LOT zamyka Newark, zostaje JFK

LOT zamyka Newark, zostaje JFK Od końca października LOT przestaje latać do Newark. Potwierdzają się tym samym nasze zeszłotygodniowe informacje. Po zmianie, którą przewoźnik nazywa "konsolidacją podróży do Nowego Jorku", liczba rejsów do tego miasta spadnie z obecnych dwunastu tygodniowo do pięciu, ale o 30% w stosunku do ubiegłej zimy wzrośnie liczba lotów na lotnisko JFK. - To optymalizacja...
25/06/2012 18:02   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_16f9d 2012-06-29 07:52   
gosc_16f9d - Profil gosc_16f9d
Czyzby zaczynala sie powielac sytuacja jak w Czech Airlines?
gosc_a4152 2012-06-28 14:50   
gosc_a4152 - Profil gosc_a4152
A moze nie ma juz co sprzedawac w Locie a sloty na EWR mozna sprzedac i latac z JFK...
gosc_2289d 2012-06-27 11:27   
gosc_2289d - Profil gosc_2289d
gosc_bf4e7 213PAX 4INF i ATOT 17:32 LOC
usuniety 2012-06-26 20:25   
usuniety - Profil usuniety
Dobra Panowie. Rozluznijscie sie trochę. Pora na dobrego kwejka:>
zobacz link
gosc_04c21 2012-06-26 19:45   
gosc_04c21 - Profil gosc_04c21
Zobaczymy co przyniesie nastepny rok na dlugich dystansach dla lotu, zarzad lotu ma jakas swoja polityke I wizje na przyszlosc. Ale ewr byl waznym lotem dla polakow I mozna to bylo kontynuowac
gosc_6d442 2012-06-26 16:58   
gosc_6d442 - Profil gosc_6d442
Z tego co pamiętam to zazwyczaj brali jakieś 51-54 ton paliwa, nie wiadomo co wtedy mieli która wersje ale to też da się sprawdzić. Co do charakterystyk to długość pasa potrzebnego do startu czyli wzniesienia się na 20m(chyba) powyżej pasa to jest długość startowa przy bezwietrznej pogodzie samolot ważący jakieś około 160-170t potrzebuje mniej niż 2400m wiatr daje swoje więc rozbieg będzie mniejszy na niekorzyść działa temp i wysokość lotniska czyli 241m co i tak. przy tym dniu dawało jakieś cicrle about 2200m.
gosc_0fccf 2012-06-26 16:24   
gosc_0fccf - Profil gosc_0fccf
Co do godziny startu to było to chyba wcześniej. Z tego co pamiętam pomiędzy 13 a 14.
P.S. Czy masz dostęp do tego ile pax było wtedy na pokładzie?:)
gosc_bf4e7 2012-06-26 16:23   
gosc_bf4e7 - Profil gosc_bf4e7
Dobrze teraz wiedzieć, że da się w takich warunkach wystartować:))
Z tej drugiej części Twojej wypowiedzi zrozumiałem tylko "EPKK":)
a tak na marginesie, jesteś w stanie ocenić jaki procent maksymalnej wagi tego samolotu w tych warunkach mógł wystartować? (szczerze mówiąc to nawet nie wiem jaki to 767 wtedy leciał)
gosc_79337 2012-06-26 13:11   
gosc_79337 - Profil gosc_79337
No cóż jak się pracuje w branży to się ma. Nie kojarzę kiedy był start ale pewnie gdzieś 16-17:
Wiatr prawie z 25 około 10kt, temperatura 23 więc upału nie był to do wyliczenia też potrzebne było. Więc da się wystartować.

METAR EPKK 221500Z 24007KT 9999 SCT040TCU SCT053 BKN100 23/16
Q1016=

METAR EPKK 221430Z 24010KT 9999 FEW040TCU SCT053 BKN100 23/16
Q1016=

METAR EPKK 221400Z 23006KT 9999 FEW040TCU SCT053 BKN100 23/16
Q1016=

METAR EPKK 221330Z 24008KT 9999 FEW040CB SCT053 BKN100 23/15
Q1017=

METAR EPKK 221300Z 24013KT 9999 FEW040CB SCT060 BKN100 23/15
Q1017=

METAR EPKK 221230Z 24009KT 9999 FEW040 SCT060 BKN100 21/15
Q1017=

METAR EPKK 221200Z 24010KT 9999 FEW040 SCT060 BKN100 21/15
Q1017=
gosc_3645c 2012-06-26 11:14   
gosc_3645c - Profil gosc_3645c
gosc_7772f: mój lot KRK->ORD o którym wspominałem był 22.06.2005. Jak można takie rzeczy sprawdzić o których mówisz, zwłaszcza, że mi mineło już tyle lat?
gosc_7d2ad 2012-06-26 09:51   
gosc_7d2ad - Profil gosc_7d2ad
Rozsądna decyzja. Jeszcze lepsze byłoby całokowite skasowanie tras dalekich ale to z czasem przyjdzie.
olo 2012-06-26 09:05   
olo - Profil olo
a moze zaufajmy Lotowi i dajmy mu czas, jesli zamyka newark to najpewniej dlatego ze na nim ma najmniejszy zysk, jesli w ogole go ma, Lufthansa rowniez zamyka kierunki ktore mogly sie wydawac pewniakami i wtedy to optymalizacja polaczen, a w LO koniec swiata, jak widac LOT jako linia z tzw naszego rejonu MA OK VV i kilka innych radzi sobie najlepiej, mozna nawet rzec ze sie rozwija, zamykanie i otwieranie kierunkow to norma, easy jet zamyka madryt bo mu nie idzie i wtedy sa opinie zamyka bo nie zarabia i juz, LOT zamyka newark to znaczy ze pada, a moze tez nie zarabia to zamyka. Jak na razie LOT idzie ku lepszemu a nie ku uadkowi jak no CSA,
gosc_a71af 2012-06-26 07:43   
gosc_a71af - Profil gosc_a71af
Wielokrotnie latałem do EWR. Zwykle latały bite komplety. Z JFK mam daleko do rodziny na Manhattan. Czekam tylko, aż zamkną JFK. W LOCIE jest wszystko możliwe... :/
pcharasz 2012-06-26 00:57   
pcharasz - Profil pcharasz
b737800max, no nie wiem, nie pamiętam jak to było w zeszłym roku, ale mam nieodparte wrażenie, że obecna liczba frekwencji do EWR i JFK != nowa liczba frekwencji do JFK.
gosc_0a328 2012-06-26 00:45   
gosc_0a328 - Profil gosc_0a328
Przecież to było chore, latać transatlantykiem na lotnisko oddalone o 30 kilometrów od innej destynacji.
skyteam 2012-06-26 00:00   
skyteam - Profil skyteam
TERMINAL 1... nie przypadam za tym terminalem :-/ natomiast TERMINAL 4 czesc A, przejmuje powoli DELTA, rozbudowujac cale szkrzydlo o kolejne 8 gates, ktore maja byc gotowe w 2013 roku. Byc moze AF przejdzie z terminalu 1 na termianal 4 i cale SKYTEAM bedzie latalo z tego samego terminalu, stworzy to calkowicie 42 gates dla SKYTEAM :-)
usuniety 2012-06-25 22:52   
usuniety - Profil usuniety
pcharasz: no chyba raczej w całości
pcharasz 2012-06-25 22:25   
pcharasz - Profil pcharasz
A notka na stronie LOTu jest totalnie dezinformacyjna. "Rejsy na lotnisko EWR w Newarku zostają przeniesione na lotnisko JFK. Dzięki temu liczba rejsów oferowanych z lotniska JFK wzrośnie o ponad 30%." Kiedy piszą, że będą przeniesione, to nikt nie zastanawia się, czy przeniesione będą w całości, czy częściowo.
4tech 2012-06-25 22:05   
4tech - Profil 4tech
I właśnie " krótki pas" w razie " W" był powodem że albo nie brało się cargo albo max. pax albo tankowało się w GDN. BTW, LO to lepszejszy CH. Andersen w pisaniu PRowskich bajeczek ;) zwiększamy częstotliwość na JFK! Zmniejszając częstotliwość do NYC ;) zagrywka mistrza MOL-a warta ;)
gosc_ed69a 2012-06-25 20:19   
gosc_ed69a - Profil gosc_ed69a
Krótki pas to nie problem popatrzcie na charakterystki B767. Problem pojawia się jak obetnie niedajboże silnik przy Vr wtedy gradient spada a z jednej strony jest górka a z drugiej kościół i na wprost sad a teraz jakies magazyny. I to podobno oto się pochodziło bo wrazie W nie dało się zrobic odpowiedniego przewyższenia nad przeszkodą choć tu podobno LOT miał nieco bardziej restrycyjne OCH/OCA niż były w rzeczywistości.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy