Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Dlatego nasz kochany przewoźnik powinien w końcu zrobić porządki z siatką, żeby wycisnąć z tej floty, którą ma, jak najwięcej, a nie tłumaczć wszystko brakami.
piotrek737
2012-03-16 15:15
No rzeczywiście od stycznia tak to jest zaplanowane... Masakra po prostu... Ale było to do przewidzenia jak do ELO przyszła taka gwiazda jak pan Frankowski i chciał latać po kraju za wszelką cenę. Zrobił burdel we flocie i rotacjach i teraz samoloty się pasą bezproduktywnie na płycie lotniska... No i nie muszę dodawać, że to przez niego LO i ELO drą koty o byle co.
Więc w efekcie ktoryś z e-jetów odpoczywa >2h w balicach na plycie.
Piotrek : tak rzeczywiście było dawniej; od jakiegoś czasu 3913 jest robiony przez K2 dopiero o 15.00, natomiast 3906 jest zasilalny przez 3905 który przylatuje na E70 o 13.20.
piotrek737
2012-03-16 14:31
Marku tu się nieco mylisz jeżeli chodzi o KRK :) Znam na pamięć z płyty tę rotację i samolot nie stoi dwie godziny. Embraer leci jako LO 343/344 KRK-CDG-KRK, a potem o 14:05 jako LO3906 KRK-WAW. Natomiast inny Embraer leci jako LO 3913 na trasie WAW-KRK, a potem działa LO397/398 KRK-FRA-KRK ;) Tylko Panowie te rotacje wieczorne czasem nic nie wniosą bo to wtedy jest rejs point to point gdyż nocą to mało co lata ;)
spotter10
2012-03-16 14:23
No racja. Można na dwa sposoby - lecieć gdzies bliżej i wrócić ok. północy a maszyna czeka do rana, lub polecieć gdzieś dalej, tam nocuje i wraca ok. 0700 do GDN. Tylko że takie ruchy to są bardziej typowe dla HUB'ów a GDN dla LO takowym nie jest. No chyba, że jakieś kierunek, który licznie przylatuje do GDN w celach biznesowych - rano przylatują a wieczorem wracają.
Krótką? Czasu tyle, że dałoby się nawet bardzo długą :p
spotter10
2012-03-16 11:15
Wieczorny resj z FRA do GDN przylatuje o 1930 lub 1940 i stoi do 0800 następnego dnia żeby znowu polecieć do FRA. Generalnie w tym czasie ta maszyna mogłaby wykonać jakąś inną, krótką rotację wieczorną z GDN.
Tak, LO brakuje flot a do niedawna dwa E70 bły kompletnie niefektwnie z pkt widzenia siatki używane: jeden sobie stoi w KRK po powrocie z CDG i czeka ponad 2h na to by polecieć do FRA, drugi po powrocie z MUC stał w KTW pół dnia żeby popołudniu robić TRN (teraz będzie już włączony w rotacje). To tylko 2 przkłady: pewnie gdyby bliżej wszystko przeanalizować jest ich więcej.
piotrek737
2012-03-16 10:38
ULC też musi wyrazić zgodę ;) Była propozycja lotów do KRK, ale padł tekst dwa rejsy LO i dwa rejsy TK, a to się tym drugim zbytnio nie opłaca latać tylko dwa razy w tyg. na trasie IST-KRK. Poza tym może i by coś z tego wyszło, ale LOTowi zwyczajnie brakuje floty ;)
spotter10
2012-03-16 10:33
To nie ULC tylko LO musi wyrazić zgode na większą maszynę lub na zwiększenie ilości rejsów. No niestety ta umowa bilateralna jest bardzo stara i chroni tylko i wyłącznie LOT, który niestety, ale nie wykorzystuje tego tak, jak powinien.
czemu nie robi - robi inne - zloty samolot, dama z lasiczka, wielka orkiestra, adam malysz - nie przesadzajmy
TK wpycha co może największego zazwyczaj do WAW. Szkoda, że ULC nie zgodził się na regularne loty na A330:(
piotrek737
2012-03-15 21:08
walen: Można można ;) Owszem jest przewaga A321, ale B738 tez lata. Dwa tygodnie temu była np. ciekawostka pt. B737-900ER ;)
Fajne są takie spontaniczne akcje. Szkoda, że LOT takich nie robi.
hmmm chyba ciężko go będzie zobaczyć w Warszawie bo tą trasę obsługuje A321
gosc_94a30
2012-03-15 18:49
We are Turkish Airlines We are Globally Yours :)