Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Oby było te 10 baniek w tym roku;-) A co do LO to podobno ma przynieść zyski, albo przynajmniej nie mieć straty, za ten rok:)
Ech, wycięło pół postu;( c.d., tam "główni"feederzy inaczej najwięksi mają swoich feederów. Czy u nas nie mogłoby być tak : LO plus ELO plus SprinAir? Po jakiego grzyba tacealka między ELO a LO? Ostatnie akcje LO typu 2 dni szalonej środy tak na prawdę pokazują tragiczną sytuację firmy i próbę ściągnięcia kasy z rynku. Dla nas pasażerôw to okazja do tanich biletów dla firmy straty w przyszłości. ELO gdy tylko feedował dla LO był na "zielono", od kiedy lata na własny rachunek skupki są czerwone. A za bardzo ELO a i LO nie ma skąd dorzucać do wora.
pcharasz, nie wiem mogę się mylić ale, gdyby ELO i LO połączyły swoje systemy rezerwacyjne, i nawet ELO pozostawił krajówki z pominięciem WAW to byłby to bardzo dobry ruch. ELO powinien pozostać wcroli feedera dla LO. W Europie czy USA jedt wielu przewoźników lotniczych którzy są wylącznie feederami dla większych i dobrze, ba! bardzo dobrze z tego żyją. Nie wierzę w to że w branży niecwiedzisno że OLT tak ekspansywnie wejdzie na rynek. Wiesz ostatnio troche miałem okazję obserwować jak to jest w USA i muszę stwierdzić że daleko nam jeszcze do nich jak chodzi o feedowanie. Wiem że jest to rynek nieporównywalny ale wyobraź sobie że tam np. główni feederzy maj
pcharasz
2012-06-04 23:26
No tak, tyle że LOT oprócz tego feeduje WAW krajówkami, czego konkurencja (póki co) nie robi. Tak więc, może i na krajówkach LOT nie zarabia, ale dzięki temu dowozi paxów którzy przesiadają się na inne trasy i dzięki temu to jakoś funkcjonuje, chodź oczywiście obecna liczba frekwencji choćby z KRK, GDN czy WRO wyraźne pokazuje, że chodzi o coś więcej niż feedowanie. Rzecz w tym, że w przypadku tras poza WAW LO w ogóle by swojego hub-u nie feedował, a z samych tras wychodził by co najwyżej na zero. Zamiast tego, LO ma inne możliwości lepszego wykorzystania swojej floty. Jasne, tu idealnie pasowała by współpraca z ELO, ale jaka jest rzeczywistość, to chyba widać aż za dobrze...
pcharasz: to sie zgadza, tylko sytuacja jest w duzym uproszczeniu taka: LO zapycha krajówki od tamtego roku Szalonymi Środami i promocjami po 60-70 zeta AI, OLT zapycha swoje krajówki paxami po 99/49 zeta a ELO przestaje zapychać swoje własne krajówki bo wyraźnie sobie nie radzi w konkurencji z OLT.
pcharasz
2012-06-04 22:46
4techu, zauważ że zeszłoroczna sytuacja finansowa ELO czy 200 mln zł do wyrzucenia w OLT bardziej pozwalają na rozwój krajówek niż w przypadku LOT-u, który w zeszłym roku przynosił duże straty. Mimo wszystko, w LO też coś się ruszyło bo jest wyraźnie większe oferowanie miejsc na krajówkach.
gosc_93fca: no plajta malevu tez wg niektórych miała przynieść złote czasy dla LO. I tak można sobie dywagować.
gosc_93fca
2012-06-04 16:41
Gdyby CSA splajtowało, poprawiłoby to sytuację LOT-u.
Co do tematu, myślę, że spokojnie Lotnisko Chopina przekroczy w tym roku 10 mln pax, i nie przeszkodzi temu nawet odejście Wizzair do Modlina. Co do czarterów, myślę że najwcześniej od sezonu zimowego.
marecki, oczywiście że tak. Sam zresztą o tym pisałem że część tras w wykonaniu OLT nie ma prawa się utrzymać;) jednak jak chodzi o ofertę na trasach między największymi miastami to po małych korektach te trasy się utrzymają.
marecki a możemy powiedzieć ile jeszcze LOT przetrwa jak go nikt nie kupi ?
4tech: ale trudno powiedzieć na razie czy wszystkie te trasy sa dla przewoźników rentowne: o OLT nie wiemy nic, LO na krajówkach wychodzi - na 0 a ELO odkąd zaczął kombinować na własny rachunek ma czerwone słupiki.
marecki, nie chodziło mi o trasy p2p typu WRO-LCJ czy POZ bo to nonsens. Codziło o trasy między największymi ośrodkami w Polsce. Poerwszą jaskółką zmian było ELO i ich trasy z pominięciem WAW. Do tego można dodać SZZ, BZG czy RZE i jedną, dwie trasy z tych miast do większych ośrodków czyli np; BZG/SZZ-KRK czy RZE-GDN, nie chodzi o ruch p2p między tymi miastami bo to kolejny nonsens. Tak przy okazji to OLT najprawdopodobnie skasuje LCJ-KRK a zwiększy częstotliwość na KRK-BZG.
gosc_1d98a
2012-06-04 15:08
Gdyby nie przeprowadzka Wizz-a, byłoby naprawdę świetnie.
gosc_cae68
2012-06-04 15:00
Narazie wszystko idzie ku temu by pod koniec roku Okęcie przekroczyło upragnione 10 mln pasażerów.
marecki a LOT zarabia na pasażerach z portów regionalny do innych portów europejskich przez Warszawie za około 400 zł w dwie strony?
Nie chce juz do znudzenia powtarzać, że dla LO wożenie niskopłatnego ruchu p2p na krajówkach (po 70 zł itp) to żaden interes. OLT na rzie generalnie robi furorę dzięki ogromnej dostępnosci relatywnie tanich (99 zł) biletów, ale też sa to ceny poniżej kosztów. Oczywiscie są trasy których wynik juz widać że sa lepsze np. KRK-GDN ale na razie nie przesadzałbym z prognozami. Moim zdaniem wiekszośc tras krajowych sie nie utrzyma, a na pewno juz nie w takich cenach (a wtedy z kolei spadnie liczba chetnych). Na boku zostawiam w tym momencie rozwazania czy OLT w ogole przetrwa jako taki.
To tylko pokazuje jak LOT "zaniedbywał" ruch krajowy:) oczywiście bez " och i ach" dla OLT z tego powodu ponieważ najpierw musi okazać się czy linia przetrwa. Jeśli tak, to tym bardziej LO dostanie " po uszach" za krajówki.
No szacunek dla Warszawki :-)
pcharasz
2012-06-04 14:22
Ciuch ciuch ciuch, pędzi warszawska lokomotywa ;) wszystko na dobrej drodze po 10 milionów, o ile czartery nie ruszą się do Modlina.
spotter10
2012-06-04 14:08
Wow, 95% wzrost na krajówkach. Nie ma co, ludzie chcą latać i brakowało tylko dobrej oferty, jaką dało ludziom OLT. Jeżeli połączenia międzynarodowe będą się rozwijać tak samo szybko, to lata 2012-2013 to prawdziwy boom na polskim rynku przewozów lotniczych.