Tak czy siak dobre wyniki LO cieszą i dobrze, że sobie radzą i wychodzą na lidera w regionie. Oby tak dalej!
pcharasz
2012-05-10 09:41
No jasne, nie uwzględniłem natomiast długości tras. Wypadałoby porównywać pojemność w ASK-ach, ale nie mam takich danych, ani nie chce mi się samemu liczyć. Z resztą, to nie żadna analiza tylko takie spostrzeżenie ;)
spotter10
2012-05-10 08:19
W liczeniu całkowitej pojemnośći uwzględniacie to, że LO posiada jednak więcej mniejszych maszyn jak E70-E95? Bo CSA przeciez zainwestowało w Airbusy, które jednak pomieszczą "troszkę" więcej pax. Tak tylko się pytam.
pcharasz
2012-05-09 22:49
Albo i o 7 samolotów, SP-LPC przecież już nie ma... czyli LO ma 16.5% więcej pojemności, jeśli dobrze policzyłem..
pcharasz
2012-05-09 22:35
To prawda, CSA ma o 8 samolotów mniej niż LOT, ale ma za to średnio większe samoloty. LO ma o jakieś 19% więcej miejsc dostępnych. Nie mniej, niedawno sytuacja kształtowała się inaczej, jest całkiem dynamiczna, a efektywne zarządzanie flotą należy również do zadań zarządu. Tak jak napisał gosc_362cb, sytuacja LO wyraźnie się poprawia, a sytuacja CSA - pogarsza. Jeśli chodzi o konkurencję tych dwóch, to kibicuję LO, ale jednak przykro patrzeć jak taki przewoźnik z tradycjami jak CSA podupada, a kiedyś to latali od Mexico City aż po Manilę, do destynacji o jakich inne linie regionu mogłyby tylko pomarzyć.
gosc_362cb
2012-05-09 20:17
I tu gość-233f3 ma racje. Warto jednak podkreślić, ze Czesi przez lata mieli przewagę nad Lotem i w sprzęcie i w przewozach. Teraz Csa zdecydowanie przegrywa z Lotem, który jak widać konsekwentnie idzie mocno do przodu. Na pewno nie jest łatwo bo nawet Lh odnotowalo straty i spadek przewozów. Cieszę sie, ze latanie w Polsce dobrze sie rozwija. Lo powodzenia!
gosc_233f3
2012-05-09 18:54
CSA ma dużo dużo mniej samolotów niż LOT, więc czysto logicznie nie ma możliwości, aby więcej pasażerów obsłużyli.
pcharasz
2012-05-09 16:51
gosc_67915, nie jest to prawdą. CSA zawsze był prężniejszy, ale LOT-owi udało się Czechów przegonić.
gosc_67915
2012-05-09 16:19
pcharasz: To i tak mniej niż Czech Airlines!
pcharasz
2012-05-09 16:18
gosc_dcecc, ale że niby jaki bełkot? Co w mówieniu, że zysk operacyjny będzie o 750 mln zł wyższy w porównaniu do 2010 roku jest bełkotem? Z wypowiedzi prezesa Piróga wynika, że ów 750 mln zł nie uwzględnia wahań cen paliwa i kursów walut, więc druga część twojego komentarza też jest zupełnie bez sensu.
pcharasz
2012-05-09 15:42
Pięknie, LO ma dużą szansę przewieźć rekordowe 5 milionów paxów w tym roku.
gosc_dcecc
2012-05-09 15:23
Czy Pan Prezes w ogóle rozumie to co mówi? Poprawa wyniku operacyjnego o 750 mln w okresie 2010-2012 ???? Przecież to jakiś bełkot jest... Może miał na myśli wynik całkowity LOTu, ale o to akurat nie jest trudno. Wystarczy tylko nie robić głupot z hedghowaniem paliwa i od razu wynik sam się poprawia właśnie o te 750 mln.