Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_cb480
2012-04-08 17:00
Co do tych rekawow, to prawda, ze na niektorych lotniskach LCC tez z nich korzystaja. Patrz FR na kanarach i AGP, czy na przyklad EZY i Vueling w BIO
usuniety
2012-04-08 12:52
Do tego dojdą jeszcze połączenia zagraniczne ale dopiero w czwartym kwartale roku.
solokhumbu
2012-04-08 12:47
kasjanku i 4techu: poczekajmy do połowy maja na pełną siatkę! W tej chwili np WROPOZ wozi powietrze, ale kiedy będzie możliwość przesiadki WROPOZSZZ szanse tego (pozornie głupiego!) połączenia solidnie rosną. Z tego, co wyczytałem, LF POZGDN też na poziomie 50%, więc jak na początek to nieźle (dla porównania POZ-BLQ FR było 60%). Zwyczajnie - dajmy i czas:)
Zdrowych, spokojnych!
usuniety
2012-04-08 10:23
4tech, ale pisałem o trasach robionych na Airbusach. Sukcesem wydaje się też być WROGDN, KTWGDN, KRKGDN, LCJGDN. Pozostałe trasy atrkowe owszem chyba się nie utrzymają i byłbym za tym, by je zlikwidować aby się OLT nie wykrwawiał (tak, wiem, zaraz ktoś napisze że o to im chodzi).
kasjanku, i tak i nie jak chodzi o OLT. LF fajniutki na GDN-WAW i WRO-WAW, reszta średnio a część tras fatalnie. A odtrąbienie sukcesu troche za szybkie przy średnim LF na wszystkich lotach około 50 procent.
usuniety
2012-04-08 09:37
gosc_9779e, jak ja kocham to polskie narzekanie i gnojenie wszystkiego co się rusza. Linia lata w obecnej formule od kilku dni, ma problemy z którymi się stara poradzić a już rzesze ekspertów i znaffców wróżą katastrofę. Już kilka miesięcy temu szydzono że OLT w ogóle nie wystartuje na Airbusach, a jeśli już to będą wozić powietrze bo w Polsce się nie da, jak już wystartowali i LF mają świetny to jeden z drugim piszą o tym, że drugi dzień a oni jeszcze nie latają jak SAS (punktualnie), a bo to mają nieskładane siedzenia w Airbusie, a bo to pani stewardessa się nie uśmiechnęła, a bo to tortilla nie smakowała (trzeba było nie jeść), a bo to rajaner byłby lepszy. Jak nie było krajówek i za LOT trzeba było płacić 600 zł po kraju to było źle, jak się pojawił nowy projekt i ktoś nam dosłownie funduje loty byśmy mogli polubić ten sposób podróżowania, to też źle. Ludzie... Wszędzie narzekanie. A co do Terminalu T2, typowa wypowiedź polaczka na temat nowego obiektu "ładnie wygląda, ale zobaczymy czy to będzie dobrze działać". Niemiec powiedziałby raczej "terminal jest piękny i będzie dobrze służył". A Polaczek szuka dziury w całym, tak jak jakiś koleś na którymś z forów narzeka na kolumny podpierające konstrukcję terminalu, bo one mu strasznie przeszkadzają, a przecież już w PRL budowano wielkie hale handlowe bez brzydkich kolumn. W jakim kraju a dokładnie społeczeństwie my żyjemy? Samo narzekanie i jęczenie, nic się Polaczkom nie podoba.
gosc_9ff94
2012-04-07 19:14
Byłem dziś pozwiedzać i zdziwił mnie
brak możliwości zobaczenia płyty lotniska dla osób bez biletu tak jak to było możliwe na starym terminalu :(
gosc_9779e
2012-04-05 15:43
widać olta , zamiast świrować zajęliby się OPÓŻNIENIAMI od 5 dni .... mają kolorado spóżnień , za mało samolotów hi hi hi hi i stare odmalowane samoloty , zagranica ? śmiech na sali niech lepiej dopracują krajówki bo znowu będą wozili powietrze tak jak w sezonie zimowym pod marką OLTJETAIR
@gosc_6dab5, też niessz racji. Są to samochody MINI. Żadne BMW MINI czy Mini Morris:)
gosc_6dab5
2012-04-03 21:53
Jak już to samochody BMW MINI, a nie Mini Morris. Morrisy to były produkowane w XX wieku. To tak jak mówienie, że "erbus" to tylko ten piętrowy...
madeju: rękawy nie do końca są standardem, bo to że są równa się kosztom/ serwisowi, etc. a nie każda linia widzi potrzebę dokładania do rękawa (nie jest prawdą, że na regionalnych jest taniej, a do kosztu rękawa może dojść koszt zasilania z tegoż rękawa), skoro można ludzi "przegonić" po płycie. rękawy są standardowym rozwiązaniem gdy duży ruch naziemny koliduje z pasażerskim. w wypadku Gdańska rękaw rozwiązałby jedynie odlot, bo jak wiadomo przyloty będą się odbywać w T1.
co do dywagacji na temat rękawów w WAW i ich parametrów, to nie zabieram głosu jeśli chodzi o sam rękaw, ewentualnie parametry wspominanych samolotów (wysokość progu) to (za AHM): Avro 1.88-2.08/ CRJ 100/ 200 1.52-1.73/ EMB170 2.49-2.67/ MD80 2.20-2.40. a jeśli chodzi o SAS to może właśnie koszty w WAW? pierwsze 2 h samego rękawa w WAW to 325PLN plus 98PLN za każde kolejne 15 min plus postój na PPS. kiedy postój na PPS kosztuje za ten czas ok 400 PLN
docentfurm
2012-04-02 23:53
4techu: co robie te loty, a robie czesto to mamy rekaw, może czasem z jakiegos powodu go nie ma ale to sporadyczne przypadki
madeju, to czy rekaw jest " przekotowy" czy też nie wcale nie zależy od rękawu a jak to nazwałeś w jednym ze swoich poprzednich postów " klatki schodowej". /// gość_e549a, są lotniska na których linie typu LCC korzystają z rękawów.
gosc: rękawy to żadne udogodnienie, to standard. Mam nadzieje, że jeżeli GDN zbuduje rękawy dla OLT to będą one miały także funkcję przylotową, bez sensu byłoby je budować, gdyby można nimi było tylko wchodzic a wychodzić już nie.
madeju, różnica w wysokości między MD87 a CR9 jest raczej mało znacząca. Pytaj amerykanów dlaczego taki kest ich wybór. Weź również pod uwagę to że MD87 choć ilościowo jest ich dużo to raczej jest samolotem schodzącym z użytku w liniach niż " wschodzącym". Najmłodsze MD mają 13 lat.
gosc_e549a
2012-04-02 22:43
Low-costy i rękawy? Co wy ludzie? Za każde udogodnienia (w tym rękawy) na lotniskach, linie muszą płacić, więc naiwnym jest, że low-costy będą chciały wydawać kasę na takie "zbytki"....
4tech: kabina MD87 jest trochę wyżej posadowiona niż CR9. To jest więc akurat dziwne, że MD87 nie dokują. Bo np w CPH dokują bez problemu. W WAW oficjalnie do nowych rękawów nie da się podstawić MDków bo nie chca ryzykować tak nisko opuszczanym rękawem. Choć moim zdaniem to dziwne. W ZRH też dokują, tam do rękawów dopuszcza sie nawet samoloty Avro RJ85/100, natomiast CR9 nie, one sa za niskie. można jest porównac z E145.
madej, co Ty znowu tworzysz? Jaki standard dla MD87? Nawet w USA na lotniskach na których byłem MD87 nie dokowały do rękawów. Czasami zadokowane były CR9 i to nie na wszystkich lotniskach.