Fotorelacja: Koniec budowy w Poznaniu

Fotorelacja: Koniec budowy w Poznaniu Kończy się rozbudowa portu lotniczego w Poznaniu. Przed kilkoma dniami port otrzymał zgodę na użytkowanie nowej części terminala, a wczoraj (4.4) wielkopolski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał taką samą decyzję w odniesieniu do równoległej drogi kołowania i powiększonej płyty postojowej samolotów.- Wchodzimy w dość historyczny etap w całym funkcjonowaniu Ławicy...
05/04/2012 22:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
pepe 2012-04-06 15:25   
pepe - Profil pepe
Krzesiny to obecnie najlepsza lokalizacja, ale nie zapominajmy ,że kiedyś i ta dzielnica Poznania się rozwinie, co chwilę przybywa coraz więcej domów w Krzesinach.
Obecnie F16 mi nie przeszkadzają,kwestia przyzwyczajenia , nie zwracam na to uwagi, a mieszkam nie cały kilometr od płotu... ;)
Możliwości Krzesin są ogromne autostrada A2, linia Poznań-Kluczbork, i trasa katowicka S11.
A na koniec powiem , że na dzisiejszym rejsie POZ-GDN ponad 40/64 pax ;)
starosta 2012-04-06 13:55   
starosta - Profil starosta
Berlin pożegnałem w 2006 roku. Od tego czasu leciałem kilkadziesiąt razy - 90 % z POZ, reszta z innych: WAW, WRO, nawet SZZ i BZG mi się trafiły. :)
W perspektywie 15-30 lat widzę nowe lotnisko dla Poznania na Krzesinach. Kilka lat temu loty bezpośrednie z POZ do Rzymu, Madrytu czy Barcelony były mrzonką, dzisiaj są rzeczywistością. :) Dlaczego zatem miałoby się nie udać z przerzuceniem F16 do Powidza i przeflancowaniem Ławicy na Krzesiny? Nie będzie łatwo, ale dlaczego nie próbować? :)
usuniety 2012-04-06 13:13   
usuniety - Profil usuniety
@gosc_29d8d - porównaj jeszcze siatkę połączeń z BER o z POZ :)))))
gosc_7f241 2012-04-06 13:07   
gosc_7f241 - Profil gosc_7f241
Piękny terminal, piękna droga kołowania, bravo POZnan*, czekamy teraz na kolejne nowe połączenia i nową wieżę kontroli lotów ;D
gosc_39769 2012-04-06 11:09   
gosc_39769 - Profil gosc_39769
Cud techniki to to nie jest:) Pewnie nawet w Krakowie będzie ładniejszy ehhh
gosc_29d8d 2012-04-06 10:55   
gosc_29d8d - Profil gosc_29d8d
silvestro - uważasz, że co najmniej 3 godziny jazdy to jest tuż obok? W przypadku ruchu biznesowego, to jest być albo nie być. Jestem z Warszawy, i nigdy nie polecę z Poznania czy z Łodzi (to też max 3 godziny, jak będzie w końcu gotowa autostrada). Latam bardzo często - wylatuję rano do Hamburga, wracam wieczorem. Analogicznie Dusseldorf czy Frankfurt. Dużo spraw załatwiam w Tallinie, i tu mam duży problem bo jest tylko jeden lot - nie mam jak obrócić jednego dnia. NIKT latający biznesowo nie pojedzie do BER. Prywatnie może i tak, ale dużo tego nie będzie. Wiem, oferty biur podróży są tańsze z Berlina niż z Polski. Ale jak mam się tłuc całą rodziną kilka godzin, z dziećmi, z bagażami, to zdecydowanie wolę zapłącić więcej i lecieć z mojego miasta.
gosc_cf5a3 2012-04-06 10:51   
gosc_cf5a3 - Profil gosc_cf5a3
Dla mnie Berlin jest za daleko na dojazdy, a nie latam często. Ci którzy latają często i ich firmy z pewnością będą wolały się wyprowadzić niż dojeżdżać. To na całym świecie jest oczywiste - w Poznaniu niestety nie.
cani 2012-04-06 10:50   
cani - Profil cani
Moim skromnym zdaniem, najbrzydszy nowy terminal zbudowany ostatnio w Polsce, co widać szczególnie patrząc na wnętrze tego terminalu. Dodatkowo usytuowanie budynku straży pożarnej tuż przy drodze kołowania, skutecznie hamuje możliwość kołowania dużych maszyn na tym odcinku dk.
malin 2012-04-06 10:34   
malin - Profil malin
Aby podać konkrety, to skończmy z tym mitem, że BBI wyssie wszystko życie z Poznania. Mój przykład jako mieszkańca POZ: latałem ostatnie 3 lata dosyć często, z tego niezliczoną ilość razy z Poznania (służbowo FRA, MUC, WAW), prywatnie (Wizz, Rajan), czarterowo. Z Berlina leciałem 2 razy (raz prywatnie), z Warszawy 3 razy (wszystkie prywatnie). 75%-80% Poznan, 10% Berlin i 10% Wawa. W moim przypadku "nowy" Berlin spowoduje to, że rzadziej albo nigdy prywatnie nie polecę z Warszawy (stamtąd latałem na Korfu, do Tunezji i do Lizbony). Służbowo raczej nadal wyłącznie z Poznania, krajowe loty prywatne i służbowe też Poznan, może jakiś prywatny lot wakacyjny na bardziej egzotyczne kierunki 1-2 razy z Berlina więcej. Więc w moim przypadku Berlin odbierze tyle samo pasażerów Warszawie co Poznaniowi! A jakie sa Wasze dośiwadczenia?
usuniety 2012-04-06 10:09   
usuniety - Profil usuniety
uważam, że władze lotniska mają rację.... BERLIN BRANDEMBURG jest tuż obok i to połączony autostradą A2.....
gosc_ef8b8 2012-04-06 09:28   
gosc_ef8b8 - Profil gosc_ef8b8
Gdyby władze portu i miasta działały racjonalnie to 3mln byłoby za maksymalnie 6-8 lat. Przy obecnym stanie 3mln nie obsłużymy nigdy, bo to fizycznie niemożliwe - przynajmniej w jakimkolwiek ludzkim standardzie. Te 3mln podane jako przepustowość po rozbudowie to fikcja. Wynika z tego, że pomimo, iż poznańska inwestycja to nie nowy terminal jak w WRO i GDN, a tylko rozbudowa, co zawsze oznacza gorszą funkcjonalność, a przez to spadek efektywności z każdego m2 powierzchni, pomimo, że funkcjonalnie rozbudowa jest zaprojektowana fatalnie, to jednak w poznaniu z każdego m2 terminala da się wycisnąć prawie 2x tyle przepustowości co w GDN i WRO. Ktoś chyba gdzieś się pomylił "nieco".
solokhumbu 2012-04-06 07:21   
solokhumbu - Profil solokhumbu
@korrado: sądzę, że życie samo zweryfikuje te plany... W tej chwili czekamy na wyniki za marzec, ale jeśli będą choć w części tak samo dobre jak I i II, to wynik 3 mln osiągniemy za max 12-14 lat :)
korrado 2012-04-06 04:21   
korrado - Profil korrado
"Przepustowość portu wzrośnie do 3 mln pasażerów rocznie. Władze lotniska szacują, że wystarczy to na następnych 20 lat" - czy to jakiś dowcip? Naprawdę władze Ławicy nie mają większych ambicji?
gosc_8c392 2012-04-06 00:42   
gosc_8c392 - Profil gosc_8c392
20 lat? O.o
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy