Christian Mandl o SkyShuttle i Ryanair

Christian Mandl o SkyShuttle i Ryanair Na czwartkowej konferencji prasowej w Krakowie linie lotnicze Sky Europe oficjalnie ogłosiły otwarcie połączeń Sky Shuttle z Balic do Katowic i Gliwic, o których informowaliśmy kilka dni temu. Przy obsłudze tego połączenia linia będzie współpracowała z firmą Jordan, która udostępnia swoją flotę autobusową. Podczas konferencji Christian Mandl - Chief Executive Officer...
12/08/2005 00:37   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
chris 2005-08-30 00:26   
chris - Profil chris
gosc_ToJa : Gdzie tu widzissz jakis problem ktorego my nie widzimy hmm ??
gosc_ToJa 2005-08-23 23:38   
gosc_ToJa - Profil gosc_ToJa
po co te spekulacje.samoloty są po to żeby latać.a jeśli wizzair (którego wzięliście na tapetę) wraca do bazy w katowicach o 23.00 to technicy mają ok. 6 godzin na sprawdzwnie każdego detalu przed pierwszym porannym wylotem o 5.00 rano.w czym problem. dla mnie to dowód doskonałej organizacji pracy.
kamrejare 2005-08-23 22:49   
kamrejare - Profil kamrejare
słyszałem również że ten samolot lini helios robił nawet do 12 lotów i to jeszcze stosunkowo nie za mlodymi maszynami.
chris 2005-08-23 20:43   
chris - Profil chris
gosc_Maxx : Miałeś racje . Wszystkie 3 A320 Wizza zaczynajace loty z Katowic robia w poniedzialek po 8 lotow kazdy.
Dla porownania w tym samym dniu A320 z Warszawy robi 'jedynie' 6 lotow. Mysle ze jest to i tak mocno wysrubowany wynik, ale dziala im to na razie doskonale.
gosc_qqrq 2005-08-23 12:07   
gosc_qqrq - Profil gosc_qqrq
Tak tylko luzno rzucam, bo nie mam czasu sprawdzac. A moze po prostu jeden z tych samolotow leci jeszcze w srodku dnia np. do Budapesztu lub Warszawy?
chris 2005-08-23 12:02   
chris - Profil chris
gosc_Maxx : No jak nie jak tak ? Spokojnie czaje , Wizzem lecialem juz ze 20 x . Jak wroce do domu to policze jeszcze raz OK ? Tam mam rozpiske a nie chce mi sie tego robic 2x.
Mialem na mysli 10 tras z Katowic w tym dniu i 3 samoloty ktore zawsze nocuja w Katowicach.
gosc_Maxx 2005-08-23 09:16   
gosc_Maxx - Profil gosc_Maxx
chris: Jakie 3 samoloty i gdzie wyliczyłeś 10 tras? Bierz pod uwagę całą siatkę Wizza. Wybierz sobie jeden dzień i prześledź drogę samolotu wiedząc, że ma nawroty co 30'. Rozpisz to sobie tak jak ja i powinno Ci się wszystko ładnie się skleić.
Gdyby nie było na styk, Wizz nie robiłby takiego różnicowania np. lotu nr W6 166 DTM-KTW, który zależnie od dnia odlatuje o o 22:35, 22:30 albo 22:55... A wynika to wprost z przelecianych wcześniej mil na innych trasach. PS. A najlepiej przeleć się Wizzem i zobaczysz, bo zdaje się nie łączysz się z Polski i może nie do końca czaisz klimat szybkiego nawrotu z tankowaniem w tle (potem paxy się skarżą na zapach paliwa w kabinie).
chris 2005-08-23 08:18   
chris - Profil chris
gosc_Maxx : Zadałem sobie juz ten trud i w podanym przez Ciebie terminie jest 10 tras i 20 lotow dla 3 samolotow.
Wynika jednak z tego ze nie wszyscy maja takie statystyki skoro mowi sie o 10 lotach nawet ...
gosc_Maxx 2005-08-23 00:52   
gosc_Maxx - Profil gosc_Maxx
chris: Przelicz jeszcze raz wszystkie loty. Gdyby wolna maszyna stała pół dnia na płycie (czy ktoś widział? :), to Wizz nie robiłby dolotów na pogrzeb JPII po północy, tylko za dnia.
Ale nieważne, wszyscy mali mają takie naloty. Easy, Ryan czy np. Monarch mają większe luzy.
chris 2005-08-23 00:27   
chris - Profil chris
gosc_Maxx : masz racje, dosc wysrubowane. Nie zawsze jednak wykonuja 8 lotow dziennie. Te pol godziny postoju czesto jest nierealne i gdybys chcial to zwiekszyc do 10 polaczen to ten samolot wogole nie moglby byc serwisowany. Ponadto wez pod uwage ze dla przytoczonego przez Ciebie przykladowego poniedzialku dla Wizz w Katowicach wg rozkladu faktycznie wynikac moze ze 2 samoloty obslugujac 4 trasy wykonuja 8 lotow dzienne. Jednak w Katowicach stacjonuje jeszcze trzecia maszyna i dla niej wg tego rozkladu zostaja juz jedynie 2 trasy i 4 loty, wiec nie masz zadnej pewnosci ze ten sam Airbus wykonuje te 8 lotow pod rzad, gdyz moze byc zastapiany np po 4 lotach tym mniej zajetym. Niemniej wole leciec tym pierszym ranym lotem niz ostatnim przed polnoca , wiadomo opoznienia sie sumuja ...
gosc_Maxx 2005-08-22 22:25   
gosc_Maxx - Profil gosc_Maxx
chris: Konkrety mile widziane.
Ilość kursów zależy od czasów nawrotu, które w przypadku low-costów schodzą do 30 minut (Ryan, Wizz).

Weźmy taki Wizz, jeden samolocik w letni poniedziałek AD 2005 z bazy w Katowicach:
W6 135 6:00-7:40 KTW-BGM
W6 136 8:10-9:35 BGM-BUD
W6 235 10:05-11:35 BUD-BGM
W6 136 12:05-13:40 BGM-KTW
W6 111 14:10-16:20 KTW-BVA
W6 112 16:50-19:00 BVA-KTW
W6 145 19:30-21:20 KTW-CIA
W6 146 21:50-23:40 CIA-KTW

Jeśli nic się nie rozkraczy w tym misternym harmonogramie, to mamy nieco ponad 6 godzin na przegląd, mechanika, sprzątanie itd. Czy to dużo? Nie, zwłaszcza jeśli awaria wymaga ingerencji gdzieś na trasie. I oczywiście, że takie przeloty oznaczają szybsze zużycie maszyn, niż w przypadku LOTu, który potrafi zaparkować maszynę na 10 godzin w obcym kraju (np. LO277/278 nocuje w Dublinie). Ale akurat w przypadku Wizza samoloty są fabrycznie nowe, stąd nie ma takich potrzeb remontowych jak w przypadku SkyEurope czy Centralwings/LOT, które mają samoloty wieloletnie. Bardziej martwiłbym się o zdrowie pschofizyczne pilota i stewardess - dość szybko rosną im tzw. naloty.

Kończąc statystykę: Nasz przykładowy (rzeczywisty!) samolot zrobił 8 kursów w ciągu dnia, a i to na maksa. Przy flocie 6 maszyn daje to 48 operacji dziennie, 17.520 rocznie. Przy pojemności A320 ok. 180 osób daje to 3miliony potencjalnych paxów rocznie. Stąd wynik Wizza (ca 1,5mln po pierwszym roku) jest niezły, ale gdyby naprawdę się postarać... :-)

PS. Dane są jawne, wystarczy uważnie poczytać rozkład rejsów.
kamrejare 2005-08-22 21:29   
kamrejare - Profil kamrejare
no tak prawda.ale to przytoczyłem to co mówili w TV
chris 2005-08-22 21:18   
chris - Profil chris
kamrejare: 10 rejsow na dzien ??? Pomysl logicznie ... Zakladajac dobe ktora ma 24 h masz na jeden rejs 2,4h ...wliczajac w to start ,ladowanie, tankowanie i inne czynnosci serwisowe. Aby zrobic 10 rejsow musialaby to byc trasa typu Katowice - Krakow. Low costy robia maxymalnie 4 kursy w ciagu dnia, zaleznie od dlugosci trasy. W nocy zwykle nie lataja.
kamrejare 2005-08-22 20:21   
kamrejare - Profil kamrejare
witam
mam takie pytanie czy zna ktoś może strone internetowa z wykazem ile dany samolot robi tras w ciągu jakiegoś okresu czasu.bo bedąć w paryżu w czasie gdy była katastrofa heliosa,mówiono tam o tym że samolot może zrobic 10 rejsów za jeden dzień.i włąsnie podali tą strone ale zapomnialem adresu,proponowali by sprawdzac takie rzeczy bo niektore linie eksploatują w nadmiarze swoje maszyny a cierpieć na tym będziemy my-pasażerowie.
gosc_Polan 2005-08-22 16:13   
gosc_Polan - Profil gosc_Polan
A Sky bedzie mial nowy flota B737-700 W. a teraz okazalo sie ze ma problemy finansowe. Jak to robi. Chyba presez zle zrobil. Niemozliwe!!! A ile ludzi kupowali bilety lotnicze a teraz oni juz zaczna martwi i moze straci. Wiec lepiej kupi bilety autobusy niz samolot.
gosc_dunka 2005-08-22 15:54   
gosc_dunka - Profil gosc_dunka
co do sky to prawdopodobne , latali z krakowa , teraz nagle spomniało im się o śląsku / a jak mozesz to powiedz cos wiecej co piszą tam w gazetach
gosc_jan 2005-08-22 13:10   
gosc_jan - Profil gosc_jan
te same bzdry sa wypisywane o Wizz tylko ze w angielskich gazetach, o SKY wiecej sie pisze w Polsce
gosc_Maxx 2005-08-22 11:52   
gosc_Maxx - Profil gosc_Maxx
Jakiś czas temu pisałem, że mam wrażenie, że Sky się chyli - zaczyna mysleć o dowożeniu pasażerów autobusami, żeby tylko zwiększyć przychody. I co? Już czytamy, że Sky ma poważne problemy finansowe...
gosc_Maxx 2005-08-12 12:55   
gosc_Maxx - Profil gosc_Maxx
Jak taki mądry, to niech tłumaczy dlaczego nieduże lotnisko w Bratysławie nazywa w rozkładzie Wiedeń ;D
Oj raczej powiedziałbym, że Ryan z setką takich samych samolotów jest bardziej ekonomicznie efektywny niż Sky z kilkoma maszynami różnych typów... Mandl chyba nie docenia konkurencji. Ale co do jednego ma rację - Easy operuje lepszy serwis, lepsze lotniska i wyższy poziom usług, niż Ryan, choć oczywiście czasami to też kosztuje więcej.
To chyba Ryan wymyślił lotnisko Sztokholm-Skavsta w Nykoping, Barcelona w Gironie itp. Może niedługo na zobacz link albo Sky zobaczymy twory typu Warszawa-Lodz albo Lwow-Rzeszow, albo Katowice-Kraków ;))) Albo Zakopane-Poprad...
Co do Wizza - faktycznie, zdarzają mu się bardzo dziwne, pływające ceny, ale przy pewnej dozie samozaparcia latam po 100-150 zł brutto za sztukę lotu.
gosc_adasd 2005-08-12 11:09   
gosc_adasd - Profil gosc_adasd
Nie ma sie co bac Ryana - oni nigdy nie poleca do Amsterdamu czy Manchesteru czy na lotnisko DE'Gaulla w Paryzu
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy