Węgierski Malev zawiesza loty

Węgierski Malev zawiesza loty Linie lotnicze Malev ogłosiły dziś (3.02) zawieszenie wykonywania wszystkich operacji lotniczych. Z Budapesztu nie wystartował rano już żaden samolot. Przewoźnik od pewnego czasu stał na skraju bankructwa, jego sytuację pogorszyła decyzja o konieczności zwrócenia nielegalnej pomocy publicznej w kwocie 280 mln euro, którą przewoźnik otrzymywał od węgierskiego rządu w...
03/02/2012 08:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietek 2012-02-06 11:09   
mietek - Profil mietek
Dobra, ale ja ciągle nie rozumiem tego do końca, skoro mieli kase do zachowania płynności to jakiej podstawie korzystają z ochrony prawnej? Pokazują jakieś wyliczenia średnio i długo okresowe z których wynika, że wtedy sobie nie poradzą? Bo przewoźnik, który ma takie przywileje, pozbywa się staroci bez kar, a dodatkowo teraz są niższe stawki, łatwo może uzyskac przewage, a to już nie ma nic wspólnego z uczciwą konkurencja.
gosc_5c528 2012-02-05 11:39   
gosc_5c528 - Profil gosc_5c528
W koncu za kilka lat zostana tylko przewoznicy majacy po 200 wzwyz samolotow powiazani aliansami - gigantami, a taki LOT jak przezyje to bedzie grzecznie dowozil paxikow do hubow Stara. Takie czasy, niestety.
czapl1997 2012-02-05 10:25   
czapl1997 - Profil czapl1997
A po Malevie AirBaltic
gosc_4736b 2012-02-04 20:01   
gosc_4736b - Profil gosc_4736b
Wszystkie linie Oneworld zbankrutuja
piotrek737 2012-02-03 18:17   
piotrek737 - Profil piotrek737
pcharasz: Chapter 11 is a chapter of the United States' Bankruptcy Code, which permits reorganization under the bankruptcy laws of the United States. Chapter 11 bankruptcy is available to every business, whether organized as a corporation or sole proprietorship, and to individuals, although it is most prominently used by corporate entities. Tyle mówi definicja. ;) AMR zapewniała wtedy, że ma dokładnie 4,1 mld $ wolnych środków, które wystarczą na pokrycie bieżących zobowiązań wobec partnerów biznesowych. No i warto również dodać, że American był jedynym przewoźnikiem w USA, który nie wystąpił o ochronę przed wierzycielami po atakach terrorystycznych z 11 września 2001 roku.
pcharasz 2012-02-03 17:49   
pcharasz - Profil pcharasz
wroord, pytanko: czy linia lotnicza może od tak sobie wejść w chapter 11? bo skoro mieli 2 miliardy w gotówce to... czegoś tu nie rozumiem. na jakiej podstawie mogą chronić się przed wierzycielami? w końcu prawdopodobieństwa zaburzenia płynności finansowej nie było?
piotrek737 2012-02-03 17:17   
piotrek737 - Profil piotrek737
wroord: Dokładnie to chciałem jeszcze teraz dodać :) Humbak: Są różne sposoby, a jak ostatnio śledzę bardziej kwestie zakupów i leasingowanie samolotów to jest dość ciekawie w tym temacie. Poza tym lądowanie LPC na brzuchu da LO oszczędności na leasingu bo obecnie brane 767 są średnio o około 20-30% tańsze niż wtedy, a i kontrakty możesz podpisać na jaki chcesz okres lub czas nieokreślony co kiedyś kosztowało krocie.
wroord 2012-02-03 15:18   
wroord - Profil wroord
Jest roznica miedzy upadloscia a ochrona prawna przed wierzycielami. American ,a przed nimi Delta, United, Continental i pare innych przechodzily kilka razy przez ten process ktory nie tylko pozwala im na restruktaryzacje kosztow jak leasing samolotow, czy umowy grupowe o prace bez wymogu zgodzy zwiazkow zawodowych, ale takze na kontynuacje operacyjna. AA wchodzac w chapter 11 mieli ok 2 bln dolarow w gotowce aby zapewnic ciaglosc finansowania dzialalnosci. Bankructwo to jest jak wlasnie takiej ciaglosci finansowani juz nie ma tak jak w Malevie, Spanair czy PAnAMie.
gosc_7a721 2012-02-03 14:27   
gosc_7a721 - Profil gosc_7a721
humbaku - skoro linia z USA nie bankrutuje, to co się stało z PanAm'em? Poważnie pytam, jakie są różnice.
tomwkr7 2012-02-03 14:21   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
Możliwe że tak jest jak piszecie ( w Ameryce wszystko jest zresztą możliwe) jednak na tę chwilę nie wygląda to dobrze. A dla mnie ta "amerykańska" restrukturyzacja to nic innego jak upadłość.
humbak 2012-02-03 14:17   
humbak - Profil humbak
piotrek737: O jak to ladnie opisaleś. Mówisz, że to jest taki urokliwy sposób na pozbycie się starych maszyn bez kar? :o)
humbak 2012-02-03 14:14   
humbak - Profil humbak
tonwkr7: AA podlega pod zupenie inne prawo upadościowe, tzw. Chapter11. Linia w USA nie bankrutuje, tylko sie restrukturyzuje.
piotrek737 2012-02-03 14:02   
piotrek737 - Profil piotrek737
tomwkr: American złożył wniosek o ochronę przed bankructwem w ramach 11 rozdziału amerykańskiego prawa upadłościowego tzw Chapter 11. Linia normalnie obsługuje połączenia, a wniosek umożliwi im gruntowną restrukturyzację spółki m.in. renegocjacje umów leasingowych. Tym sposobem bez płacenia kar pozbędą się około 50 najstarszych MD-80. W tym roku dojdzie im do floty około 35-40 B738 więc to się wyrówna. Oddają też 25 ATR-72 bo koszty ich utrzymania przewyższają E-145 także cóż dzieję się na lepsze więc taka firma tak nie łupnie choć mogę się mylić.
tomwkr7 2012-02-03 13:34   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
Kolejni do bankructwa są American Airlines, którzy już zwalniają 13 tyś. osób.
gosc_9ee47 2012-02-03 13:27   
gosc_9ee47 - Profil gosc_9ee47
A kiedy LOT padnie? Za tydzień?
czapl1997 2012-02-03 13:09   
czapl1997 - Profil czapl1997
No to W6 na tym zarobi:)
pcharasz 2012-02-03 11:40   
pcharasz - Profil pcharasz
Humbaku, popraw mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że większość ruchu etnicznego na tym kierunku przemieszcza się raczej pociągami i w szczególności - autobusami. Wiadomo, po drodze jest granica i nie wiem ile się tam teraz stoi, ale mimo wszystko, różnica w cenie jest duża. Ceny rzędu 150 euro RT nie wydają mi się zachęcające dla ruchu p2p. Dlatego wydaje mi się, że zdecydowanie loty CLJ - BUD były używane w celu przesiadki, szczególnie że siatka połączeń w CLJ jest raczej bardzo biedna. Z drugiej strony, na pewno w jakimś stopniu tego typu podróże do macierzy dopychały te loty, ale może LO potrafiłby to nadrobić ofertą bardziej rozbudowanej siatki niż MA na loty gdzieś dalej po Europie? Bo teraz zostają dwie alternatywy - Munich by Lufthansa i Bukareszt by TAROM. Nie wiem jak z TAROM-em, ale Lufa ma mniej miłą politykę cenową w CLJ, niż na trasach do Polski.
jsg 2012-02-03 11:25   
jsg - Profil jsg
O kurcze! Wczoraj zastanawiałem się nad MA z LGW (bo dawno MA nie leciałem), ale wygodnictwo wzięło górę. Bo bym sobie poleciał....
gosc_7e67e 2012-02-03 11:25   
gosc_7e67e - Profil gosc_7e67e
predzej bedzie BUD albo CLJ do KTW jak do WRO czy GDN
humbak 2012-02-03 10:57   
humbak - Profil humbak
pcharaszu: Ale MA do Koloszwaru (i innych miast Siedmiogrodu) to ma kogo wozić, bo tam masę Węgrów, którzy do macierzy latają. Mają teraz latać CLJ-WAW-BUD?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy