Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
to wszystko nie jest takie proste jakby sie moglo wydawac....ekonomia jest bezlitosna!!!
b747400er
2012-03-13 15:45
Ulisses: ile jest osob ze statusem HON. W PL zapewne bardzo niewielu. NIe wypelnia oni klasy F czy J w EK latajacym z PL do DXB i stamtad w swiat. Ja mam status SEN w MM i tak jak pisze PCharasz nawet gdyby EK weszlo do Polski i lecialbym do Azji to dalej wybralbym podroz *A. Zreszta juz raz tak bylo. Mialem leciec z Kanady do DXB i mialem wybor A380/EK czy podroz *A. Wybor byl oczywisty - oczywiscie Star Alliance, mimo, ze chcialbym sie przeleciec A380, bo jeszcze nigdy nie lecialem nim i lubie 'zaliczac' rozne samoloty. Tak jak pisze Madej, rynek polski jest za maly dla EK (i zbytnio rozczlonkowany pomiedzy 9 lotnisk w kraju), aby EK stad latalo i mialo to dla nich ekonomiczny sens (zwlaszcza, ze oni wchodza z duzym oferowaniem (min. codzienny rejs A332), ale nie byloby to marketingowe zagranie, gdyby EK powiedzialo, ze nie lata tu, bo rynek za maly, wiec zrzucaja na drogie paliwo, serwis lotniskowy czy kwestie operacyjne itp.
pcharasz
2012-03-13 15:42
Ulisses, rzecz w tym że ciężko utrzymać HONa latając innymi liniami takimi jak EK, a jedynie dolatując do FRA czy gdzieś indziej żeby polecieć z EK, no chyba że i tak oprócz tego lata się 1wszą klasą minimum te 15 razy do roku. Dlatego osoba ze statusem HON którą znam, lata zawsze ze *Alliance, jeżeli tylko jest taka możliwość, nawet jeżeli wymaga to większej liczby przesiadek. 600 000 mil statusowych w ciągu 2 lat to dużo, nawet dla tych którzy latają bardzo często w Biznesie i Pierwszej Klasie. Poza tym, smaczny obiadek w terminalu 1 klasy czy transfer limuzyną we FRA też trzeba by ominąć, latając z EK... ;) LH może nie ma świetnego produktu, ale LX już ma i spokojnie może w C czy pierwszej klasie konkurować z EK.
usuniety
2012-03-13 15:15
No cóż ja też nie jestem fanem EK i DXB jako lotniska, natomiast znam osoby, które pomimo statusu HON w M&M mając do wyboru LH i EK wybierają EK, więc jednak produkt premium EK zaspokaja ich oczekiwania bardziej niż LH. Na pewno dobrze by zrobiło WAW pojawienie się w końcu kogoś spoza Europy, nawet dla praktycznego, a nie teoretycznego porównania produktów europejskich z Bliskim Wschodem.
bzdura, żadna cena paliwa w WAW nie jest przeszkodą do uruchomienia przez EK połaczen do WAW. To tylko takie tlumaczenie. Zwyczajnie w WAW nie ma dostatecznie dużego popytu na ich obecność tutaj. Gdyby Polska miała potencjal to nie zastanawialiby się na cena paliwą tylko wchodzili. Już zdaje sie kiedys podawałem tutaj przykład LHR czy CDG. Przypomne jeszcze raz. Na LHR i CDG cena paliwa wzrasta 10 - krotnie i uważacie że EK się wycofuje? Nic podobnego lata tam dalej, po te rynki mają potencjal, wiec gdyby ta cena wzrostala na LHR nawet 50 - cio krotnie to i tak dalej lataliby tam.
pcharasz
2012-03-13 14:58
ulisses, rzecz w tym że EK lata na swoich trasach codziennie, więc 2x czy 3x tygodniowo nie wystarczy. Natomiast, dla porównania, podobną ilość paxów ma trasa WAW-ORD, więc pewnie połączenie codziennie by się sprawdziło, jeżeli chodzi o wypełnienie samolotu. Inna sprawa to pasażerowie premium i cargo, a jednak wielu z nich latających z Polski woli latać liniami *Alliance i zbierać mile, i po wejściu EK, nadal będą wybierać LH czy LX latając do Azji.
b747400er
2012-03-13 14:44
A mnie sie nasuwa takie pytanie? Skad taki zachwyt EK? Czy kazdy z Was choc nimi lecial lub regularnie lata co miesiac-dwa na Bliski Wschod, do Azji czy Afryki, aby EK mialo kogo stad wozic? Czy mieliscie sie okazje przekonac, ze w Y oferuja serwis slabszy od wielu innych linii latajac z 10 fotelami w rzedzie w 777, kiedy wiele innych linii ma ich 9. Jesli chodzi o klasy F i J to rzecz gustu, serwis moze byc ok, ale jak dla mnie zbyt duzo kapiacego zlota zrobionego z plastiku. Osobiscie wolalbym leciec w F BA, LH, LX, TG, SQ, TK czy J BA, VS, SQ, NH. Jest naprawde kilkanascie linii oferujacych lepszy serwis niz EK, jak np. VS, SQ, TG, QR, KE, OZ, NH - i ktores z tych linii byloby milo widziec w WAW (moze po za VS, bo te lataja tylko na trasach miedzykontynentalnych z LON - wiec szans na rejsy z WAW brak).
usuniety
2012-03-13 14:25
pcharasz: na 2-3 x w tygodniu wystarczy, szczególnie jeśli dodać tych, którzy lecą do DXB np. z KRK via VIE albo FRA/MUC. Sam znam sporo ludzi z Krakowa regularnie latających do Dubaju, gdzie jedna z krakowskich firm ma sporą fabrykę puszek lub przesiadających się tam na połączenia do Indii i innych krajów regionu.
pcharasz
2012-03-13 13:55
ulisses, potencjał w ruchu O&D nie jest wielki, ale wystarczająco duży, natomiast tranzytowy - już większy. Na routeshopie ludzie z WAW podali, że w 2010 roku było 15,391 paxów O&D, a ogólny potencjał tej trasy oceniają na 118,500 paxów rocznie. Natomiast, potencjał tranzytowy oczywiście byłby wykorzystany w pełni wtedy, gdyby to EK a nie LO na tej trasie latał, no chyba że z CS...
usuniety
2012-03-13 13:15
To jakieś prowincjonalne kompleksy! Jaki jest potencjał połączenia WAW-DXB? Ktoś zna jakieś nawet przybliżone szacunki? Ja widzę co najwyżej ew. ruch tranzytowy przez DXB, a i to nie na b777...
gosc_effab
2012-03-13 12:08
Gdyby Okęcie wygrało z Ruzyne to może połączenie WAW-DXB powstało przed EURO2012! Ale cóż Ruzyne jest większe!! Osobiście miałem nadzieje że Modlin nie będzie pasażerskim lotniskiem a jedynie wojskowym, i że na WAW powstanie równoległy pas do 33/15!
uwielbiam Emirates jak i pare innych...i to wielka szkoda dlanas wszystkich, ze tracimy tak wiele...zyskuja sasiedz, bardziej rozwazni i myslacy bardziej perspektywicznie od nas...a szkoda..
gosc_675f4
2012-02-16 13:13
a waw , a waw a waw ?! wy tak serio ?! Z kazdym nowym artyukulem o Emirates wielka polemizacja na temat WAW-DXB.. przerabialiscie to niedalej niz 3 dni temu wiec o po co ta szopka znowu?
gosc_574c1
2012-02-16 11:55
No niestety, Lotnisko Chopina w Warszawie przegrało starania o zdobycie przewoźnika ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a jednym powodów niekorzystnie wpływających na ocenę Okęcia była cena paliwa. Cóż, nasza Warszawa bardzo się ceni i trochę się rozpędziła z cenami i myślę że nie tylko paliwa. Np. nawet "głupia" kawa czy posiłek na lotnisku np. MXP są tańsze jak w WAW. Jednym z przykładów zbyt wysokich cen w WAW jest również easyJet, który z powodu podniesienia cen opłat lotniskowych przez Lotnisko Chopina wycofał się. Jak widać z innych głównych i dużych lotnisk w Europie (np.ORY, CDG, LGW, BCN, VCE, MXP...) easyJet lata, a WAW jest za droga.
gosc_ea889
2012-02-15 22:47
WAW juz miala swoja szanse. Przegrala z Praga, o czym jasno mowil Tim Clark przy okazji ogloszenia polaczen z Czech do Emiratow. Teraz trzeba czekac ale wroble cwierkaja, ze przy odrobinie elastycznosci z obu stron, cos sie wydarzy jeszcze w tym roku...
gosc_d5cb3
2012-02-15 17:01
A czy LOT wydałby zgodę na loty do Dubaju ?
gosc_82d10
2012-02-15 16:21
WAW poczeka. Przecież wpierw będzie Ljubljana, Budapeszt, Kijów, Mińsk, Berlin, Helsinki, Sztokholm, Oslo, Bruksela, Sofia, Ryga i jeszcze kilkanaście innych, może wtedy EK o Polsce pomyśli.
nederland
2012-02-15 16:08
na a330 może?
dominik22444
2012-02-15 15:57
a WAW? na 777