Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietku, moje wyliczenia są na podstawie dostępnych danych a czy bedą nowe połączenia ( czyt. nowi przewoźnicy) to wyjdzie w praniu;) równie dobrze może dojść DY i U2 a równie dobrze nikt więcej;)
Zgadzam się z wyliczeniami ale moim zdaniem spokojnie można przyjąć, że przez ten czas, jakieś 1,5 roku, pojawi się więcej połączeń/przewoźników i to bym szacował na 0,5 mln/rok. Więc ja wciąż obstaje przy 3 bańkach:)
Też bym obstawiał liczbę bliżej 2,5mln niż 3 mln. Nie zapominajmy o Lublinie. Wiadomo,że \"szału\" na początku tam nie będzie, ale kilka połączeń pracowniczych powinni dostać.
gosc_96735
2012-02-13 15:27
Też bym obstawiał liczbę bliżej 2, 5 mln niż 3 mln. Nie zapominajmy o Lublinie. Wiadomo,że "szału" na początku tam nie będzie, ale kilka połączeń pracowniczych powinni dostać.
Można sobie policzyć średnio ile może odprawić WMI ;) zakładając że obecnie 3 samoloty ( docelowo 4xA320 W6 )wykonują średnio 3 rotacje dziennie ( jak napiszę że 4 rotacje to raz ktoś mi zarzuci że to nie moźliwe;)) i również zakładając że średni LF to 150 paxów na lot daje nam ponad 1.2 mln pax rocznie ( wliczajac w to przestoje samolotów z różnych przyczyn) do tego dokuczmy owe 700 tyś by FR w początkowej fazie ( później można liczyć zwiększenie ilości) to daje nam 1.9 mln pax rocznie plus czartery jakieś minimum 500-600 tyś rocznie także możemy śmiało napisać że WMI w 2013 może ( nie musi) odprawić 2.4-2.5 mln pax.
No zobaczymy, ja obstawiam w 2013 roku wynik WMI w okolicach 3 mln, a jak będzie to zobaczymy;-)
pcharasz
2012-02-10 19:07
gosc_29ab0, Wizz robi milion trzema samolotami, 4ty dopiero ma dojść.
należy również pamiętać o czarterach.
gosc_29ab0
2012-02-10 18:27
miete: dobrze mówisz, ale wątpię, że Ryan tymi paroma połączeniami przewiezie 700 000 paxów. Wizz ma zbazowane 4 samoloty i robi milion, więc wątpię w te zapowiedzi Ryana
gosc_58386
2012-02-10 14:08
@Mietek nawet jeśli założymy, że w 2013 będzie te 2,2 mln(moim zdaniem hurraoptymistyczny scenariusz) w WMI to przeskoczą POZ i może uda się im WRO. W 2014 r. w zależności od rozwoju powinni wyprzedzić WRO, ale do GDN czy pewnie wtedy będących już 4. portem KTW-jakiejś 2,8 mln sporo im będzie brakować. BTW czy WMI jak zaliczymy-jako port regionalny czy centralny np. przy analizie stosunku liczby paxów WAW vs reszta lotnisk?
rayan_mnc: ale jeżeli myślisz, że do końca 2013 nie będzie więcej połączeń z WMI to się grubo mylisz chyba. W6 straci część pax-ów, którzy pozostaną na Chopina, ale być może zyska nowych kosztem Bydgoszczy czy nawet Gdańska, bo na przykład z Białegostoku może być już szybciej do WMI niż do GDN, a dodatko konkurencja W6 z FR może spowodować sporą obiżkę cen, co już zresztą widać (spadły ceny W6 do LTN). Czartery to około 1mln paxów rocznie na WAW, niech połowa przejdzie, mamy 500 tyś. Tak więc ostrożnie licząć 1mln - W6, 700 tys - FR, czarter - 500 tys. To daje 2,2 mln w 2013 roku. A do tego czasu połączeń może być sporo więcej, więc lansowane przez 4tech-a podium jest jak najbardziej możliwe.
gosc_2f9f1
2012-02-09 21:18
rayan_mnc: nie wiem, jak to wygląda w Szwecji, czy w Hiszpanii, ale Niemcy są przywiązani do latania Lufthansą, Airberlin, czy swoim low-costowym Germanwingsem. Dojazd do Weeze jest fatalny, do tego do Duesseldorfu jest ponad 80km. Polacy dużo chętniej latają tanimi liniami
gosc_d93d4
2012-02-09 21:15
WRO moze i tak, ale nie GDN, ktory konsekwentnie idzie w kierunku 3 mln paxow.
pcharasz
2012-02-09 20:48
rayan_mnc, zgoda, ale 4ty samolot wizz-a i potencjalna baza FRancy mogą dać WMI wystarczająco paxów żeby prześcignąć WRO, szczególnie że jakieś czartery na pewno będą, inna kwestia to które linie.
rayan_mnc
2012-02-09 20:19
Według mnie WMI nie ma najmniejszych szans na podium i to nie tylko w 2013, ale i w następnych latach. Żeby przeskoczyć GDN lub KTW Modlin musiałby odprawiać około 2,5-3mln PAX rocznie (w zależności od tempa rozwoju tych lotnisk), czyli mniej więcej tyle ile przewija się rocznie na lotniskach: Skavsta, Weeze czy Girona. Naprawdę wierzycie, że w najbliższych latach aglomeracja warszawska wygeneruje taki low-costowy ruch jak aglomeracja Sztokholmu, Dusseldorfu lub Barcelony?
Wizz do tej pory na Okęciu odprawiał około 1mln PAX rocznie. Przenosząc się do Modlina powinien utracić część pasażerów na rzecz LOT-u.
Z kolei FR w większości zdublował kierunki Wizza, czyli de facto nie tworzy nowej grupy pasażerów tylko próbuje przeciągnąć do siebie osoby już latające W6 (oczywiście znajdą się nowi pasażerowie, ale chyba nie 2 razy tyle co dotychczas).
Według mnie przy obecnie oferowanych kierunkach przez Ryana i Wizza kierunkach Modlin może zrobić 1-1,3mln PAX rocznie. Kolejnego miliona na kierunkach typu PMI 2x/weekly się nie zrobi, a więc niby jak Modlin ma wyprzedzić KTW lub GDN o KRK już nie wspominając (według mnie nawet WRO będzie wyżej od Modlina)?
Narazie do tych wyliczeń nie uwzględniam czarterów, bo po pierwsze nie jest powiedziane kto się do Modlina przenosi, a po drugie nie wiem jaki procent ruchu na WAW to czartery.
Nie sądzę, by WMI wyprzedziło KRK w 2013. Nie zapominajcie,że KRK też cały czas otrzymuje nowe destynacje...
gosc_550eb
2012-02-09 18:38
wojtek: tylko ze reszta samolotow pozostalych 7 kierynkow przylatuje do WMI i od razu wraca, zaden z ogloszonych kierunkow nie robi rotacji W, wiec pozostaje nam luka gdyz nie ma kto tego polaczenia obsluzyc na razie
Nie ekscytował bym się. W Gdańsku jest realizowana rotacja STN-GDN-EIN-GDN-STN. Rzecz całkiem możliwa i nie nowa.
gosc_eebd5
2012-02-09 18:10
analizujac loty i godziny z MODLINA doszedlem do wniosku ze albo jakis samolot bedzie zbazowany w WMI albo beda kolejne loty polaczenia. Loty do BGY nie obsluguje samolot Mediolanu, np w pon wylatuje z WMI do BGY o 9:45 a nastepnie wraca do WMI o 14:40. Co wy na To? pozdrawiam
gosc_ba7ec, oj kogos poniosła fantazja:) ani POZ ani WRO nie jest " moje " :)