Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spotter10
2012-01-30 14:11
No to wielka szkoda, że RIX znika :( Mam nadzieję, że za jakiś czas, gdy będą mieć więcej maszyn, wrócą. Linia bardzo fajna i mieli świetne oferty łączone, tj. przelot hotel samochód.
tomcat_bzg
2012-01-28 08:10
A czy gdzieś napisałem, że trudno?.. Ja z MUC mam niestety takie doświadczenia, że przesiadka w 30 minut jest tylko na papierze. Zwłaszcza jak przyleci się spoza Schengen i w dodatku nie zaparkuje przy rękawie. Mimo to MUC też lubię
b747400er
2012-01-27 22:29
tomcat_bzg: na lotnisku wielkosci RIX nie trudno zrobic przesiadke w 30 min... Jesli w MUC i VIE mozna w 25, to w RIX powinno wystarczyc 10-15 min.Po za tym RIX to lotnisko rzeczywiscie bardzo przytulne taki miniairporcik.
tomcat_bzg
2012-01-27 22:01
Do Rosji i na Kaukaz też było przez RIX po drodze
tomcat_bzg
2012-01-27 21:59
Aynis: leciałem GDN-RIX-TLL-RIX-GDN w sierpniu 2011. Tak punktualnych rejsów i sprawnej przesiadki w ciągu 30 minut dawno nie miałem. No i firma ma też ciekawą koncepcję usług około- i pozalotniczych. Więc szkoda
tomcat_bzg
2012-01-27 21:55
To wiadomo już od jakiegoś czasu bo airBaltic już był zamknął układanie grafiku na lato 2012. Generalnie ucierpiały te trasy dokąd latały Fokkery 50, bo tych BT definitywnie się pozbywa, a DH8-400 też im w najbliższym czasie nie przybędzie. Po renacjonalizacji i zmianie zarządu zgodnie z nową strategią zdecydowano o zmniejszeniu floty. Gdańsk na połączenie do Rygi nie ma co liczyć w tym roku pomimo dobrej sprzedaży w ubiegłym (też osobiście nad tym boleję). Nowa koncepcja firmy polega raczej na skoncentrowaniu się na głównych destynacjach. Rejsów przybędzie w zasadzie tylko na niektórych trasach obsługiwanych B-737 tak, żeby lepiej wykorzystać posiadaną flotę
BT rywalizowało głównie ceną, bo niestety RIX jest prawie nigdzie nie po drodze poza daleką Finlandią i Szwecją;-) Mieli niezłe ceny biletów na TLV często, ale przesiadka z nocowaniem w RIX to jednak lipa.
Szkoda, chciałam się z nimi wybrać do Tallina...
gosc_e7627
2012-01-26 18:21
BT przechodzi restrukturyzacje, flota ma się składać latem z 24 maszyn (2011 to 34). Część tras kasują, a na innych zwiększają ilość lotów.
W tym roku będą mieli 10 Q400NG i 14 Boeingów 737
b747400er
2012-01-26 18:17
tomwkr7: chcialem napisac 'duzo mniej samolotow'. Odejdzie 10x F50. A jeszcze chyba nie maja dostarczonych wszystkich DH4 ze swojego zamowienia.
b747400er : chyba chciałeś napisać za mało samolotów:)
b747400er
2012-01-26 18:02
tomwkr7: to wcale nie dziwne, skoro scinaja siatke, bo beda mieli duzo samolotow, to cos musza wyciac. Raczej watpliwym jest by na RiXGDN v.v. robili pieniadze. Ruch lokalny niewielki, glownie tranzyt, a w konkurencji z SK via CPH, AY via HEL, LH via FRA/MUC czy LO via WAW wielkich szans miec nie mogli. Aynis: pelny samolot nie oznacza, ze sie zarabia na tym rejsie. Sa trasy na ktorych tzw. break even load factor moze wynosic ponad 100%.
Niestety muszę zasmucić GDN. Na 90% loty BT GDN-RIX nie wrócą.
jjemiolo
2012-01-26 15:14
Obawiam sie BT jest w locie koszacym. Ambicje przerosly rzeczywisty potencjal. Trzymilionowy kraj ma linie wozaca prawie tyle co LO? Sytuacja watpliwa do utrzymania bo konkurencja sie uczy i atakuje. Szkoda, bo wygladali dosc ciekawie.
Szkoda, gdyby GDN-RIX nie wróciło. W tamtym sezonie samoloty latały pełne do Rygi, a wiele osób korzystało też z przesiadki i leciało dalej.
kuba-gda
2012-01-26 14:27
Jak się właczy mapę tras airBaltic i wyświetli połączenie Gdańsk-Riga to mamy pewne ciekawostki. I tak z przesiadkami GDN-CPH-RIX (SAS i BT), GDN-OSL-RIX (SAS i BT), GDN-MUC-RIX (LH i BT), GDN-FRA-RIX (LH i BT), jest bezpośrednie połaczenie GDN-RIX (BT) i największa niespodzianka GDN-BLL-RIX (SAS i BT).
airBaltic ostatnio tnie ostro więc nie wiadomo jak to będzie z GDN.
spotter10
2012-01-26 14:10
Mam nadzieję, że połączenie do GDN wróci. Skorzystałem w zeszłym roku z ich oferty i byłem bardzo zadowolony. LF też mieli na całkiem przyzwoitym poziomie.