Dla kogo LOT? Turkish - odc. V

Dla kogo LOT? Turkish - odc. V W ostatnim odcinku "Dla kogo LOT?" prezentujemy Turkish Airlines i jego zalety i wady w mariażu z LOT-em. Turkish Airlines (Star Alliance): Gwiazda z LechistanuGdyby dekadę temu ktoś powiedział, że Turkish będzie jednym z czterech największych przewoźników tradycyjnych w Europie, z pewnością nikt by nie uwierzył. A jednak - stało się. Turkish znany dobrze LOT-owi z sojuszu...
17/02/2012 00:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hariko 2012-02-21 08:26   
hariko - Profil hariko
b747400er jest to bardzo mozliwe,obserwuje THY od wielu lat i przyznac musze, ze rozwineli sie doskonale!!! wielki szacunek!!!
b747400er 2012-02-21 01:41   
b747400er - Profil b747400er
hariko: to CSA chcialo THY, ale THY nie bylo zbyt zainteresowane nimi.
hariko 2012-02-20 21:20   
hariko - Profil hariko
@mireklh,we will see....
mireklh 2012-02-20 21:13   
mireklh - Profil mireklh
Turkey's national carrier Turkish Airlines will start talks to acquire Poland's LOT, Hurriyet newspaper said citing Turkish Airlines chairman Hamdi Topcu.

Topcu said official talks would begin soonest, Hurriyet reported.
hariko 2012-02-20 20:14   
hariko - Profil hariko
@flybe,wielka szkoda...malo wygodny, mam na mysli wnetrze...ale za to jaka predkosc!!!!, chociaz ..z perspektywy czasu lotu...ten tzw komfort wcale nie byl az taki zly....
flybe 2012-02-20 20:03   
flybe - Profil flybe
@hariko, już raczej nie a przynajmniej nie tą chwilę. @4tech, właśnie w tym rzecz że zgodnie z obecnie dostępnymi danymi to bezpośrednią przyczyną katastrofy Concorda AF był wypadający sworzeń przednier pary kół ktory spowodował rozerwanie zewnętrznej opony. Mechanicy AF w trakcie przeglądu samolotu dwa tyg. przed katastrofą nie zabezpieczyli sworznia zawleczką. Samolot schodził z pasa na długo przed najechaniem na obejmę zgubioną przez MD CO. Inna kwestia to sprawdzenie pasa przed startem Concorda. Normalnie pas był sprawdzany przed jego startetm czterokrotnie, feralnego dnia ze względu na opóźnienia i lądowanie samolotu z prezydentem Francji pas sprawdzono tylko raz. W
momencie odrywania się od pasa Concord już płonął i był 20 metrów obok osi pasa i tylko refleks załogi samolotu z prezydentem Francji na pokładzie nie doprowadził do zderzenia obydwu samolotow na pasie.
hariko 2012-02-20 20:01   
hariko - Profil hariko
nie jestem specjalista od spraw biznesu lotniczego ale pamietam doskonale rozmowy CSA z Turkish...ostatecznie wybrali Korean...o ile sie nie myle...
hariko 2012-02-20 19:42   
hariko - Profil hariko
btw....czy Concorde jeszcze kiedykolwiek wzniesie sie w powietrze...???? czy pozostanie muzealnym wrakiem jak TU144...
4tech 2012-02-20 19:28   
4tech - Profil 4tech
ech, " dziadkowe " BE;) co do UA i CO to mówiło się że fuzja z UA ma uratować CO przed mega odszkodowaniami za katastrofę Concorda AF na CDG ( nie prawidłowe modifikacje w okolicach silników MD i brak certyfikatów), kwestia sporna to to czy faktycznie zgubiona część była sprawczynią uszkodzenia opony Concorda ( wg. danych Concord ponad 200m wcześniej schodził z osi pasa).
flybe 2012-02-20 19:18   
flybe - Profil flybe
@ztof, kolor? globus? Oh! jeżeli to ma być korelacją tego kto kogo przejął lub kto kim rządzi to gratuluję znajomości branży;) kolory pozostały UA, globus choć zmieniony pochodzi od CO. Nazwa również na kadłubie samolotu pozostała rownież po UA nijako symbol połączenia a globus na ogonie to kompromis i ukłon w stronę CO. Obecny CEO jest z CO a przewodniczący RN z UA po zakończeniu ich kadencji rele się odwracają ( CEO z UA, RN z CO- poruzemienie o kadencyjności stanowisk zgodnie z sugestia FAA), tematu flybe nawet nie będę komentował. Nie ma czego.
antyoszolom 2012-02-20 18:42   
antyoszolom - Profil antyoszolom
ztof: Linia o której napisałeś to flybe lub flybe.com żadne flyBe ;) Kolejna kwestia to mam wrażenie, że nauczyłeś się paru zwrotów typu "passenger mix", "sweet spotów" i chcesz udowodnić, że bardzo się orientujesz...
ztof 2012-02-20 18:28   
ztof - Profil ztof
@flybe & pcharasz: W sprawie United i Continental, pozory mylą. Nazwa i siedziba pochodzą od starego United, ale na tym ich dominacja się kończy. Pozostałe symbole firmy (kolory, logo/globus) pochodzą od Continental. I przede wszystkim CEO oraz większość wyższych kadr pochodzi z Continental. Na temat flyBe: to, co wyróżnia tą linię to kierunki i passenger mix. Szuka sobie sweet spotów w średniej wielkości miastach i wozi z nich ruch, który ma to do siebie, że oprócz SME, składa się w dużej części z segmentu Visiting Friends and Family (m.in. dziadkowie). Przyciągnięcie tego segmentu w takiej proporcji do samolotów w sposób rentowny na tak niedojrzałym rynku jak Polska byłoby bardzo dużym wyzwaniem. A nawet flyBe ma dziś z tym kłopoty.
gosc_a90f9 2012-02-20 16:39   
gosc_a90f9 - Profil gosc_a90f9
Po przeczytaniu analiz (lepszych lub nie) nadal nie jesten pewien za czym glosowalbym. Wydaje sie ze SkyTeam jest najmniej obiecujacy, bo malo prawdopodobne by WAW stala sie dodatkowym wezlem obok PRG i SVO. Wariant z CA wydaje sie byc watpliwy, bowiem nie ma co zakladac ze CA skupi sie na WAW kosztem innych wazniejszych lotnisk. Fuzja z LH moze doprowadzic do wchloniecia LO. Ale odrzucona LH tez moze wykonczyc LO zupelnie. Dwa najbardziej obiecujace geograficznie opcje by WAW stala sie wezlem to IAG i TK. Plus TK to *A, ale niewiele dla LO dla rozbudowy siatki zwlaszcza do Azji, o co nam chodzi. Drugorzedny wezel w WAW bylby chyba korzystny dla TK, tylko czesciowo dla LO. Dla LO kanalizacja ruchu via IST znaczy zapomniec o long-haul na wschod i poludnie. W przypadku IAG to ich globalne wezly lepiej by sie wpisywaly do naszego wymarzonego modelu wielkiego LO: MAD, LHR, JFK, ORD, HKG, NRT, GRU. Po upadku MA nie ma konkurencji w poblizu, choc pojawia sie S7. Sumujac, problem w tym ze to nie my chyba bedziemy decydowac ale ten co kupi LO. Stad nasza dyskusja jest jedynie dobra zabawa (mimo zacietosci czasami). Milo wiedziec ze jest nas sporo ktorym rozwoj polskiego lotnictwa (LO!) i WAW lezy na sercu.
gosc_0e35b 2012-02-18 19:18   
gosc_0e35b - Profil gosc_0e35b
dzizas krajst, skonczta sie okladac tymi postami. za stodole i po jednym dziewczyny se dajta
flybe 2012-02-18 18:30   
flybe - Profil flybe
Zapomniałem dopisać, że czytamy te same książki:-)
flybe 2012-02-18 17:36   
flybe - Profil flybe
@pan ztof, w kilku sprawach i poruszonych przez Ciebie tematach jestem nawet w stanie się z Tobą zgodzić, jednak w kilku nie masz pojęcia o czym piszesz. Wynienię choćby dwa takie przykłady: flybe i Continental. Zacznę od drugiego, tak jak napisał poprzednik ( pcharasz) to United w zasadzie wchłonął CO a nie odwrotnie. W zasadzie znając amerykański rynek uratował CO przed degradacją ( nie mylić z upadkiem). Po "fuzji" czy połączeniu ( jak kto woli) United pozostawił swój brand kasując totalnie brand CO ( można jeszcze spotkać w USA na samolotach feederów CO ich brand np. Continental Regional) przejął w zasadzie wszystkie aktywa CO, nawet "centrum dowodzenia" CO zostało wchłonięte przez United i przeniesione do Chicago. Także mylisz się w tym temacie. Po 2, nijako wywałany przez 4techa pytaniem o flybe i jego model, to Twoja projekcja modelu BE jest nie tyle błędna co totalnie chybiona. Gdybyś chociaż prześledził rozwój BE a także to w jaką grupę paxów firma celuje nie pisałbyś takich " obciachowych" frazesów typu linia dla babć i dziadków. Niestety nie jest to linia brytyjskich emerytów ( zwyczajnie ich na to nie stać aby latać BE). Linia nakierowana jest przede wszystkim na ruch biznesowy oraz p2p w ruch krajowym ( dająca możliwość transferów w swoich hubach) a takze na ruch turystyczny i okresowy na trasach europejskich. Model linii bardziej zbliżony jest do modelu linii amerykańskich na lotach wew. USA gdzie w większości dodatkowe usługi są obarczone opłatą ( podobnie jak w LCC) przy zachowaniu standartu linij tradycyjnej dającej możliwość transferów, programu lojalnościowego czy też CS z BA/AF-KLM/ a ostatnio takze z Finami. Przy okazji dodam że w związku z brakiem porozumienia na linii MSP/LOT/ELO ten ostatni na czas euro2012 w celu wzmocnienia siatki będzie na zasadzie WL korzystał z jednego lub dwóch Q400 z BE
pcharasz 2012-02-18 16:30   
pcharasz - Profil pcharasz
ztof, Continental nie wchłonął United. To była fuzja w której to liderem był właśnie United. Tak więc, mimo że nie nastąpiła w tym przypadku tradycyjna akwizycja, a wymiana akcji, to jednak opiera się to wszystko na strukturze ówczesnego właściciela United, UAL. Tak więc mówienie o braku inwestora branżowego, jakim niewątpliwie był UAL który po objęciu akcji Continental'a został przemianowany na United Continental Holdings, jest niezgodne z prawdą.
4tech 2012-02-18 16:09   
4tech - Profil 4tech
ztof, kto kogo wchłoną? Continental United czy United Continental?
gosc_99b9f 2012-02-18 15:35   
gosc_99b9f - Profil gosc_99b9f
ztof , ty piszesz na ilość te posty ;-)
ztof 2012-02-18 15:27   
ztof - Profil ztof
@optymista: może powinieneś jeszcze raz dokładniej przeczytać, to co napisałem. Pozdrawiam.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy