Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_c832b
2012-05-14 18:42
a no za to, ze im przelewasz kasę
gosc_73430
2012-05-14 18:12
W Wizzair trzeba zaplacic nawet za przelew bankowy.... ZA CO?
gosc_59e15: w Polsce też to masz w sklepach, ale w innej wersji. Załóżmy nie masz gotówki, w małym sklepie chcesz kupić zapałki i bułkę płacąc kartą... a pani mówi: nie sprzedam Panu, ale jak Pan chce kartą, to trzeba kupić u nas za minimum 20zł. // Duże sieci handlowe na to leją, bo ich stać - małym nie opłaca się (zżera im zysk) wyrzucać w błoto te 1-3zł dla transakcji o wolumenie 10-20zł.
gosc_59e15
2012-05-12 11:33
ktgracz: Zgoda... ale w naszym kraju normą jest, że za wykonanie płatności się nie płaci, lub płaci np. klient swojemu bankowi (opłata za przelew, opłata roczna za kartę, czy opłata za prowadzenie rachunku). Spotkałem się też z czymś takim, że za płatność gotówką było 3% rabatu. A to, co robią linie lotnicze, czyli wprowadzają obligatoryjną opłatę za to, że się płaci (i nie ma możliwości tej opłaty uniknąć), to jest rozbój w biały dzień.
gosc_18352
2012-05-11 15:17
Od 01.07.2012 AirFrance i KLM wprowadzają opłatę 20 PLN za płatność kartą kredytową we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce.
Opłata dotyczy wszystkich kart kredytowych.
gosc_24e6f: nie tylko linie lotnicze, a niektóre serwisy hotelowe też sobie każą płacić za płatność. W niektórych krajach, gotówka jest Ok, a karta to dodatkowe % opłata (np. w małych pkt. usługowych).
Pomyłka. Nie to okno/ nie ten wątek ;/
gosc_24e6f: nice :) // W chinach mają takie coś (urzędnik na lotnisku, w Banku, itd.) jak w linku :D // Patrząc jak ktoś jest a-u-t-e-n-t-y-c-z-n-i-e zainteresowany naszą sprawą, uwija się jak może, samą przyjemnością (taki świeży powiew... że jednak można inaczej!) jest potem nacisnąć "Greatly satisfied". // PS. Do wcześniejszego wpisu, nie mówię by zaraz karać nawet za niewinność każdego szkodnika (nic nie produkuje, a przeważnie tylko szkodzi tym, którzy tworzą miejsca pracy), ale na wstępie za kratki do wyjaśnienia, czyli domniemanie winy (zarządzenia które mają wpływ na setki czy tysiące podmiotów gospodarczych, to odpowiednio większa odpowiedzialność!) z której trzeba się dopiero oczyścić. Oczywiście takie coś jest nie do przyjęcia w tzw. cywilizowanym/ I-szym świecie (USA, EU, AU).
zobacz link
gosc_24e6f
2012-05-11 08:14
pomysł wydaje się być rozsądny, zwłaszcza jeśli chodzi o nieuzasadnioną wysoką opłatę za płatność kartą kredytową. Właściwie za płatność kartą opłaty nie pobiera nikt inny, niż linie lotnicze.
A jeśli chodzi o ilość sztuk bagażu - uzasadnienie, że sklepom spadły obroty jest bez sensu... po prostu wewnątrz Unii sklepy lotniskowe nie są wcale tanie i pasażerowie się w tym połapali.
votek: właśnie ten ich paszport (mało korzystny w użytkowaniu dla detalisty, czyli skutecznie - dobrowolnie - go zniechęcający hehe) docelowo ma być spełnieniem warunku: przynajmniej jednej darmowej metody płatności. Poza tym, czy unijny czy państwowy proces legislacyjny i tak LCC jak i np. banki zawsze będą zapobiegawczo o krok do przodu przed ustawą ]:->
gosc_a8089
2012-05-10 22:59
Panowie politycy znow dostosowywuja przepisy do swoich potrzeb. A gdzie maja sie zmiescic te bagaze w kabinie ? A pomysleli o bezpieczestwie ?
w przypadku oplat za platnosc rozwiazanie jest proste: na glownej stronie tam gdzie sie wybiera miasto wylotu/przylotu, date itp nalozyc na linie obowiazek dodania funcji "platnosc karta" i 2 moliwosci do odhaczenia (w przypadku ryanaira) 1) karta ryanair passport 2) inne (visa, mastercard itp)
gosc_c521d
2012-05-10 22:31
Gdyby zlikwidować kuriozalny zakaz wnoszenia napoi, to obroty sklepów spadłyby o 95%. I tylko dlatego te durne przepisy jeszcze istnieją. Buteleczką, w której mam 100ml benzyny zrobię więcej rabanu na pokładzie, niż 2 litrami coli.
Jedyny sensowny postulat to rozwiązanie problemu ukrytych dopłat do taryf w postaci "opłat od opłat" - to przybrało w niektórych przypadkach monstrulane rozmiary i nie jest w żaden sposób adekwatne do faktycznych kosztów związanych z przyjęciem wpłaty. Natomiast pozostałe są dośc groteskowe - narzucanie jednolitej polityki bagażowej bo spadają obroty w sklepach albo ustalenie maksymalnych (minimalnych?) limitów ociera się o groteskę. Proponuję p. Bradbournowi zająć się kwestią ujednolicenia fryzur cabin crew - będzie miał pole do popisu i być może przyczyni sie w ten sposób do ozywienia gospodarki przez wzrost obrotów salonów fryzjerskich w UE...
kalacumbrion
2012-05-10 21:40
Podwyżka taryf... dajcie spokój. Wolicie płacić za możliwość wniesienia opłaty w formule za pasażera, za odcinek lotu? Bardzo dobrze że walczy się z patologiami tego rynku, ale zaraz przewoźnicy wpadną na kolejne pomysły jak tu złupić pasażera. Martwi mnie wątek kart - bo przecież od kart brandowanych zazwyczaj nie płaci się prowizji, prawda? Mam nadzieję, że ten punkt się uściśli. Ogólnie zmiany prokonsumenckie są mile widziane.
gosc_b7163
2012-05-10 18:31
No cóż, będziemy mogli podziękować PE za podwyżkę taryf... Może jeszcze ustandaryzować serwis i kazać wszystkim latać wyłącznie Airbusami na terenie UE..
komandor
2012-05-10 18:15
dobry kierunek dla pasażerów
gosc_52c0e
2012-05-10 17:26
i ceny pójdą w górę;) niech żyje regulacja.