Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jjemiolo
2012-08-03 04:07
Nie wykluczone ze jacys sluzbowi zabiora sie do HAJ, ale planowane godziny najlepsze dla businesu nie sa. Dla mnie idea obslugi businesu polega na stworzeniu mozliwosci podrozy powrotnej tego samego dnia conajmniej w jedna strone. Owszem obecny rozklad to tylko pod PEK, ale na zime godziny przylotu z PEK sa pozniejsze wiec te pozniejsze loty tez musza sie zmienic.
Inna sprawa ze LO powinien wrocic do portow gdzie jest potencjal zarowno businesowy jak tez prywatny, zwlaszcza polonijny, czyli: OSL, DUB, MAN, GLA, STR. Proponuje tez TLS, ZAG i LJU, chociaz slabsze, sa jednak slabiej obslugiwane i jest na nich szansa. Ten rozklad do HAJ bylby dobry do tych dwoch ostatnich.
gosc_2e996
2012-08-02 23:14
dla chcacego nic trudnego... mozna zrobic lot wieczorny i powrot wczesnie rano... co Wy piszecie... o co kolejny 3x 4x 5x lot do Brukseli trzeba szukac kierunkow niszowych... jESTEM za porto
pcharasz
2012-08-02 15:19
gosc_e1426, dokładnie, na LIS nie ma szans ze względu na czas rotacji, a poza tym - ruch O&D na tej trasie jest raczej mały, myślę że sporo osób przesiada się w LIS. Jest mnóstwo innych bliższych destynacji dla LO które dużo lepiej by się sprawdziły.
gosc_e1426
2012-08-02 14:26
Wszystkim ktorzy chca latac do Porto, Lizbony itp polecam sprawdzic ile trwa wtedy rotacja samolotu I to ze w tym samym czasie mozna np poleciec dwa razy do Brukseli I wrocic. Czy ktos z obecnych zaplaci za lot do OPO dwa razy tyle co za lot do Brukseli?
gosc_7f233: powiedz mi co zdążysz zrobić w Hannowerze lądując o 15:30 ewentualnie o 13:00? W Warszawie też tego dnia niewiele zrobisz, nawet szkoda iść do biura. Zupełnie co innego jeśli wylądujesz o 10:30 (a jest takie połączenie przez FRA). Można nawet wrócić tego samego dnia. Na luksus latania w środku dnia może pozwolić sobie tylko pasażer korporacyjny, który chce się trochę poobijać i zaliczyć dniówkę. Ewentualnie ktoś pracujący przez telefon. Nie powiem, tacy też istnieją, ale to mniejszość.
tomic: pasażer-turysta z Niemiec pewnie i skusi się na PEK jesli będzie najtańszą ofertą czyli....powtarzamy kazus Hanoi.
gosc_7f233
2012-08-02 10:22
tomic chyba nie leciales do HAJ z przesiadka - ja lecialem - wylot rano do MUC lub frankfurtu a i tak w haj bnylem w godzinach popoludniowych - wiec znajac klienta biznesoewego lepiej przyleciec w tych samych godzinach ale bez przesiadek - z dojazdem an lotnisko 2-3 godz. niz stracic ponad 1/2 dnia
HAJ to port świetny dla LO ale w takich godzinach zamkną to połączenie tak samo szybko jak ostatnio. Idealne godziny są takie jak do HAM - no ale pewnie nie ma wtedy dostępnych maszyn, więc LOT próbuje wstawić coś na siłę w środku dnia. Pasażer biznesowy/korporacyjny nie zmarnuje całego dnia pracy tylko dlatego by polecieć bezpośrednio, ponadto z dodatkowym noclegiem. Jeśli połączenie jest pomyślane pod przesiadki do Pekinu, to prędzej mi kaktus wyrośnie niż Niemiec poleci do Pekinu przez Warszawę mając szeroki wybór rejsów Lufthansą. Ewentualnie jakiś pasażer budżetowy się skusi, ale na nim LOT nic nie zarobi.
"jest TAKŻE skierowana właśnie do osób latających turystycznie/do pracy" - jednego słowa zabrakło więc poprawiam by moja wypowiedź była bardziej zrozumiała.
japko69 - Sądząc po wprowadzeniu taryfy First Minute czy akcji typu "Szalona Środa" oferta lotu jest skierowana właśnie do osób latających turystycznie/do pracy, itp. które zapewne do tej pory wybierały linie typu LCC, a nie LO ze względu na cenę. Bo chyba nie powiesz, że FM i Crazy to taryfy stworzone z myślą o ruchu biznesowym ? Też się dziwię, że zupełnie się wycofali z lotów do DUB i OSL, gdzie jest spora Polonia, do tego zwykle bardzo dobrze zarabiająca. Tu doskonały przykład Norwegii, z której DY lata pełny mimo wysokich cen.
gosc_709fd
2012-08-02 07:51
moze redakcja przygotuje artykuł na temat potencjalnych portów docelowych LOT? może zarząd zwroci uwage na potrzeby pasazerow? moze nie wiedza np. ze jest takie miasto jak Porto? zrobmy liste ja zglaszam porto - malo linii lata, nie ma dobrych przesiadek z Polski...co Wy na to?zglaszajcie inne miejsca a redakca umotywuje dlaczego warto? oczywiscie trzeba to wyslac do LOT:-)
wroord - niech do LIS lata sobie TAP, a Lot niech poleci do OPO :)
Będę ich pierwszym klientem, kocham to miasto :)
b737800max - ale nie zapominaj, że jest tez spora grupa ludzi która nie lata tylko do pracy.
Lot nie jest zainteresowany klientami FR/W6 - oni niech sobie latają z WMI.
Tania konkurencja jest też do innych portów, a jakoś 'normalne' linie dają sobie radę. Ja lecę niskoskosztowymi tylko wtedy, kiedy nie mam innej możliwości. W sumie chyba tylko z 6 razy, 4x 4U i 2 x DY.
Jest spora grupa ludzie, która w wyborze biletu nie bierze w ogóle pod uwagę FR czy W6 (tak samo, jak jest spora grupa która nie bierze pod uwagę nic innego jak FR i W6).
To są zupełnie inne, uzupełniające się segmenty rynku.
usuniety
2012-08-02 02:52
maciek_WAW: Nie zapomnij że uruchomienie połączenia WAW-DUB to strzał w stopę. Czemu? 40 km dalej w postaci FR/W6 na lotnisku Modlin czai się tania konkurencja która lata do Dublina i do Cork. Nie sadzę, żeby pasażer który latał FR/W6 nagle przesiadł się na rejsy LOT.
LO latal do DUB nawet 2xdziennie E170, ale zrezygnowal jak sam zrobil sobie konkurencje w postaci Centralwings. O LIS tez dawno mowiono ale w miedzyczasie na ta trase wszedl TAP.
maciek_waw
2012-08-02 01:12
Mnie raczej zastanawia, dlaczego nie ma połączeń LOTu do Dublina czy Lizbony, innym liniom się opłaca a nam nie?
Czy może wina leży po stronie za małej wciąż floty?
maciek_waw
2012-08-02 01:09
gosc_04f4a: Nicea nie jest sezonowa, LOT lata do tego portu od wielu lat przez cały rok.
solokhumbu
2012-08-01 20:57
gosc_ea49f: przesiadki na wschód to raczej kiepsko widzę, większość wschodnich wylatuje w fali ok. 11:00... A tylko nieliczne (nie ma tego np. LED) mają drugą rotację wieczorną na nocowanie gdzieś na wschodzie
gosc_227fa
2012-08-01 20:48
lot powinien tez zwiekszyc czestotliwosc operowania do WRO i Berlina
gosc_04f4a
2012-08-01 20:42
jak bedzie LF to mozna zwiekszyc czestosc na 2 x dobe ale musza byc pax... spokojnie od czegos trzeba zaczac... ja na miejscu lotu pomyslalbym tez o sezonowym polaczeniu do Porto... jak np. nicea