b747400er
2012-06-20 14:40
Wojtek: mozna sie spodziewac, ze polaczenie HELGDN v.v. mialo na celu dowozke na rejsy azjatyckie AY, z ktorych wplywy na odcinek HELGDN v.v.est niewielki (to wynika z prorate'owania). Wiec AY mial wysokie taryfy na trasie HELGDN v.v. Ale najwyrazniej to wszystko nie pomoglo, dowozka nie dawala wystarczajacego zasilenia siatki i trasa nie byla intratna dla AY czy BE Nordic, wiec zostala zlikwidowana.
Ostatnio widziałem boarding do HEL w Gdańsku. To oczywiście o niczym nie świadczy, ale pasażerów było całkiem sporo, przy niezbyt tanich biletach.
gosc_b299d
2012-06-19 14:58
Helsinki pojawialy sie w GDN i znikaly juz tyle razy, ze to pewnie nie ostatnie znikniecie i powrot ;)
usuniety
2012-06-19 13:58
Mam takie pytanie, czy Helsinki są drogim lotniskiem i czy trudno tam o sloty?
Finnair akurat nie miał z GDN zbyt ciekawych ofert do Azji, o wiele lepsze ceny miała Lufthansa, można było za niecałe 1500 PLN kupić bilet w dwie strony np. do Shenyang czy Qingdao
gosc_c3da3
2012-06-19 13:32
spotter10 - przy gdańskich potokach na Azję PEK z WAW nie ma żadnego znaczenia. Po pierwsze PEK nie jest istotnym kierunkiem azjatyckim z GDN (o wiele więcej paxów generują PVG, SIN, HKG czy MNL), po drugie oferta LO dla pasażerów z GDN nie jest atrakcyjna z różnych względów (w kontekście SK i LH).
W necie jest już informacja, że to była decycja Flybe które było operatorem w CS na tym kierunku.
spotter10
2012-06-18 21:32
Prawda jest taka, że to połączenie to był typowy feeder połączeń azjatyckich. Widać spadło im zainteresowanie po uruchomieniu PEK przez LOT. A Polska nie jest jeszcze tak wielkim rynkiem dla połączeń do Azji. Ale wydaje mi się, że za kilka lat wrócą.
usuniety
2012-06-18 20:55
A ceny RT na pozostałe loty czerwcowe - 900 euro.
gosc_1601e
2012-06-18 20:41
Zwinął się Baltic, zwija się Finnair... cienko!