Enter Air: 11. Boeing 737 we flocie

Enter Air: 11. Boeing 737 we flocie Dziś (18.08) po północy na warszawskim lotnisku wylądował kolejny Boeing 737-400 dla linii Enter Air (SP-ENI) i rano zadebiutował na siatce połączeń. Jest to ósma maszyna tego typu we flocie przewoźnika. Łącznie flota Enter Air liczy już 11 samolotów: osiem Boeingów 737-400 i trzy B737-800.Nowy samolot posiada znaki rejestracyjne SP-ENI, a jego numer seryjny to C/N 28489....
18/08/2012 23:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek737 2012-08-21 12:46   
piotrek737 - Profil piotrek737
Porównywanie struktury i działania Enter Air do Travel Service jest bardzo chybione. Bo to firma istniejąca o kilka lat dłużej plus mająca udziałowca pt. Icelandair Group, która lotnictwem zajmuje się od dawna ;) Także taki inwestor i udziałowiec daje wielkie pole manewru do tego mają Benki we flocie i zamówione to mogą dogadać dobry deal co do nowych 738 dla TVS. Poza tym zaczynali przez większym kryzysem więc też inaczej to się odbyło, ale za to bulą za nie ładną kasę więc ostatnio i kondycja finansowa podupada troszkę bo brali samoloty na tzw górce leasingowej. Co do samego Entera to opóźnienia wynikały z małej ilości samolotów oraz mieszania touroperatorów, którzy potrafią zmieniać godzinę wylotu na kilka dni, a czasem nawet i kilka godzin przed. Teraz powinno być nieco lepiej, a na pewno poprawi wszystko dodanie kolejnego 738 na jesieni. Dodam jeszcze, że rata nowego B738 prosto z Everett to przedział 440-500 tys. vs 738 np z 1999-2001 te modele są po 250 tys. miesięcznie więc różnica dwukrotna. Także każdy przewoźnik, któremu zależy na sukcesie, wyrabia sobie dobry wizerunek wśród leasingodawców i płaci raty na czas. Do tego na koniec dodam, że to co linie czarterowe opowiadają jak wyglada samolot po niektórych rejsach to jest masakra... Potrafią nasi rodacy wynieść znaczki exit/wyjście, odkręcić coś z toalety bo im się spodobało, nagminnie łamali całe fotele, uszkadzali stoliki itp. itd. Lista jest dość długa i aż nie chciało mi się wierzyć jak pokazywali mi zdjęcia... Tak więc fajnie, że tak najeżdżają na polskie linie czarterowe. Tylko boję się, że pewien odsetek tych "pięknych" turystów zrobi nam siarę w Niemczech i wtedy będzie już świetnie :)
ktgracz 2012-08-21 10:47   
ktgracz - Profil ktgracz
gosc_a8260: jakby - czyli marzenie ściętej głowy, bo realia (zasobność portfela polaka) są jakie są. gosc_79dbd: w "ołówek" (MD82 lub MD83) Bułgarskiego przewoźnika czarterowego BUC (nie wiem czy w tym roku, ale 1-2 lata temu latał do Polski tymi wynalazkami) nie wsiadłbym nawet za dopłatą. Jak widzę dolot z/do Polski B737 (potencjalnie 20-25 letni, tak zgadza się doskonale serwisowany, ale w powietrzu subiektywnie lubię latać maszynami maksymalnie w wieku gimnazjalnym!) LH też nie nastraja mnie to optymistycznie, dlatego bardzo się ciesze, że LO pozbędzie się B737 i będą latały moje ulubione (gdzie A319-320 czy B737 do EMB) E-Jety :))) // To że łysol z UK robi burdę po pijaku w Hiszpanii, to mnie nie obchodzi, ale jak polscy turyści robią siarę za granicą, to takie buractwo wkur... mnie do czerwoności, bo jestem polakiem i nie chcę się wstydzić za mój kraj. Politycy jak jest źle lubią równać do dna, lepiej chyba wytykać błędy i równać do najlepszych!
gosc_11245 2012-08-21 10:44   
gosc_11245 - Profil gosc_11245
Ja nie jestem z tych co pluja na wszystko MADE IN POLAND. Ale chce dobrej jakosci, serwisu i milej obsugi. Lecac z Niemiec na wakacje mam to. Urlop zaczety na pokladzie Tui Fly, Condor czy Air Berlin niczym ma sie do tego co oferuja przewoznicy z Polski. Tu wiek maszyn nie ma znaczenia, byle by byly dobrze serwisowane. Lecialem dwa razy na wakacje z Polski i nigdy wiecej juz tego nie zrobie. Przynajmniej dopuki sie jakosc uslug nie poprawi.
forplay 2012-08-21 10:31   
forplay - Profil forplay
@gosc_79dbd - poprawy to można wymagać względem personelu jakości obsługi - a nie do końca taboru. Enter połapał zleceń więc dokupił kolejną maszynę w ramach możliwości finansowych. Wiadomo że chcielibyśmy żeby enter latał samymi 800-tkami fabrycznie nowymi - tyle że chcący oferować niską cenę przelotu tak żeby zachęcić biura podróży - nie mogą sobie najwyraźniej na to pozwolić. Ważne jest że przez te 3 lata znacznie poniósł się standard obsługi - stewki są milsze, bardziej obyte, spóźnienia są - owszem - ale na to ma wpływ starsza flota. Catering tak jak pisałem wcześniej - nie linia decyduje o tym co podaje za free tylko biuro które zamawia usługę. Najwyraźniej nasze biura w przeciwieństwie do zachodnich wolą oszczędzić te 20 zł/osobę za lot na cateringu niż zadbać o swoich klientów kompleksowo.
gosc_79dbd 2012-08-21 10:01   
gosc_79dbd - Profil gosc_79dbd
no dokladnie... nie mozna pluc!! ale mozna wymagac poprawy... a jej od 3 lat nie widac niestety... a to ze kazdy lubi sie zachwycac nad tym co zagraniczne to wlasnie polska....wystarczy poczytac inne dyskusje na temat lini zagranicznych gdzie kazdy kto napisze ze obca linia jest nie do konca taka wspaniala..zostaje zmieszany z blotem.... ahh
gosc_a8260 2012-08-21 07:09   
gosc_a8260 - Profil gosc_a8260
ktgracz - już mieliśmy jedną Polską linię która przeinwestowała. Nie ma co szaleć - z grubsza Enter ma dobrą strategię - zarobić - dokupić --- skoro się jej trzyma i od 3 lat jakoś lata to nie ma co cwaniakować. Latanie nie jest takie proste jak myślą niektórzy - eksperci forumowi niczym eksperci z OLT. Mówcie co chcecie - Enter może nie lata nowościami ale lata - na bieżąco serwisuje też samoloty. Moja propozycja - nie plujmy na wszystko co MADE IN POLAND
ktgracz 2012-08-21 01:22   
ktgracz - Profil ktgracz
40szt. to za dużo, nawet 20. Polska byłaby Ok, jakby miała flotę w typu takiego TUIfly Nordic i by było git. Jedna, nawet mało liczna, ale pewna jako partner B.P. ze średniej i wyższej półki. Teraz jest tak, że takie TUI czy Neckermann, który kosi więcej niż inne biura podróży może na miejscu daje lepszy produkt, ale 1-2 na 10 wyjazdów ma czkawkę z powodu feralnego przewoźnika z którym podpisują b. atrakcyjne cenowo umowy.
ktgracz 2012-08-21 01:14   
ktgracz - Profil ktgracz
.uk to nie moja bajka. Wersję niemiecką śledzę od 3-4 lat (ok. 2 lata temu byli bezkonkurencyjni na całym kontynencie, m.in. ponad 90% punktualność, co w charterach się nie zdarza!), bliżej, bilet Zug-zum-Flug i multum często b. oryginalnych kierunków :))
usuniety 2012-08-21 01:00   
usuniety - Profil usuniety
TUI brytyjskie też lata na B737-800.
ktgracz 2012-08-21 00:53   
ktgracz - Profil ktgracz
b737800max: nie wiem czym latają (i jak punktualnie/ niezawodnie) linie TUI, ale wiem jak te parametry wyglądają w niemieckim TUIfly.com (dodaje nowe prosto z fabryki, a większość używanych ma niemiecką historię np. scheda po Hapag Lloyd). Enter nie robi kroków w tym kierunku, by im dorównać, ani 2-3 lata temu, ani teraz, ani za dwa - dodaje do floty tylko używane i na dodatek orane w liniach z sześciu kontynentów. Travel Service liczebnością nie dorówna, ale przynajmniej schemat ma podobny do TUIfly: dodaje nówki (jak TUIfly linie mają 6szt. z fabryki poniżej 2 lat), a te używane ma po 1-2 podobnych im (głównie czartery) liniach z EU. Tu jest ta subtelna (przynajmniej dla mnie) różnica między 10-cio letnim Enterem, a maszyną QS czy X3 (bdb znaną historią wcześniejszego użytkowania) i dlaczego pojedyncze egz. tej pierwszej linii zdarza się są czasami nazywane mianem "złomka" lub latającej.... // Pomińmy ten szczegół, że ENT nie ma tak "młodego" samolotu w całej swojej flocie, gdy w QS czy X3 10-12 latek zaczyna już być powoli na wylocie, gdzieś do Azji :)
ktgracz 2012-08-21 00:10   
ktgracz - Profil ktgracz
gosc_73abb: takie rzeczy (szczególnie long-haul) tylko z Niemiec :P
gosc_73abb 2012-08-20 23:40   
gosc_73abb - Profil gosc_73abb
nie kazdy kupuje "okazyjnie" wczasy. Mnie stac na oplacenie atrakcyjnej oferty, ale chce miec wtedy i porzadny przelot, a nie jakies badziewie.
gosc_236ea 2012-08-20 23:34   
gosc_236ea - Profil gosc_236ea
Hej polaczki narzekaczki. Niech Enter upadnie bo jest Polski. Nic nie możemy mieć bo lud ma tylko szlacheckie wymagania. Wycieczka za 1500zł, Panisko z rodziną leci i suto zastawiony stolik w samolocie w oczekiwaniach. Jadło za free bo przeca należy nam się! A co! Opóźnienia są bo trochę czasu zajmuje wysprzątanie słomy która z butów powypadała... Latajcie z niemieckich biur ;]
forplay 2012-08-20 22:22   
forplay - Profil forplay
nie narzekajcie tak na ENTERA - rozwijają sie powoli ale jednak się rozwijają. A to czy na pokładzie jest darmowe jedzenie czy nie to nie sprawa entera tylko biura podróży które zamawia opcje. Kupujecie okazyjnie wczasy to nie wymagajcie pełnego serwisu na pokładzie.
gosc_efd32 2012-08-20 16:34   
gosc_efd32 - Profil gosc_efd32
b737800max: Niestety nie będą mieli takiej floty bo ich po prostu nie stać. Travel ma nowe samoloty z fabryki a za co ten biedny Enter ma takie coś kupić. Te osiem setki co są mają stary update FMC coś koło 6 a najnowszy to 10. Brak bazy danych większości lotnisk w FMC. To są podstawowe sprawy które pokazują kondycję firmy. Nie mają pieniędzy i już. No chyba że znajdą sponsora co to chce trochę kasy wyprać jak Amber Gold albo tym podobne. Dlatego zgadzam się z przedmówcą,że lot z nimi jest do bani. Natomiast zmiana mentalności i mniejsza chciwość może coś by zmieniła.
pszn 2012-08-20 13:30   
pszn - Profil pszn
b737800max: ja nawet nie mówię o flocie, bo to czy samolot ma 20 lat czy 2 lata nie ma dla mnie większej różnicy... mówię o całej masie drobnostek, które sprawiają, że lot jest do bani...
TRAVEL Service nigdy nie leciałem...
usuniety 2012-08-20 13:20   
usuniety - Profil usuniety
pszn: tylko zauważ proszę, że ENTER jest na rynku od niecałych 3 lat. Niemiecki touroperator taki jak TUI działa od rynku od 2007 roku z ponad 40 samolotami czyli nieco ponad 5 lat. Dajmy trochę czasu (minimum 2 lata) jeszcze, zanim ENTER się rozwinie. Zobaczycie, że za 2 -3 lata, ENT będzie mieć podobną flotę jak TRAVEL Service czy TUI, opartą może nie w całości, ale w większości na Boeingach 737-800.
pszn 2012-08-20 13:13   
pszn - Profil pszn
b737800max: faktycznie słabo znam - tylko raz leciałem z Polski na wakacje czarterem (właśnie Enterem) i dzięki nim moja współpraca z polskimi touroperatorami dobiegła końca...
usuniety 2012-08-20 12:52   
usuniety - Profil usuniety
pszn: cudze chwalisz, swego nie znasz...
gosc_f07aa 2012-08-20 12:49   
gosc_f07aa - Profil gosc_f07aa
Przylaczam sie do przedmowcy: wyjezdzam na wakacje tylko z niemieckimi biurami podrozy. Serwis i dbanie o klienta jest nie do porownania, w samolocie napoje i snack sa zawsze za darmo, nikt mnie za nic nie namowi by leciec z Polski, Enter czy inne polskie linie to dziadostwo!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy