"w ciągu ostatnich 20 lat wzrosło niemal dwukrotnie" bo i pojawił się bum na latanie, więc to chyba logiczne, że wzrosło.
"połowa wszystkich dochodów oraz wszystkie z aukcji lotniczych zostały przeznaczone na inicjatywy ekologiczne" to jako zalecenie Brukseli? a dlaczego nie całość tej wyciągniętej kasy? a jeśli Państwo tego nie zrobi to co klaps? brak przejrzystości i sensowności wyłudzenia kasy.
proponuję dodać również niuans, który postawi pod ścianą przewoźników szybko rozwijających się, tych którzy wpadną w system w czasie rozliczeń oraz nowych - bo to, że istnieje rezerwa to jedno, a to że nie wiadomo jak ją przydzielić i czy w ogóle można (uprawnienia przydziela się na podstawie danych historycznych na dłuższy okres czasu, a nie rok) to inna kwestia.
jeśli sprawę ETS inne agenty "ochrony środowiska" tak wprowadzały jak nasze MŚ i KASHUE/KOBIZE to nie dziwię się, że przeszły bez echa, kiedy pracownicy tych agend: a.nie mają pojęcia o mechanizmach lotniczych b. średnio poruszają się w prawodawstwie dotyczącym ETS.
cały system to bubel i wyłudzenie kasy - od dojnej krowy lotnictwa (btw autor porusza kwestie pasażerów, nie zapominajmy o rejsach cargo, które też płacić muszą, tylko z czego?).
gosc_355f0
2012-02-22 15:05
Oczywiscie - to jeden wielki pic. Basta.
Cały ten handel CO2 to jedno wielkie oszustwo
spotter10
2012-02-22 13:43
Nie rozumiem, dlaczego UE każe płacić za całą trasę? Nie można tej opłaty włączyć do opłat trasowych? Wtedy każdy by wiedział ile i za co płaci. konkurencja by nie ucierpiała, bo koszty by się zwiększyły dla każdej lini tak samo.
gosc_abf51
2012-02-22 13:38
Właśnie ta ekologia jest powodem kryzysu w Europie! Ludzie mają mieć biedę aby jakieś ptaszki nie wyginęły itp. Parodia. Ekoterroryści nas zniszczą!