Warszawa: 14% wzrost w maju

Warszawa: 14% wzrost w maju W maju w porcie lotniczym Warszawa odprawionych zostało 981,7 tys. pasażerów. To o 14% więcej niż w maju 2011 roku.Rekordowy wzrost został zanotowany w ruchu krajowym - w poprzednim miesiącu z połączeń do innych polskich portów lotniczych skorzystało 185 tys. osób, czyli o 95% więcej niż w maju ubiegłego roku.Od początku roku przez warszawskie lotnisko przewinęło się...
04/06/2012 13:49   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietek 2012-06-07 18:15   
mietek - Profil mietek
Oby było te 10 baniek w tym roku;-) A co do LO to podobno ma przynieść zyski, albo przynajmniej nie mieć straty, za ten rok:)
4tech 2012-06-05 00:15   
4tech - Profil 4tech
Ech, wycięło pół postu;( c.d., tam "główni"feederzy inaczej najwięksi mają swoich feederów. Czy u nas nie mogłoby być tak : LO plus ELO plus SprinAir? Po jakiego grzyba tacealka między ELO a LO? Ostatnie akcje LO typu 2 dni szalonej środy tak na prawdę pokazują tragiczną sytuację firmy i próbę ściągnięcia kasy z rynku. Dla nas pasażerôw to okazja do tanich biletów dla firmy straty w przyszłości. ELO gdy tylko feedował dla LO był na "zielono", od kiedy lata na własny rachunek skupki są czerwone. A za bardzo ELO a i LO nie ma skąd dorzucać do wora.
4tech 2012-06-05 00:07   
4tech - Profil 4tech
pcharasz, nie wiem mogę się mylić ale, gdyby ELO i LO połączyły swoje systemy rezerwacyjne, i nawet ELO pozostawił krajówki z pominięciem WAW to byłby to bardzo dobry ruch. ELO powinien pozostać wcroli feedera dla LO. W Europie czy USA jedt wielu przewoźników lotniczych którzy są wylącznie feederami dla większych i dobrze, ba! bardzo dobrze z tego żyją. Nie wierzę w to że w branży niecwiedzisno że OLT tak ekspansywnie wejdzie na rynek. Wiesz ostatnio troche miałem okazję obserwować jak to jest w USA i muszę stwierdzić że daleko nam jeszcze do nich jak chodzi o feedowanie. Wiem że jest to rynek nieporównywalny ale wyobraź sobie że tam np. główni feederzy maj
pcharasz 2012-06-04 23:26   
pcharasz - Profil pcharasz
No tak, tyle że LOT oprócz tego feeduje WAW krajówkami, czego konkurencja (póki co) nie robi. Tak więc, może i na krajówkach LOT nie zarabia, ale dzięki temu dowozi paxów którzy przesiadają się na inne trasy i dzięki temu to jakoś funkcjonuje, chodź oczywiście obecna liczba frekwencji choćby z KRK, GDN czy WRO wyraźne pokazuje, że chodzi o coś więcej niż feedowanie. Rzecz w tym, że w przypadku tras poza WAW LO w ogóle by swojego hub-u nie feedował, a z samych tras wychodził by co najwyżej na zero. Zamiast tego, LO ma inne możliwości lepszego wykorzystania swojej floty. Jasne, tu idealnie pasowała by współpraca z ELO, ale jaka jest rzeczywistość, to chyba widać aż za dobrze...
marecki 2012-06-04 23:10   
marecki - Profil marecki
pcharasz: to sie zgadza, tylko sytuacja jest w duzym uproszczeniu taka: LO zapycha krajówki od tamtego roku Szalonymi Środami i promocjami po 60-70 zeta AI, OLT zapycha swoje krajówki paxami po 99/49 zeta a ELO przestaje zapychać swoje własne krajówki bo wyraźnie sobie nie radzi w konkurencji z OLT.
pcharasz 2012-06-04 22:46   
pcharasz - Profil pcharasz
4techu, zauważ że zeszłoroczna sytuacja finansowa ELO czy 200 mln zł do wyrzucenia w OLT bardziej pozwalają na rozwój krajówek niż w przypadku LOT-u, który w zeszłym roku przynosił duże straty. Mimo wszystko, w LO też coś się ruszyło bo jest wyraźnie większe oferowanie miejsc na krajówkach.
marecki 2012-06-04 17:10   
marecki - Profil marecki
gosc_93fca: no plajta malevu tez wg niektórych miała przynieść złote czasy dla LO. I tak można sobie dywagować.
gosc_93fca 2012-06-04 16:41   
gosc_93fca - Profil gosc_93fca
Gdyby CSA splajtowało, poprawiłoby to sytuację LOT-u.
Co do tematu, myślę, że spokojnie Lotnisko Chopina przekroczy w tym roku 10 mln pax, i nie przeszkodzi temu nawet odejście Wizzair do Modlina. Co do czarterów, myślę że najwcześniej od sezonu zimowego.
4tech 2012-06-04 16:37   
4tech - Profil 4tech
marecki, oczywiście że tak. Sam zresztą o tym pisałem że część tras w wykonaniu OLT nie ma prawa się utrzymać;) jednak jak chodzi o ofertę na trasach między największymi miastami to po małych korektach te trasy się utrzymają.
michalb 2012-06-04 16:18   
michalb - Profil michalb
marecki a możemy powiedzieć ile jeszcze LOT przetrwa jak go nikt nie kupi ?
marecki 2012-06-04 15:54   
marecki - Profil marecki
4tech: ale trudno powiedzieć na razie czy wszystkie te trasy sa dla przewoźników rentowne: o OLT nie wiemy nic, LO na krajówkach wychodzi - na 0 a ELO odkąd zaczął kombinować na własny rachunek ma czerwone słupiki.
4tech 2012-06-04 15:17   
4tech - Profil 4tech
marecki, nie chodziło mi o trasy p2p typu WRO-LCJ czy POZ bo to nonsens. Codziło o trasy między największymi ośrodkami w Polsce. Poerwszą jaskółką zmian było ELO i ich trasy z pominięciem WAW. Do tego można dodać SZZ, BZG czy RZE i jedną, dwie trasy z tych miast do większych ośrodków czyli np; BZG/SZZ-KRK czy RZE-GDN, nie chodzi o ruch p2p między tymi miastami bo to kolejny nonsens. Tak przy okazji to OLT najprawdopodobnie skasuje LCJ-KRK a zwiększy częstotliwość na KRK-BZG.
gosc_1d98a 2012-06-04 15:08   
gosc_1d98a - Profil gosc_1d98a
Gdyby nie przeprowadzka Wizz-a, byłoby naprawdę świetnie.
gosc_cae68 2012-06-04 15:00   
gosc_cae68 - Profil gosc_cae68
Narazie wszystko idzie ku temu by pod koniec roku Okęcie przekroczyło upragnione 10 mln pasażerów.
michalb 2012-06-04 14:57   
michalb - Profil michalb
marecki a LOT zarabia na pasażerach z portów regionalny do innych portów europejskich przez Warszawie za około 400 zł w dwie strony?
marecki 2012-06-04 14:46   
marecki - Profil marecki
Nie chce juz do znudzenia powtarzać, że dla LO wożenie niskopłatnego ruchu p2p na krajówkach (po 70 zł itp) to żaden interes. OLT na rzie generalnie robi furorę dzięki ogromnej dostępnosci relatywnie tanich (99 zł) biletów, ale też sa to ceny poniżej kosztów. Oczywiscie są trasy których wynik juz widać że sa lepsze np. KRK-GDN ale na razie nie przesadzałbym z prognozami. Moim zdaniem wiekszośc tras krajowych sie nie utrzyma, a na pewno juz nie w takich cenach (a wtedy z kolei spadnie liczba chetnych). Na boku zostawiam w tym momencie rozwazania czy OLT w ogole przetrwa jako taki.
4tech 2012-06-04 14:34   
4tech - Profil 4tech
To tylko pokazuje jak LOT "zaniedbywał" ruch krajowy:) oczywiście bez " och i ach" dla OLT z tego powodu ponieważ najpierw musi okazać się czy linia przetrwa. Jeśli tak, to tym bardziej LO dostanie " po uszach" za krajówki.
cani 2012-06-04 14:28   
cani - Profil cani
No szacunek dla Warszawki :-)
pcharasz 2012-06-04 14:22   
pcharasz - Profil pcharasz
Ciuch ciuch ciuch, pędzi warszawska lokomotywa ;) wszystko na dobrej drodze po 10 milionów, o ile czartery nie ruszą się do Modlina.
spotter10 2012-06-04 14:08   
spotter10 - Profil spotter10
Wow, 95% wzrost na krajówkach. Nie ma co, ludzie chcą latać i brakowało tylko dobrej oferty, jaką dało ludziom OLT. Jeżeli połączenia międzynarodowe będą się rozwijać tak samo szybko, to lata 2012-2013 to prawdziwy boom na polskim rynku przewozów lotniczych.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy