Estonian Air: Jednolita flota Embraerów

Estonian Air: Jednolita flota Embraerów Dziś (27.02) Estonian Air oraz Embraer podpisali umowę dotyczącą zakupu trzech maszyn E-175 i jednej E-190. Samoloty będą dostarczone do przewoźnika w drugim kwartale 2014 roku.Estoński przewoźnik podjął również decyzję o reorganizacji swojej floty i całkowitym przejściu na rodzinę samolotów E-Jet. Docelowo flota przewoźnika składać się będzie z 12 samolotów: czterech...
27/02/2012 17:26   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marecki 2012-02-29 19:57   
marecki - Profil marecki
mietek: w czasie mojego lotu 737 leciał wypeełnion w ok 40% więc jak widzisz wysoki poyt na tej trasie nie jest regułą.
mietek 2012-02-29 18:28   
mietek - Profil mietek
gosc_6da4a: "Z regionów nikt normalny nie lata już LO via WAW" - 4 razy leciałem w zeszłym roku do TLV i za każdym razie ponad połowa pax-ów się przesiadał do GDN, WRO lub KRK więc troche bzdury gadasz...
mietek 2012-02-29 18:26   
mietek - Profil mietek
marecki: ja leciłem ostatnio LO na LHR RT i za każdym razem samolot był wypełniony w 95-100%. Nawet wystąpiła wspomniana podmianka na LOT charters....
pcharasz 2012-02-28 13:10   
pcharasz - Profil pcharasz
gosc_6da4a: "wszystkim rośnie, GDN pęcznieje rok do roku, a LO raptem utrzymuje swoje ilości mimo rosnącego rynku" to jest kłamstwo, bo LO zwiększa swój udział rynkowy. Danych za 4kwartał ULC jeszcze nie opublikował, więc ciężko podsumować cały rok, ale np. w 3kw. 2011 LO poprawił udział w rynku o 1.8 pkt. procentowych. W tym czasie udział Wizza minimalnie spadł.
tomic 2012-02-28 12:11   
tomic - Profil tomic
marecki: LOT ma problem z zapełnieniem rejsów na LHR, ponieważ sam sobie wybrał taki model cenowy, że wolą puścić pół Embraera 195 z biletami po 2500zł zamiast pełny 737-400 z biletami po 1500 zł (uśredniając). Tak jest w przypadku rejsów w godzinach "biznesowych" od czasu kiedy BA skasowało rejs z nocowaniem w WAW. Korzysta na tym Wizzair, którym za 1000 zł lata obecnie bardzo dużo "biznesu".
gosc_6da4a 2012-02-28 12:00   
gosc_6da4a - Profil gosc_6da4a
Marecki: To jest ogólny problem LO. Wizz do MAD i BCN przewozi tygodniowo jakieś 2 tysiące osób z Polski, do LTN kilka razy tyle, porównaj to z LO. Jak to jest, że LO lata pustawy, a LTN w Wizzie zawsze obłożony, chociaż loty są np. z GDN 2-3x dziennie? Egzekutywa też już lata Wizz, znajomy dyrektor dużej giełdowej firmy dawno się przesiadł na Wizza, bo może łyknąć spotkanie biznesowe bez noclegu w Londynie. Z regionów nikt normalny nie lata już LO via WAW - albo Lufa, albo bezpośrednie Wizzy. To się nie ma co dziwić, że nie ma kim zapełniac. Zobacz na statystyki - wszystkim rośnie, GDN pęcznieje rok do roku, a LO raptem utrzymuje swoje ilości mimo rosnącego rynku.
4tech 2012-02-28 11:57   
4tech - Profil 4tech
nie ma sensu na dzień dzisiejszy "ładować się " w samoloty typu B73x/A32x z powodów o których wspominał marecki to po1., po 2 LO ma obecnie max. 2-3 trasy na których można byłoby puścić w/w modele samolotów, tylko w sumie jest to mało ekonomiczne dla firmy. Lepiej jak już wspomniano latac częściej mniejszymi samolotami niż rzadziej wiekszymi.
marecki 2012-02-28 11:29   
marecki - Profil marecki
@mietek: żeby posyłać taka maszynę trzeba mieć popyt, a na razie LO ma problem żeby zapełnić do LHR każdy rejs E-jetem/737.
andrzej 2012-02-28 11:28   
andrzej - Profil andrzej
Też mi się wydaję, że nie jest to zła decyzja o ujednoliceniu floty i rezygnacji z maszyn klasy A320/B737. Z punktu widzenia pasażera lepiej by linie latały częściej mniejszym samolotem. A do tego EMB są bardziej komfortowe od maszyn z układem siedzeń 3-3.
mietek 2012-02-28 11:06   
mietek - Profil mietek
Popieram, a i tak bywało już tak, w lepszych czasach oczywiście, że LO posyłał B767 na LHR, więc czemu nie miałby powtórzyć manewru mając 8 B787. Ile zajmuje rotacja WAW-LHR-WAW 6h? Spokojnie w przerwie pomiedzy long houlami można by machnąć. Ale pewnie bardziej prawdopodobne jest uruchomienie dodatkowego połączenia na przykład do city albo LGW.
spotter10 2012-02-28 08:33   
spotter10 - Profil spotter10
Dla mnie flotsa składająca się tylko z Embrionów i 787 jest dobrym rozwiązaniem. W sytuacji, gdyby faktycznie na któryś trasa obłożenie było 100% a chętnych 2x więcej, to zawsze LOT będzie mógł wysłać 787. No właśnie - lepiej, żeby miał o jednego 787 więcej i czasami wysłał na trasę, gdzie obłożenie/zainteresowanie jest spore niż wprowadzać większą maszynę (737NG) na kilka tras. Dopiero gdy LOT by się rozwinął i HUB w WAW by faktycznie był HUB'em, łączył wschód z zachodem i ilość pasażerów korzystających z LO by się więcej niż podwoiła, to wtedy ma sens wprowadzenie większych maszyn.
gosc_b4208 2012-02-27 22:19   
gosc_b4208 - Profil gosc_b4208
no to co to za flota z emb . I 787 nie widze w tym rozwoju krotkoego lub dalekiego zasiegu :\
pcharasz 2012-02-27 21:03   
pcharasz - Profil pcharasz
Dla tych paru tras, nie opłaca się wprowadzenie dodatkowego rodzaju samolotów do floty. Zamiast tego, lepiej wprowadzić więcej frekwencji w ciągu dnia. Wiadomo, w LHR jest problem ze slotami, ale na inne lotniska można spokojnie wysłać w razie czego więcej maszyn, jeśli było by takie zapotrzebowanie. Do DUB czy LIS mogą spokojnie dolecieć Embraery. Z DXB sprawa nie jest tak oczywista, ale Embraer 190 z dodatkowymi zbiornikami paliwa albo bez cargo, wersja AR, też powinien dać radę dolecieć.
gosc_7f5e7 2012-02-27 20:53   
gosc_7f5e7 - Profil gosc_7f5e7
juz jest postanowione ze w miejsce 737 których leasing wygasa w 2014 wejdzie 5 EMJ 195 a w tym roku jeszcze wyleasinguje LOT 2 EMJ 195
gosc_eb3a3 2012-02-27 20:00   
gosc_eb3a3 - Profil gosc_eb3a3
flota lotu potrzebuje 737ng lub a32x bo na takich trasach jak madryt lub londyn samolot leci pelny i z nimy mozna otwozyc kierunki jak dubai , lizbona lub dublin. Prezes lotu powinien teraz zamowic na lata 2014 , kiedy leasing 737 sie konczy.
gosc_5991e 2012-02-27 19:22   
gosc_5991e - Profil gosc_5991e
Docelowo flota lotu skład ma się z embraerow i 787 i to ustalenia lotu co do ujednolicenie floty i to tyle w tym temacie
gosc_ecf22 2012-02-27 18:13   
gosc_ecf22 - Profil gosc_ecf22
Rozsądna decyzja, mimo wszystko LOT również będzie czekało ujednolicenie floty w większym wymiarze.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy