gosc_5a2a6
2012-04-05 16:15
W artykule jest nieścisłość, MAK podaje, że silniki pracowały do zderzenia z ziemią ale nie pisze, że ich praca była poprawna.
usuniety
2012-04-04 17:19
Piotrek737: Co do samolotów leasingowanych to jak najbardziej zgoda. Natomiast rosyjskie firmy poza tym o czym już pisałem rejestrują samoloty za granicą z powodu tego, że wprowadzenie samolotu na obszar celny Rosji "na stałe" tj. sprowadzenie i zarejestrowanie wg przepisów rosyjskich wymaga oclenia go (20% cło dla większości samolotów pasażerskich) i zapłacenia 18% VAT granicznego; btw Transaero w dużej mierze opierało swoją "konkurencyjność" na tym, że mamusia właściciela znana w Polsce generał Anodina załatwiła im zwolnienia celne dopuszczające przewozy wewnętrzne samolotami z zagranicznymi regami. Analogicznie problemy powstają przy sprzedaży używanego samolotu zwrotnie za granicę.
By zobrazować skalę absurdów związanych z kwestiami celnymi: swego czasu Aerofłot miał ogromne problemy z wywozem silników do naprawy za granicę. Musiał je sprzedawać do firmy serwisowej, a potem na nowo kupować po remoncie, bo urząd celny nie godził się na wywóz czasowy.
piotrek737
2012-04-04 16:48
To może nie tania bandera, a to, że są to raje podatkowe dla firm leasingowych. Wspomniana Irlandia, Bahamy czy Malta mają zerową stawkę VAT na leasingu. Wiele samolotów Alitalii czy Transaero ma regi EI czyli Irlandii.
usuniety
2012-04-04 16:40
pepe: A coś takiego jak tania bandera istnieje w przypadku samolotów? Raczej chodzi o względy podatkowe i ochronę samolotów przed zajęciem gdy przewoźnik miał kłopoty z fiskusem albo zatargi z władzą. Zresztą nie zdziwiłbym się gdyby ich właściciel tez był zarejestrowany w jakimś raju podatkowym, a samoloty tylko leasigował do UTair albo w inny sposób udostępniał przewoźnikowi. Co zupełnie nie znaczy, że w realnym wymiarze przewoźnik i właściciel to różne osoby... :-)
Są zarejestrowane w tzw. państwach taniej bandery , Irlandia,Bahamy,Malta itd.
To dziwne, bo prawie wszystkie maszyny latające w Rosji, a wyprodukowane w innym kraju mają rejestrację VP, czasami VQ. Niektóre mają EI ale to już chyba sprawa leasingu.
@gosc_0fbe7 Federacja Rosyjska to RA. samolot VP-BYZ więc zarejestrowany na Bermudach.
gosc_0fbe7
2012-04-04 08:12
VP to Rosja.
VP Rosja
VP-B Bermudy
VP-C Kajmany
VP-LA Anguilla
VP-LM Montserrat
VP-LV Brytyjskie Wyspy Dziewicze
VP-V Falklandy
gosc_64df1
2012-04-03 23:05
Nic dziwnego- pewnie oszczędności! Zima w Rosji długa więc i koszty eksploatacji zimowej znaczne!
dziwne dziwne. Tumień to ich baza, więc wypuścić nieprzygotowany samolot, dziwne powiadam...
(btw rejestracja z Bermud, dziwne...)