówno UK jak i IRL
humbak 2012-08-27 09:57   
humbak - Profil humbak
michalebe: Jeremiasz! ASP1owe Lamentacje nad Modlinem (i Polską).
gosc_22c14 2012-08-27 09:49   
gosc_22c14 - Profil gosc_22c14
asp1: wiara w prognozy jest złudna > np pogody, giełdy, polityki, demografii, gospodarki, itd < dlaczego nie brać pod uwagę reemigrantów i imigrantów? świat się zmienia ... uważam, że każde województwo powinno mieć przynajmniej 1.lotnisko dla rozwoju regionu > jesienią rusza Lublin-Świdnik, a w przyszłym roku Radom-Sadków ... oba bliskie również dla woj.świętokrzyskiego
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy