Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl
2012-07-31 10:26
OLT jako pralnia? może i tak.
Cóż, wygląda na to, że jednak Plichta wyruchał polaków. Amber przestał wypłacać pieniądze.
zobacz link
Wiesz krzysiekl, na tym polega pranie pieniędzy.
Wrzucasz 20 mln brudnych z którymi tak naprawdę nie masz co zrobić a wyciągasz 10 mln czystych które są twoje i robisz z nimi co chcesz.
krzysiekl
2012-07-31 09:32
ale na czym polegało to wyruchanie Polaków przez Plichta? sprzedamy dużo biletów i zawiesimy loty, wpłat nie oddamy? znacznie więcej wydali na promocję na otwarcie. Gdyby zaś chodziło o Amber Gold i tworzenie piramidy to OLT by nie powstał. Jak więc chcieli zarobić na OLT? gdzie jest ukryty zysk w tej dziwnej akcji?
Humbaku - a nie zauważyłeś, że w obozie tych, co uważają że to Plichta chciał, jak to obrazowo napisałeś, wyruchać Polskę i Polaków są ci co są zarejestrowani i maja co najmniej jakieś pojęcie o branży?
Obóz drugi (uważający, że to LOT itp chciał wyruchać Plichtę) składa się z Gości, którzy nie maja pojęcia o lotnictwie i w większości dzięki OLT pierwszy raz polecieli samolotem. I stali się wielkimi "znafcami"
krzysiekl
2012-07-31 08:58
a zdanie "KNF potwierdziła, że wysłała do wszystkich banków w Polsce pismo ostrzegające, że działalność gdańskiej firmy w gdanskiej firmy w rażący sposób narusza przepisy prawa" bardzo ładnie wpisuje się w teorię o 'uświadamianiu' innych podmiotów, że mają do czynienia z podejrzanym klientem.
To podobnie jak z bankami. Jeśli ogłosić, że bank X za chwilą padnie a ludzie w to uwierzą i postanowią zobaczyć swoje środki w gotówce a nie w jako cyferki w systemie to taki bank szybko może zniknąć.
krzysiekl
2012-07-31 08:54
teoretycznie możliwa jest sytuacja, że "dostawca usług rozliczania płatności" podniósł depozyt po zorientowaniu się w jakim świetle przedstawiany jest jego klient w Polsce.
Także wcale nie musiał mieć 'powiązań' po prostu stwierdził, że wcześniej źle skalkulował ryzyko.
Jako pierwszy powód zarząd podał, że im niemiecki dostawca usług rozliczania płatności podniósł depozyt. Czy rozumiecie przez to, że nomenklatura sięga ponad granice?
No tak. Czyli mamy dwa obozy. Tych, co uważają, że Plichta chciał wyruchać Polskę i Polaków, i tych, co uważają, że "zjednoczone siły państwowe" (KNF, ULC, LOT, eurolot) chciały wyruchać Plichtę.
gosc_67d92
2012-07-30 22:53
Nomenklatura występuje w przedsiębiorstwach państwowych, a nie w biznesach prywatnych. Nie płacili, bo zblatowane banki wypowiedziały im prowadzenie rachunków bankowych. Nie wiesz czy udajesz?
Z "Rzeczpospolitej": "KNF potwierdziła, że wysłała do wszystkich banków w Polsce pismo ostrzegające, że działalność gdańskiej firmy w gdanskiej firmy w rażący sposób narusza przepisy prawa". W rezultacie Amber Gold stracił większość rachunków bankowych.
Tak się niszczy w Polsce niezależne firmy.
piotrek737
2012-07-30 21:18
gosc_52b5d: Specjalnie akceptowałem bo jest to czysty przykład bronienia kolejnej zepsutej nomenklatury :) Powiedz mi jeżeli ktoś mówi, że ma kasy na trzy lata to ją ma, a tu się okazuję, że załogom nie płacili, handlingom i lotniskom też nie ;) To ja się pytam gdzie ta kasa na wspomniane trzy lata się podziała? A jeżeli jej nie było to po co te pierdoły i smuty Frania? BTW Port w Gdańsku tuż przed zabraniem lessora, zaaresztował im SP-KTR i teraz firma NAC ma problem bo się muszą bawić z komornikiem :D To nie że linia się naraziła monopolistom, a tylko ich ułomność w zarządzaniu do tego doprowadziła... Niestety Europa z tymi całymi swoimi podatkami, akcyzami i innymi debilizmami jest droga dla branży lotniczej więc to nie mogło się udać...
gosc_52b5d
2012-07-30 21:05
Wiele lipy w tym medialnym szumie. Linia się naraziła dotychczasowym monopolistom, więc ją ukręcono. Problemy zaczęły się dopiero, gdy uderzono we właściciela - Amber Gold. Wcześniej mieli pieniądze na 3 lata działalności. Dlatego uderzono we właściciela, a dalej to już efekt lawiny, gdy zabrakło stabilnego finansowania. W tej sytuacji pisanie o błędach OLT to brak właściwego rozeznania sytuacji albo zwykły cynizm. Niestety, obydwie te postawy w Polsce A.D. 2012 są bardzo powszechne. Ten komentarz nie może się ukazać, bo stanowi zbyt wielki dysonans poznawczy, a Ministerstwo Prawdy go nie przyklepało.
Pan piszący artykuł nie pamięta o takich liniach krajowych w Polsce jak Sky Express i Directfly a wspomina o połaczeniu KTW-GDN (w którym Gdańsk mial być stopem na trasie KTW-NYO)
W!ZZ Air nie operował na trasie KTW GDN ze względu na przepisy o łączonych lotach a nie ze względów ekonomicznych - moim zdaniem informacja w artykule nierzetelna
To co mnie irytuje w tym wszystkim to to, że nikt nie wspomina o pracownikach OLT, gdzie część z nich już jest na bruku z brakiem zapewnienia, ze dostaną wynagrodzenia za wykonaną pracę. Pasażerowie zostali strasznie pokrzywdzeni, bo nie polecieli za 99zł. Nikogo nie obchodzi, że pracownicy być może nie dostaną wypłat!
gosc_a08a0
2012-07-27 11:38
droga redakcjo: wizz airowi nie wyszło w Polsce?;p Komentarz moderatora: tak. Trasa Katowice-Gdańsk
Zdaniem pasazer.com WIZZ AIR upadł?? no proszę... a ja leciałem w poniedziałek
gosc_b31f2
2012-07-27 10:51
Jaka tam rewolucja?! OLT był tylko jednym z elementów większego przekrętu pt. Amber Gold.
gosc_623e1
2012-07-27 09:45
Nikt o zdrowych zmyslach nie kupuje samolotów :) wszystko jest leasingowane :)
gosc_32962, no to rozwaliłaś mnie dziś z samego rana:) Takiej laski jak Ty nie zatrudnili, a taka jesteś profesjonalna:)