Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spooks w ten sposób można przeczytać ze LOT upadnie bo go TK nie kupi
To nie jest czarny PR tylko mówię o tym, co pisze o nich prasa - domniemuję że dziennikarz, który to pisał wykazał się rzetelnością. Przykład w linku
zobacz link
Cieszyć się kurcze z wyniku, a nie psioczyć na OLT!!!!
spotter10
2012-06-04 14:04
Coż, takie ryzyko oczywiście istnieje, że OLT może upaść. Ale równie dobrze to się może przytrafić każdej innej linii. Przecież o Malevie nikt nie krzyczał, że kiepsko z nimi i nikt im nie wróżył upadku. A jednak stało się tak, jak się stało. Ale o tym nie tutaj. Póki co nic nie wróży, że OLT padnie i podane liczby mają szansę zostać osiągnięte.
gosc_d808f
2012-06-04 14:02
Już słuchać nie można tego czarnego PR na temat OLT w stylu "dość niejasny sposób prowadzenia biznesu". A guzik mnie to obchodzi. Póki co latają, oferta coraz szersza, samoloty są pełne, ludzie zadowoleni, uruchomili nawet autobus na lotnisko GDN i jeszcze LOT obniżył ceny swoich biletów. Więc naprawdę dajcie już spokój...
Nie wiem skąd w Was taki hurraoptymizm związany z OLT gdy zewsząd informacje o dość niejasnym sposobie prowadzenia biznesu przez spółkę właścicielską. Jeśli miałbym strzelać to skłaniałbym się do opcji nagłego załamania GDN w statystykach z powodu zaprzestania operacji przez OLT-a. Nie wiem czy już w tym roku, czy w następnym... ale jakoś nie czuję tego ich biznesu robionego na lataniu :(
usuniety
2012-06-04 13:20
W czerwcu wzrost będzie pewnie jeszcze większy, niestety w przyszłym roku mogą być małe spadki, chyba że OLT faktycznie pociągnie dalej z takim rozmachem, to wtedy może być chociaż utrzymanie liczby pax. Myślicie, że takie wzrosty zachęcą nowych przewoźników do otwierania połączeń z GDN, albo WRO? Może od przyszłego sezonu letniego będą jakieś niespodzianki-nowości.
gosc_86ffe
2012-06-04 13:14
BZG 38%
Mój typ na ten rok to: KRK-3,6 mln, GDN-3,1 mln, KTW-2,8 mln.
gosc_b6f99
2012-06-04 13:07
Oby tylko nie było nagłego upadku. Myślę tu o OLT. Kupiłem też tu bulet i trzymam za nimi kciuki
spotter10
2012-06-04 13:03
No jezeli OLT ma zamiar podobnie się rozwinąć w KRK jak w GDN, to może być z tym ciężko. Prawda jest też, że w mojej kalkulacji nie uwzględniłem rejsów międzynarodowych OLT od listopada, a te tygodniowo mogą przynieść ok. 10 tys. pax tygodniowo (średni LF 50%). A to do rocznej kalkulacji możę dać jakieś 80 tys. pax. Tak po cichu obstawiam, że w tym roku GDN będzie miał nie tylko 3 mln pax, ale jakieś 3,1~3,2 mln.
kuba-gda
2012-06-04 13:01
Już wczesną wiosną pisałem, że nie będzie problemu podium dla GDN, tylko czy czy przewaga KRK nad GDN będzie większa czy mniejsza od przewagi GDN nad KTW. W chwili uruchomienia lotów krajowych zastanawiano sie ilu pasazerów OLT odbierze pozostałym (LOT nic nie stracił), teraz należy analizować ile odbierze innym na trasach międzynarodowych. 2,7 są szacunkami zaniżonymi. Bedzie ponad 3 mln (tylko ile ponad?), a w załączeniu art. z 08 marca 2012
zobacz link
gosc_0a7dd
2012-06-04 12:52
GDN rispect !
gosc_a2e45
2012-06-04 12:45
z tym "hurraoptymizmem" bylbym ostrozny...
podobno Tusk wyrobił dodatkowe 10% :) to już chyba pewne 3 miesjce w tym roku. chociaż KTW moga nadrobić charterami ale w związku z Euro GDN nie straci. Nie ulega wątpliwości że po Okęciu KRK i GDN będą ponadregionalnymi portami
gosc_1ed10
2012-06-04 12:42
spotter10; Racja, ale OLT Express szykuje cos takze dla Krakowa ;) Nie wiem jak to wytrzyma terminal krajowy i miedzyrarodowy
gosc_89a94
2012-06-04 12:30
Gdańsk ma lepsze perspektywy rozwoju niż Kraków, gdzie największą blokadą jest terminal. W Gdańsku 3 mln będzie jak nic w tym roku.
spotter10
2012-06-04 12:23
Tak patrze i liczę, liczę i patrzę i wichodzi mi, że GDN obsłużyl jedynie o troszkę ponad 30 tys. pax mniej niż KRK przy czym aż o ponad 60 tys. pax więcej niż KTW. A to już jest bardzo imponujące. Podejrzewam, że największy wpływ na taki wzrost ma właśnie OLT, który tygodniowo przy obecnym rozkładzie może przewieźć na rejsach krajowych niecałe 23 tys. pax tygodniowo. Jeżeli założymy średni LF na poziomie 50%, do konca roku 30 tygodni, to sam OLT może zwiększyć ilość obsłużonych pax o ok. 340 tys. pax. A do tego dochodzą przecież inni przewoźnicy i inne połączenia. Ale moim zdaniem 3 mln w tym roku pękną jak nic i GDN mocno się zbliży do KRK. Jeżeli taki trend się utrzyma, to w pryszłym roku, najpóźniej w 2014 będziemy świadkami walki GDN i KRK i tytuł największego, regionalnego lotniska w Polsce.
Ciekawe ile z tych liczb stanowi rewolucja OLT?