Turkish wizytuje polskie lotniska

Turkish wizytuje polskie lotniska W środę (9.08) w Łodzi odbyło się spotkanie linii lotniczych Turkish Airlines z władzami łódzkiego portu oraz przedstawicielami lokalnego biznesu. Mete Akandere, dyrektor Turkish Airlines na Polskę, twierdzi że tak Łódź, region łódzki jak i cała Polska to wciąż niewykorzystany potencjał. Przewoźnik chciałby uruchomiać nowe połączenia pasażerskie jak i cargo z naszego...
10/08/2012 18:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_64b97 2012-09-18 19:48   
gosc_64b97 - Profil gosc_64b97
TA powinny więc utworzyć połączenia czarterowe z Łodzi do Istambułu i Łódź - Frankfurt - na taką skalę mógłby powstać z Łodzi minihub :)
krzysiekl 2012-08-17 09:57   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Swego czasu był jakiś wywiad z szefem EK (niestety nie umiem znaleźć...:/) gdzie twierdził, że Niemcy zgłosili się kiedyś do nich z groźbą wycofania zezwoleń na loty do nich jeśli nie podwyższą cen w klasie biznes.
ktgracz 2012-08-17 09:12   
ktgracz - Profil ktgracz
pcharasz: "jego twierdzenie, że Rosja czy Niemcy lepiej chronią własne rynki." To nie jest twierdzenie, tylko fakt. OT: patrz -> dwie rury Nord Stream po dnie Bałtyku. Nie zapominajmy przy tym, że Rosja jest spoza (niby kraj z zew. dla sojuszu) EU, a PL jest jej częścią i co mieli w tej sprawie do gadania nasi wybrańcy narodu w Brukselii? NIC-zero-null. Czy jest w EU czy nie - dla każdego kraju zawsze liczy się własny interes, a konszachty .ru z .de przy poklepywaniu po pleckach ze strony .fr i .uk (od XX w. dochodzi do tego "sojuszniczego" grona Wielki Brat zza oceanu), przerabiane nie raz i na nic nowego się nie zanosi. Tu nie do końca chodzi o rynek lotniczy, a sposób jak KIEDYŚ (rozbiory), a jak TERAZ uzależnia się (np. energetyka) i podbija (ekonomicznie) inne kraje. LH dobrze jest zasysać pasażerów z 7dmiu lotnisk w Polsce i lubi LOT w obecnej postaci mało znaczącego, niegroźnego karzełka, ale gdy ma równorzędnego lub nawet większego od siebie gracza w postaci EK, to oni są wtedy befuu. Podobnie LO (słabszy) gra z TK (większym), ale chyba Turcja z PL/ EU ma inne umowy (bardziej restrykcyjne = łatwiej o blokowanie drugiej strony) niż liberalne w tym względzie DXB.
krzysiekl 2012-08-11 21:24   
krzysiekl - Profil krzysiekl
interes taki, że lepiej przewieść pasażera Gdańsk - Warszawa niż nie przewieść w ogóle. Zwłaszcza _gdyby_ samo wejście EK do Polski było generatorem zwiekszającym ilość podróży zagranicznych(miedzykontynentalnych) tak samych Polaków jak i ludzi przyjeżdżających do Polski.
EK współpracują z innymi liniami, nie będąc w żadnym sojuszu mogą
współpracować z dowolną ;) CS mają m.in z Air Malta, JAL, JetBlue, Thai (pełna lista w linku). Także w programie lojalnościowym mają kilku partnerów.
zobacz link
madej 2012-08-11 18:02   
madej - Profil madej
gosc: a jaki interes ma LOT w tym żeby wspólpracowac z EK i dowodzić im pax do WAW? Zaden. Poza tym EK nie współpracuje z zadna linia. Nie zawieraja z nikim nawet umów CS.
madej 2012-08-11 18:00   
madej - Profil madej
krzysiekl: 777 do PRG lata już od dość dawna regularnie do PRG. To znaczy, że obłożenie chyba musi być dobre.
gosc_880d5 2012-08-11 16:34   
gosc_880d5 - Profil gosc_880d5
@krzysiekl Dokładnie tak! Na wejściu EK Lot może zyskać dzięki dolotom. A Lufa traci i to mocno.
krzysiekl 2012-08-11 15:27   
krzysiekl - Profil krzysiekl
wejście EK do Warszawy jest i tak mniejszą stratą dla LOTu niz np. Lufthansy ;) LOT co najwyżej straci "doloty" do FRA/MUC bo ludzie polecą przez Dubaj ( a za to może więcej osób doleci na krajówkach do Warszawy jeśli będą współpracować) natomiast Lufthansa traci pasażerów na lot międzykontynentalny.
tak BTW wie ktos jak obłożenie lotów EK z Pragi? Ostatnio lata już B777 więc chyba nie było źle.
pcharasz 2012-08-11 14:05   
pcharasz - Profil pcharasz
gosc_7b59a, i tak i nie, po pierwsze - nie wiem czy dopłacamy, bo przynajmniej bezpośrednio - nie dopłacamy, a po drugie - zakładasz, że połączenie do IST nie przynosi straty, bo jeżeli przynosi - to mocniejsze wejście TK spowoduje wycofanie LO, czyli de facto ograniczenie strat. Zawsze można spojrzeć na to z drugiej strony.
gosc_7b59a 2012-08-11 13:05   
gosc_7b59a - Profil gosc_7b59a
@pcharasz Tak by było, gdyby LOT był prywatny, ale jest państwowy i jak otworzysz rynek dla THY to będziemy jeszcze więcej do niego dopłacać, więc niby zysk z jednej strony zamienisz na dodatkowe koszty z drugiej.
pcharasz 2012-08-11 12:32   
pcharasz - Profil pcharasz
b737800max, dzięki za wyjaśnienie, ale znam powody ku temu, że takie umowy w ogóle istnieją. Powodem jest nacjonalizm gospodarczy, tak też wychwalany przez ktgracz-a (ochrona własnych rynków) i jego twierdzenie, że Rosja czy Niemcy lepiej chronią własne rynki, którego implikacją jest to, że Polska tych rynków (w tak wysokim stopniu) nie chroni. Jedną kwestią jest to, czy w rozumieniu ktgracza rzeczywiście polska polityka tak bardzo różni się od tej w Rosji czy Niemczech (moim zdaniem - nie aż tak bardzo, vide umowy dwustronne), drugą kwestią - czy ów działania są rzeczywiście ochroną własnych rynków. W moim rozumowaniu, gracze rynkowi (czyli również pasażerowie) są integralną częścią rynku per se, tak więc - gdy mówimy o ochronie rynku, ochrona pasażerów, czy też działanie na ich korzyść, jest integralną częścią tegoż stwierdzenia. Jeżeli chcemy ocenić ogólne skutki działań mających za zadanie "ochronę rynku", to należy ująć w analizie nie tylko efekty, jakie np. protekcjonizm poprzez umowy dwustronne wywiera na liniach lotniczych, ale i na pasażerach. Moim zdaniem, generalizując, suma strat pasażerów przewyższa zyski linii lotniczych takich jak LOT, czyli - działania protekcjonistyczne nie chronią rynku, a wręcz przeciwnie działają na niego destruktywnie.
usuniety 2012-08-11 11:44   
usuniety - Profil usuniety
pcharasz: umowa została tylko po to podpisana, żeby chronić LOT przed odbieraniem mu klientów przez TURKISH (niższe ceny->więcej klientów->większy samolot->większy komfort->zaufanie) . Wiecie doskonale, że jeśli będzie dużo klientów (więcej niż 220) jednym lotem leciało z IST do WAW, to TK nie puści A321 czy B737-900 ER tylko A330. LOT nie ma na tyle szerokich B767, żeby puścić B767 na rejs na IST jeśli będzie więcej niż 170 osób na jeden lot. Panowie, jak o nic nie chodzi, to chodzi o.... Pieniądze. A tak to umowa reguluje wielkość samolotu i ilość rejsów (korzystne dla LOT który ma mniej maszyn od TK).
pcharasz 2012-08-11 11:32   
pcharasz - Profil pcharasz
ktgracz, jeżeli nazywasz to "przerabianiem historii z połowy XVIII wieku", to to co robi w kwestiach protekcjonizmu np. Rosja należałoby nazwać powtórką z XVI, XVII i pierwszej połowy XVIII wieku.
gosc_985f9 2012-08-11 10:28   
gosc_985f9 - Profil gosc_985f9
A może po upadku OLT Turkish chce wrócić do rozmów o kupnie LOT? Ma ktoś jakieś informacje?
gosc_b1925 2012-08-11 09:38   
gosc_b1925 - Profil gosc_b1925
Zarobki linii lotniczych i lotnisk to jedno, a okazja do ściągnięcia biznesu i turystów oraz promocja regionu to drugie, dlatego współpraca z każdą linią lotniczą jest ważna dla Łodzi. Oczekujemy otwarcia nie drogich połączeń z AMS lub EIN, KPH, NYO, MMX, BGO lub SVG, TRD, ORK, CDG lub ORY, BRU, FCO lub CIA, PIK, BCN, FRA, MUC itd, a TURKISH ma bardzo interesujące destynacje i ceny...
madej 2012-08-11 08:23   
madej - Profil madej
Tylko, że LH może latać do DXB z dowolnego miasta w niemczech. Latają z FRA i MUC a mogą latać sobie z DUS, HAM, TXL, skąd tylko chcą więc wychodzi właściwie na to samo, tylko że w drugą stronę.
ktgracz 2012-08-11 08:05   
ktgracz - Profil ktgracz
Można powiedzieć, że taka LH w DXB to dla nich żadne zagrożenie: Niemcy właśnie narzekają, że dajecie nam wolną rękę lotów do jednego punktu na mapie DXB, a wy w Niemczech dodajecie do siatki kolejne punkty z mapy: FRA, MUC, DUS, HAM... a teraz jeszcze chcecie BBI !!!
madej 2012-08-11 07:42   
madej - Profil madej
ktgracz: to fakt do Dubaju może latać bez ograniczeń każda linia lotnicza na świecie ( za wyjątkiem EL AL i moze Air Koryo ). Oczywiście, że LOT moze i by chciał tylko nie ma czym. Bo embraer nie dociągnie a 787 będą mieć przeznaczenie na inne kierunki. Być może EK wchodząc do Polski wynegocjowało sobie takie warunki, że LOT będzie mógł zacząc latać do DXB kiedy chce i ile razy dziennie chce. W końcu jakiś tam maluch LOT latajacy do DXB to dla takiego giganta jak EK to żadne zagrożenie ale odwrotnie już tak.
ktgracz 2012-08-11 07:37   
ktgracz - Profil ktgracz
madej: a nie jest tak, że taki Dubaj mówi chcemy by LOT latał do nas daily. LOT nie chce... uu.. szkoda, więc my latamy, a wy róbcie dalej co chcecie, bo my dajemy wam drogę otwartą do DXB. // PS. Polska to nie Niemcy, czy Rosja którzy realnie chronią swoje rynki (lotnictwo, energetyka, itd.) przed ekspansją - RP w tej materii od kilku lat przerabia historię rodem z połowy XVIII wieku.
madej 2012-08-11 07:12   
madej - Profil madej
Czegoś tu nie rozumiem. TK nie może do Polski wysłać większego samolotu niż A 321 bo umowa dwustronna z LOTem co za tym idzie z Polską ( gdyż TK jest linią spoza UE ) blokuje możliwość wysłania większej maszyny przez TK. TK nie może także zwiększyć swoich operacji tygodniowo bo tu także umowa ze stroną Polską. Dlatego też teraz może nieco odskoczę od wątku, bo ciekawi mnie to jak ma się ten problem do rychłego wejścia EK do WAW, gdzie polączenie do DXB będą obsługiwac 7 razy w tygodniu Airbusem A 330. Jak wiemy EK jest także linia lotniczą spoza UE i dużo większym zagrożeniem dla LO niż TK. I co? I tutaj nagle tak bez gadania zgodzono się na wejście EK do Polski a blokuje sie TK? Zupelnie tego nie rozumiem. LOT ma mozliwosc blokowania wejscia EK do Polski jako linii spoza UE a co z tym idzie stwarzającej spore zagrożenie dla LO przy planowaniu swojej przyszłej ekspansji dalekowschodniej. Nie bez powodu mogę tu podać przykład Berlina gdzie Lufthansa od lat blokuje wejście EK. Tak więc dziwi mnie troszeczkę, że EK nagle wyskoczyło jak filip z konopii ogłaszajac rejsy 7 razy w tygodniu dużym samolotem i LO w ogole nie kręci na to nosem a większy rozwój TK w Polsce im sie nie podoba. A przeciez te dwie kwestie są bardzo podobne do siebie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy