Analiza Pasażera: Dla kogo LOT?

Analiza Pasażera: Dla kogo LOT? Turkish Airlines, Air China, Air France/KLM, Lufthansa, IAG - te wszystkie linie wymienia się jako głównych chętnych na zakup LOT-u. Jeszcze niedawno wydawało się, że może zabraknąć chętnych do udziału w prywatyzacji polskiego przewoźnika. Dziś tego problemu nie ma i coraz bardziej wydaje się, że sprzedaż LOT-u nastąpi już wkrótce. Jak wynika z naszych nieoficjalnych...
10/02/2012 23:43   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
4tech 2012-02-12 19:28   
4tech - Profil 4tech
No tak została jedna ;)
gosc_804d6 2012-02-12 17:51   
gosc_804d6 - Profil gosc_804d6
4tech , ja tylko widzę jedna krajówkę Aer Arann ;-)
4tech 2012-02-12 14:59   
4tech - Profil 4tech
O ile się nie mylę to w 2008/9 rząd irlandzki ogłosił przetarg na obsługę tras krajowych oraz regionalnych. Wygrał FR ( 1 lub 2 trasy) i Aer Arann ( 3 trasy krajowe plus 4 regionalne) w chwili obecnej o ile pamiętam to FR już krajówek w IRL nie obsługuję natomiast Aer Arann lata na trzech trasach krajowych dotowanych przez rząd oraz na 4 z kilkunastu regionalnych ( chyba wszystkie te dotowane to trasy do UK). Zresztą już kiedyś o tym pisano na portalu. Także jest możliwe w majestacie prawa EU dotowanie przewoźników lotniczych za pieni
katowiczan 2012-02-12 14:21   
katowiczan - Profil katowiczan
Połączenia krajowe mogą przy spełnieniu pewnych reguł by dotowane: np.: IEG-WAW, cz też NOC-DUB
tomek973 2012-02-12 13:08   
tomek973 - Profil tomek973
4tech - podaj źródlo informacji.
4tech 2012-02-12 12:41   
4tech - Profil 4tech
tomek973, z tego programu współfinansowane są połączenia krajowe i regionalne w Irlandii i do UK ( Aer Arann, Ryanair).
tomek973 2012-02-12 12:18   
tomek973 - Profil tomek973
4tech - Polska korzysta ze środków na "rozwoj regionów". Ze środków EU jest współfinansowana rozbudowa infrastruktury lotniskowej w regionach np. budowa lotniska w Lublinie-Świdniku. EU nie zezwala na dotowanie linii lotniczych.
4tech 2012-02-12 11:45   
4tech - Profil 4tech
gosc_93292, poprawiać nie będę bo to w jaki sposób LO obniża straty to oddzielna historia. /// Wzorem innych państw ( np. Irlandia) można z UE wyciągnąć spore dotacje z programu w skrócie nazwanym " rozwój regionów" ale jakoś dziwnym trafem nasz kraj nie potrafi tego zrobić.
gosc_c40c0 2012-02-12 11:18   
gosc_c40c0 - Profil gosc_c40c0
W LOT wyprzedaż majątku nazywa się leasingiem zwrotnym. W taki sposób jak dobrze pamiętam poszedł biurowiec na 17 Stycznia a ostatnio był przetarg na jednego z Embraerów ale nie wiem jak się zakończył. Chyba biurowiec na 17 Stycznia poszedł do PZU czyli innej państwowej firmy ale za to mającej nadmiar gotówki
gosc_5f500 2012-02-12 11:08   
gosc_5f500 - Profil gosc_5f500
A może powiedzmy sobie jednak, że do komunikacji warto dopłacać? Powinno nam wszystkim, czyli państwu, zależeć na tym, żeby można było się poruszać po kraju i świecie, prawda? Do komunikacji miejskiej dopłaca się często 50% albo i więcej, do przewozów kolejowych się dopłaca, więc moim zdaniem przynajmniej loty krajowe powinny być subsydiowane wzorem Zielonej Góry. Inaczej to nieuczciwa konkurencja. Państwo powinno jasno powiedzieć, że daje dopłatę do lotów i tyle! Kilometr autostrady kosztuje tyle, co przynajmniej roczny kontrakt ze SprintAirem! Znaleźć z 50 mln zł i latamy po kraju we wszystkich konfiguracjach 2x dziennie. Jak to podniesie konkurencyjność polskich firm i turystyki, nie muszę chyba mówić? Inne kraje dawno rozpracowały model połączenia zamawianego, u nas też powinno być. I oczywiście kawałek tego tortu powinen dostać LOT, ale czy będzie chciał wziąć? Problemem LO jest przede wszystkim załoga, którą uosabiają takie osoby jak niejaka Elwira N. W ogóle to ciekawy przypadek osoby wywalonej na zbity pysk za niszczenie firmy, a dalej będącej szefową firmowego związku zawodowego! Póki ktokolwiek trwa w tym związku zawodowym, moim zdaniem działa na szkodę firmy i niech potem nie wywala krokodylich łez, jak któregoś dnia faktycznie bilans się nie domknie. W tym czasie zaś, na drugim końcu kraju, ELO otworzy kolejne połączenie ;)
gosc_93292 2012-02-12 10:09   
gosc_93292 - Profil gosc_93292
4tech: mogę się mylić, popraw mnie jeżeli jestem w błędzie, ale nie jest to tak, że LOT wykazuje mniejsze straty ponieważ wyprzedaje swoje mienie?
gosc_25443 2012-02-12 10:08   
gosc_25443 - Profil gosc_25443
a jak będzie z Dreamlinerami.. Moze być tak, że po przejęciu przez Turkish wezmą nasze B787 a dadzą nam jakieś A340/330 czy jakieś Boeingi?
4tech 2012-02-12 02:02   
4tech - Profil 4tech
gosc_ca96e, należy najpierw zadać pytanie w jaki sposób LO przynosi straty? Po części jest to wina wszystkich którzy dorwali się do władzy w LO począwszy od SLD przez PiS i LPR na PO i PSL skończywszy, dodać do tego rozdmuchane do potęgi "n" wpływy związków zawodowych, rozdmuchaną biurokrację etc. To wszystko sie składa na ilość strat jakie ponosi LO. Jedni nie inwestowali zarobionych pieniędzy, inni przejadali zyski a jeszcze inni nie potrafili zakontraktować w logiczny sposób dostaw paliwa :) i dziś jest tak jak jest z małą poprawką że straty spadają a nie rosną ;o)
gosc_ca96e 2012-02-11 22:36   
gosc_ca96e - Profil gosc_ca96e
a mnie jedno zastanawia, wszyscy się zastanawiają, jak to się świetnie lot będzie rozwijał, jak go Turkish przejmie... a ja się pytam, skoro taki potencjał istnieje, to dlaczego lot rok w rok przynosi straty? jak ktoś zainwestuje miliony euro w naszego narodowego przewoźnika, uruchomie 5x więcej połączeń, to lot zacznie przynosić zyski? wynik finansowy lotu pokazuje, że rynek jest przesycony i nie ma wielkiego popytu na loty tradycyjnym przewoźnikiem... potrzebna jest optymalizacja siatki połączeń, zrezygnowanie z połączeń nierentownych, a nie ekspansja. Gdyby to było takie proste, że Turkish przejmuje LOT, uruchamia nowe połączenia i LOT przynosi milionowe zyski, to bez prywatyzacji LOT mógłby te połączenia też przecież uruchomić...
motylek11 2012-02-11 21:42   
motylek11 - Profil motylek11
LOT raczej czeka los Malevu bo ani żadnego konkretnego majątku już nie posiada, siatka połączeń też niezbyt wiele warta jedyny chyba łakomy kąsek to te oczekiwane Dreamlinery
spooks 2012-02-11 21:01   
spooks - Profil spooks
WoW, cała seria artykułów będzie. Ciekawy tydzień się szykuje.
4tech 2012-02-11 20:17   
4tech - Profil 4tech
madeju, gwoli ścisłości, to MSP informowało o TK i " inwestorze branżowym" którego nazwy nie podano. O Air China informował portal pasazer.com, natomiast o zainteresowaniu LO przez BA/KLM/LH informowały media ogólnopolskie( tvn, tvp, polsat, gw, Rzepa i inne). To tak dla przypomnienia.
madej 2012-02-11 20:03   
madej - Profil madej
4tech: co mnie obchodzi jakis analityk, licza sie fakty a nie analizy oparte nie wiadomo na czym, bo na pewno nie na faktach. A fakty sa takie, ze trzy linie z europy tutaj wymieniane nie sa zainteresowane zakupem LOTu. MSP informowalo o dwoch inwestorach i teraz juz wiemy o kogo chodzi.
pcharasz 2012-02-11 20:00   
pcharasz - Profil pcharasz
Madeju, MSP nie informowało o Air China, to po pierwsze. Po drugie, jeszcze raz to powiem, nie można z góry założyć, że ani BA, ani AF/KLM nie włączą się do negocjacji w sprawie sprzedaży LO. Nie wiem co tu moja wiedza lub jej brak, którego nie uzupełniłem na innych portalach lotniczych, ma tutaj do rzeczy, natomiast takim argumentum ad personam nie przedstawiłeś niczego przeciwko temu, co wcześniej napisałem.
4tech 2012-02-11 19:59   
4tech - Profil 4tech
madeju, rusz mózgiem i przeczytaj dokładnie kto jest autorem analizy a następnie "wymudrzaj się". Powtórzę, może dotrze to wreszcie do Twojej mózgownicy; zakładasz że BA/KLM nie chce lub nie ma w planach zakupu LO, jednocześnie zakładasz że AB wstępując do OW może być kupione przez BA. Autor analizy jak mniema ma większą i wiedzę i doświadczenie w tej materii niż większość z nas wziętych razem do "kupy". Zanim zaczniesz "wymudrzać się" ponownie radzę zaczekać do opublikowania kompletnej analizy, abyś znowu nie napisał kwiatków typu; YYZ i IAD to jedyne lotniska dla Toronto i Waszygtonu zapominając o YTZ i DCA ;).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy