Koniec lotów Poznań - Praga?

Koniec lotów Poznań - Praga? Central Connect Airlines kasuje połączenie z Poznania do Pragi - wynika z systemu rezerwacyjnego przewoźnika. Ostatni rejs ma odbyć się 3 lutego. Lotów do stolicy Czech nie ma również w letnim rozkładzie lotów.Połączenie zostało uruchomione przed rokiem i było obsługiwane pięć razy w tygodniu. Dzięki umowie code-share z CSA pasażerowie mogli rezerwować bilety poprzez stronę...
24/01/2012 11:58   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
tomcat_bzg 2012-01-27 22:08   
tomcat_bzg - Profil tomcat_bzg
Ale zdaje się, że CCA w ogóle zawiesił działalność ze względów finansowych więc nie chodzi tylko o Poznań
pcharasz 2012-01-27 19:46   
pcharasz - Profil pcharasz
Zapewne z gwiazd wyczytał
solokhumbu 2012-01-27 19:24   
solokhumbu - Profil solokhumbu
@gosc_1a081: skąd ta pewność?
gosc_1a081 2012-01-26 15:37   
gosc_1a081 - Profil gosc_1a081
Nic takiego sie nie stalo bo EuroLOT bedzie latal na tej trasie za rok
malin 2012-01-25 13:53   
malin - Profil malin
No właśnie, macie konkrety ile było pasażerów? Leciał ktoś?
Ja kiedyś jeździłem do Pragi z Poznania służbowo, samochodem to jest dobra masakra, grzejąc mocno 6-7 godzin. Ale te godziny lotów które były dla ruchu biznesowego też były kiepskie (ruszając o poranku samochodem przybywało się o tej samej godzinie) a zbyt wysokie ceny dopełniły reszty.
Piszecie, że i tak kiepsko było się przesiadać, ja uważam, że skoro dyskutuje się o uruchomieniu Eurolotów po Popradu (głównie turystycznie) to dlaczego nie do Pragi (turystycznie z szansą dopełnienia biznesem). Jest w Poznaniu trochę firm międzynarodowych, które też rozwijają biznes koncernowy dla Eastern Europe (czyli m.in. Czechy)
pcharasz 2012-01-25 12:14   
pcharasz - Profil pcharasz
Pożyjemy, zobaczymy :) Natomiast nie wydaje mi się, żeby bez codeshare-u na tej trasie była by ona aż tak atrakcyjna, nawet jeśli CCA miało na niej dobre wyniki. Swoją drogą, czy ma ktoś dane odnośnie tego ilu było paxów na tej trasie w 2011?
solokhumbu 2012-01-25 11:39   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Właśnie sęk w tym, że pociągu z całej zachodniej Pl do PRG nie ma żadnego - są tylko w WRO do Hradca i Pardubic. Zatem przy rozsądnej cenie K2/OLT/OK mógłby naprawdę sporo zwojować. Biznes (co pokazał CCA) zapełnia ok. 15 miejsc dziennie, myślę, że znalezienie przy rozsądnej cenie dalszych 20-30 paxów z zachodniej Pl, którzy polecieliby do PRG nie jest kłopotem. LCC zbierają po 100_kilkadziesiąt pax na pozornie abstrakcyjnych trasach, więc tu też powinno się udać kontyunować dzieło. Tym bardziej, że kierunek (jako połącznie, pomijam przewoźnika) jest już 'oblatany'.
gosc_7d921 2012-01-25 09:31   
gosc_7d921 - Profil gosc_7d921
No nie wiem, nie znam wyników finansowych POZ -KRK ani LF, ale jednak wydaje mi się, że dużo więcej osób z Poznania podróżuje do Krakowa niż do Pragi. A połączenie kolejowe pomiędzy obydwoma miastami jest marne, najszybszy pociąg bezpośredni jedzie 7 godzin, inne po 8-8.5 godziny. Fakt, do Pragi wcale nie są pociągi szybsze, ale znowu - jest po prostu dużo mniejsze zapotrzebowanie na taką trasę. Dojazd samochodem jest również porównywalny.
pcharasz 2012-01-25 09:31   
pcharasz - Profil pcharasz
No nie wiem, nie znam wyników finansowych POZ -KRK ani LF, ale jednak wydaje mi się, że dużo więcej osób z Poznania podróżuje do Krakowa niż do Pragi. A połączenie kolejowe pomiędzy obydwoma miastami jest marne, najszybszy pociąg bezpośredni jedzie 7 godzin, inne po 8-8.5 godziny. Fakt, do Pragi wcale nie są pociągi szybsze, ale znowu - jest po prostu dużo mniejsze zapotrzebowanie na taką trasę. Dojazd samochodem jest również porównywalny.
solokhumbu 2012-01-25 08:38   
solokhumbu - Profil solokhumbu
@pcharasz: czy nie zarobiłoby na siebie przy 500RT? POZ-KRK, przy odległości rzędu 400km najtańsze bilety są po 390RT. POZPRG jest o ok. 50 km dalej, zatem patrząc na czas pracy załogi paliwo cena rzędu 500RT wydaje się OK. A nawet jeśli byłoby to 550 - skoro dawało się zapełnić Saaba z 33 za 1200 RT, to za w/w 550 chyba zapełni się ATR42!
Poza tym zawsze K2 może wprowadzić rejsy łączone, najrozsądniej chyba GDN-POZ-PRG. ATRek chyba doleci...:)
nederland 2012-01-25 00:26   
nederland - Profil nederland
gdyby każdy z Nas leciał tylko wtedy by nie przepłacać nie byłoby tego portalu, więc gościu nie gadaj głupot. latamy bo musimy, bo chcemy, bo to kochamy. przestań używać internetu, oglądaj tv, po co przepłacać?
gosc_dfe5f 2012-01-24 23:49   
gosc_dfe5f - Profil gosc_dfe5f
z wrocka jest polskibus do pragi więc po co latac i przepłacać
b747400er 2012-01-24 22:02   
b747400er - Profil b747400er
Gosc_4e193: Coz mozna powiedziec, siatka OK jest generalnie dosc malo rewelacyjna, zwlaszcza po tym jak jeszcze OK w ciagu ostatniego roku powycinalo wiele kierunkow w Europie Zachodniej i tnie dalej (ostatnio do listy wycietych doszly ATH, OSL, SKP). Dodam jeszcze, ze rozklad OK jest ustawiony w tzw. 'rolling hub' (wyjasnienie w linku), gdzie w przeciwienstwie do LO/WAW, OS/VIE, MA/BUD nie ma jasno ustalonych fal tranzytowych.
zobacz link
gosc_4e193 2012-01-24 21:29   
gosc_4e193 - Profil gosc_4e193
b747400er:No to chyba kolega wcześniej nie widział , że praktycznie za bardzo nie było gdzie się przesiadać w tej porze.
Godziny były tak ustawione, że siatka CSA była mało dostępna.
b747400er 2012-01-24 21:15   
b747400er - Profil b747400er
gosc_17302: to polaczenie w srodku dnia z pewnoscia nie jest dla ruchu lokalnego, a ustawione jest tak pod tranzyty. Z podobnych powodow LO, OS czy MA lata do portow we wschodniej Europie w srodku dnia, poniewaz chodzi o to, aby owe polaczenia mialy mozliwosc tranzytu w obu kierunkach. Polaczenia gdzie jest wiekszy odsetk ruchu lokalnego wykonuje sie wylatujac z wlasnego hubu rano i wieczorem wracajac vide polaczenia LO do Europy Zachodniej np. BER, HAM, AMS, ARN, DUS, etc. rejsy na nocowanie sa oferta skierowana do ruchu lokalnego z portu obcego oraz pod tranzyty.
gosc_17302 2012-01-24 19:29   
gosc_17302 - Profil gosc_17302
Połączenie ma jak najbardziej sens.Bilety się sprzedawały i to przy wysokich cenach.
Było to raczej połączenie turystyczno-biznesowe, przesiadek dużo nie było-ze względu na godziny lotów.
Szkoda, że CCA zawiesza działalność do końca marca, chociaż nie wiadomo czy później i tak nie zbankrutuje.
b747400er 2012-01-24 18:19   
b747400er - Profil b747400er
solokumbu: POZPRG v.v. w zaden sposob nie jest polaczeniem dla K2, poniewaz rejs CCA glownie byl zapelniaczem rejsow OK z/do PRG. Biorac pod uwage, ze K2 z uwagi na wybor systemu rezerwacyjnego nie jest w stanie nawet miec interline'u z innym przewoznikiem, a co dopiero codeshare to gdyby takie polaczenie nawet otworzyl w zadne sposob nie byloby szansy sprzedac cokolwiek na jednym bilecie via PRG. Nie wspomne o tym, ze dowozenie przewoznikowi z innego aliansu to dzialanie na szkode LO. To, ze K2 nie jest juz w pelni wlasnoscia LO nie znaczy, ze nagle mogloby sobie dowozic skyTeamowi czy oneworld, zwlaszcza, ze mozna sie domyslec, ze polaczenie przynosiloby straty i owe straty musialby ponosic LO placac wyzsze stawki za wet lease samolotu na swoje rejsy. Z jednej strony LO bylby stratny po uciekaliby mu pax latajacy via PRG, z drugiej placac wyzsze stawki leasingowej, aby zapelniac dziure finansowa K2.
pcharasz 2012-01-24 18:15   
pcharasz - Profil pcharasz
solokhumbu, ale takie połączenie bez codeshare-u z CSA raczej nie ma sensu. a przy 500RT to połączenie nie zarobi na siebie, szczególnie że LF nie będzie wysoki. no i K2 nie ma klasy biznes u siebie,żeby nadrobić za tańsze bilety w Y.
solokhumbu 2012-01-24 17:24   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Oj tak, to mógłby być łakomy kąsek dla K2. Połączenie już znane, i wcale z nie najgorszą frekwencją, rozkulało się. Przy cenie 500 RT zgarnęliby z nawiązką dotychczasowych paxów i byłaby też szansa na turystów - chyba znaleźliby w Wlkp paręnaście osób tygodniowo chętnych po prostu zwiedzić Pragę.
Problemem mogłoby być tylko takie ułożenie rotacji, aby na POZ-PRG zawitał ATR42 (IMHO 72 jest za duży, przynajmniej na początek), gdyż niemal zawsze K2 (i K2 dla LO) z POZ lata na ATR72. Ale to chyba da się zrobić:)
pcharasz 2012-01-24 16:32   
pcharasz - Profil pcharasz
może właśnie za to im płacą, co by obgadywali konkurencję? :P
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy