Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spotter10
2012-02-20 11:33
Mała poprawka: A1 z Gdańska do Torunia A4 Katowice-Kraków to obecnie koszt w dwie strony 95,80 PLN. A pamiętajmy, że to tylko kawałki A1. Więc nijak jazda samochodem się nie opłaca. I to praktycznie do każdego miasta, do którego OLT planuje latać z GDN taniej wychodzi samolotm przy cenach 99 pln/odcinek a do niektórych (KRK i RZE napewno) przy wyższej cenie (149 i 199) dla dwóch osób.
gosc_b9142
2012-02-20 10:38
spotter: Święte słowa. Powoli ludzie zaczynają liczyć swój czas. Oczywiście mam w rodzinie dziadków, którzy _tylko kolej_ i nie ma innej opcji, i najlepiej nocny druga klasa na siedząco, bo tak jeździli całe życie. Ale już wuj zajarzył, że GDN-WRO samolotem w 1:20 to jednak co innego, niż pociągiem w 9 godzin, a kuzyn też już nigdy nie pojedzie pociągiem, bo ostatnio przez całą drogę bał się, że go okradną, takie typy się snują. Ludzie uciekają od kolei w tempie nomen omen ekspresowym. Z samochodem trochę gorzej, bo jednak własny wóz daje wolność, ale dojdziemy mam nadzieję do tego, co jest w Hiszpanii - lądujesz, bierzesz samochód na dzień czy dwa, oddajesz go na lotnisku, a cały koszt wypożyczenia to 100-150 zł za dobę (30 EUR, normalna stawka). Samochód jest świetny na mieście i poza, ale na długą trasę po co się męczyć. Niedowiarkom przypomnę, że płaca MINIMALNA w Polsce to w tej chwili równe 1500 zł, ca 1200 na rękę, czyli raz do roku 2x99 zł jest dostępne nawet dla osoby pracującej na kasie w Biedronce. Zupełnie nowe perspektywy.
spotter10
2012-02-20 10:15
Moim zdaniem, przy dobrym poziomie cenowym mają szansę się utrzymąć siatka połączeń zagranicznych z GDN (z przesiadką). W marcu wybieram się na weekend z dziewczyną do KRK i lecimy ELO za 850 PLN. Niby dużo, ale jest to dla nas korzystniejsze, bo: 1. Paliwo by nas kosztowało 700 PLN i VAT'u nie odliczysz, a od biletu TAK; 2. Odpadają mi koszty autostrad A1 i A4 (jakieś 60-70 PLN); 3. Jest znacznie bezpieczniej; 4. Nie musimy brać wolnego dnia w pt. żeby dojechać do KRK; 5. W Nd na spokojnie możemy sobie jeszcze pochodzić po Krakowie - wylot dopiero o 1730. I to moim zdaniem jest znacznie bardziej opłacalne dla nas przy takich cenach biletów. Natomiast teraz w OLT byśmy zapłacili... raptem 400 PLN. Czyli że nawet przy podwójnie wyższych cenach (200 PLN za odcinek/os) nadal jest to korzystne. Takie działanie i odpowiednia promocja może zachęcić ludzi do latania. Na trasie GDN-SZZ przy odpowiednich cenach też jest to bardzo korzystne połączenie. Niestety, ale nie ma trasy eksrepsowej (poza kilkoma małymy odcinkami) i podróż zajmuje 4-5h. Za paliwo trzeba zapłacić średnio 300 pln. Do tego dochodzi zmęczenie i ryzyko wypadku, mandatu itp. Więc jeżeli lecąc samemu, nawet płacąc 400 PLN wydaje mi się to bardziej atrakcyjne. OLT ma szansę ściągnąc i zwykłych ludzi i biznes. 3mam za nich kciuki i czekam aż zaczną latać, by zweryfikować rzeczywistość z tym, co teraz piszemy.
Nocny czarter do Turcji? Mogę się mylić ale godziny operacyjne SZZ to 5:30-23:30. A pierwszy A319 do WAW jest 5:45 wg. rozkładu OLT. No i jest luka w rotacjach A319 o której ktoś już pisał.
gosc_3e6e6
2012-02-18 18:43
sc_cc7ee: Święte słowa. Oby tylko rozkład się nie rozłożył przez to.
gosc_cc7ee
2012-02-18 16:37
Panowie, zaden z Was nie bierze pod uwage np. faktu, ze A319 musi byc w SZZ zeby stamtad zrobic w nocy charter do Turcji... Ja rozumiem, ze wszyscy zankomicie tutaj rozkminiacie sens przedsiewziecia, ale nie znacie wielu faktow, ktore w zupelnie innym swietle stawiaja wiele z tych operacji. OLT Express to w duzym stopniu linia charterowa, ktora wygrala w tym roku najwiekszy kontrakt na polskim rynku.
gosc_8987a
2012-02-18 14:56
Tak sobie wlasnie sprawdzilem ceny niektorych polaczen PKS i np. Rzeszow- Poznan 80zl, ze znizka studencka(i uczniowska chyba tez) 64 zl. Gdybym to ja mial wybierac nie zastanawialbym sie ani chwili, o ile takie polaczenie bedzie mozliwe, nawet z przesiadka. Potencjal na trasie na prawde spory, tylko trzeba dotrzec do tych wszystkich ludzi.
rafalpd. pozwolisz że nie zgodzę się z Tobą w kwestii "przeciętny Kowalski" bo wg. statystyków z GUS-u przeciętna polska rodzina to 2 plus 2. a niestety solo/biznes nie zapełni tras ( tych najbardziej abstrakcyjnych) tak aby firma miała z tego zysk. W dalszym ciągu pozostanę przy swoim zdaniu że wiekszość tych tras albo nie wystartuję wcale albo bedzie istnieć tylko przez krótki okres czasu.
Przecietny Kowalski to w obecnych czasach 2 1 lub solo :) i nie mowimy o biletach rodzinnych tylko o solo (biznes/ wycieczka z kumplami, weekend we 2) Rodzinnych Kowalskich i tak bys widzial na pokladzie raz na ruski rok "bo wypada babcie na 80 urodziny odwiedzic". Zas co do pakietow to sie bede upierac przy swoim - jesli sie pojawoia to zobaczymy czy dzialaja i jak kto z nimi kombinuje bo to ze "Polak potrafi" to wiem :)
rafalpd, ale ja nie pisze o zagranicznych turystach tylko o Polskiej rzeczywistości:) autostrada? no proszę Cię. Cały czas piszemy, mówimy w kontekście zwykłego Kowalskiego z rodziną 2 plus 2 ( podziel opłatę za przejazd autostradą na 4 i porównaj z ceną za bilet lotniczy) lub Kowalski wybierze alternatywną drogę- zamiast A4 pojedzie starą 4. Pakiety? wolne żarty, za dużo klientów chciałoby na tym zarobić.
4tech... wiem jak mniej wiecej MAJA isc autostrady... A4 ma byc platna... WRO-KRK swoje autostrada bedzie kosztowac... a propos pakietow to bys sie zdziwil ilu zagranicznych po zachlysnieciu sie Krakowem chce zwiedzac inne miasta i taki pakiet na tydzien czy dwa chetnie by wykupili. Sam wlasnie pomagalem w rezerwacji OLT Meksykance ktora chce zobaczyc Krakow Wroclaw i Gdansk i nawet sobie nie wyobrazasz jak jej sie "micha ucieszyla" jak jej pokazalem wczoraj polaczenia (wczesniej miala plan sie meczyc pociagiem)
rafalpd, proszę Cię zastanów się najpierw nad tym co chcesz napisać. Opłaty autostradowe? Najpierw porównaj siatkę autostrad z siatką lotów, pakiety turystyczne? Polska to nie Norwegia, a tym bardziej Włochy, Francaja czy Hiszpania. Zachneliście się OLT może to i dobrze, tylko aby później nie było "zadławki".
do czasu do czasu... FR pozwoli sie OLT wykrwawic a potem wejdzie na 3-4 sprawdzone kierunki.
Niby tak ale o krajówkach było już parę dyskusji. Gdyby to faktycznie było takie opłacalne to już od dawna byli by na tych trasach znacznie więksi gracze jak FR i W6, a na razie żadna z tych linii nie jest zainteresowana otwarciem choćby jednej trasy po Polsce. Zobaczymy.
andrzej - moze i dziwolagi w pewnym momencie znikna ale ja w tym szalenstwie widze tez metode... po pierwsze jak wejda oplaty autostradowe to sie ludzie czesciowo przesiada do samolotow. Po wtore z tak szeroka kampania reklamowa i oferta biznesowa maja szanse zlapac troche firm. Poza tym - ja na ich miejscu postawilbym na promocje nie w kraju a ukierunkowana na zagranicznego turyste... pakiet "zwiedzam Polske" a'la wideroe "Explore Norway" - do przetestowania podczas Euro w pakietach dolotowych na mecze z innych zakatkow kraju
rafalpd: Tych dziwolągów za chwilę nie będzie. Chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie latać z kilkunastoma osobami, które zapłaciły po 99 zł za bilety (jak nie 19 zł bo za tyle też można było kupować).
gosc_ef041: Wiem, podałem to jako przykład, że można latać A320/B737 na krótkich trasach i nie jest tak, że jak trasa ma ok 300 km to się taki samolot nie opłaca do jej obsługi.
zobaczymy w praniu - na dziwolagi nie mam zamiaru z nimi latac ale takie trasy jak WRO-GDN, WRO-WAW i moze WRO-KRK z nimi pewno zalicze a jak dadza cos zagranice z hubu w GDN z dolotem z WRO to tez skorzystam... niemniej jednak - majak kase na rozruch to niech dzialaja
rafalpd, ta siatka to dziwoląg:)
4tech - czego sie uczepiles? ze 319 ma latac ze Szczecina? mowie o uparciu sie na 320 ze lata i lata a tak naprawde to :
AT4 - GDN-LCJ, GDN-SZZ, LCJ-GDN SZZ-GDN
AT7 - GDN-WRO GDN-RZE, GDN-POZ, GDN-KAT, KAT-GDN, KAT-RZE, KAT-POZ, KAT-SZZ, KRK-POZ, KRK-WRO, KRK-SZZ, LCJ-WRO, POZ-WRO, POZ-SZZ, POZ-KAT, POZ-GDN, POZ-KRK, POZ-LCJ, RZE-KAT, RZE-GDN, SZZ-KAT, SZZ-KRK, SZZ-POZ, SZZ-WRO
A319 - GDN-WAW, GDN-KRK, KRK-GDN, , SZZ-WAW, WAW-GDN, WAW-WRO, WRO-WAW
A320 - GDN-WAW, POZ-WAW, WRO-WAW, WAW-WRO, WAW-POZ, WAW-GDN....
suma sumarum najwiecej lotow jest na AT7, kilka malych lotnisk na AT4, wieksze lotniska maja A319/320 a SZZ jest dziwolagiem w siatce na A319 :)