Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_862d9
2012-01-08 22:13
broker a gdzie są twoje argumenty tylko pieniactwo w czystej postaci
gość_0aeb6, nie ma różnicy czy dopłaty ida na PKS/PKP/MZK czy na linie lotnicze. W krajowych realiach firmy w/w "żyja" tylko dzięki kasie z samorzadów. Odetnij finansowanie PKS/PKP/MZK a zobaczysz kto przeżyje i jak długo...
gosc_7cb84
2012-01-08 17:57
czyli podróż 6 h drogą czy 5 h PKP jest w porządku zamiast godziny lotu?
bilet w najniższej taryfie kosztował równowartość biletu kolejowego 1 klasy właśnie dzięki dopłatom
gosc_0aeb6
2012-01-07 17:44
bo 1) transport lotniczy jest nadal elitarny, to byłby taki socjalizm dla bogatych - wszyscy zrzucają się na zabawkę dla najbogatszych
2) nie ma palącej potrzeby. dofinansowanie do pks i pkp najczęściej ma miejsce na deficytowych trasach lokalnych. bez ich obsługi przez pkp/pks byłyby odcięte od świata.
choć jestem ogólnie przeciwnikiem wszelakich dopłat, to nie zgadzam się z przedmówcami. Jeżeli prawnie możliwe są dopłaty do PKS, PKP, MZK etc i z tego korzystają te firmy to dlaczego transport lotniczy ma również nie korzystać z takiej możliwości?
tomojadresik
2012-01-07 13:20
Słusznie, jest masa innych rzeczy, inicjatyw które można by dofinansować z budżetu niż przeloty z Zielonej Góry do Stolyyycy, na pewno nie jest to priorytetem
broker/gość: a co pozytywnego dostrzegacie w tym, że ktoś nie potrafi dobrze wykonać pracy za którą dostaje wynagrodzenie, a cały ten cyrk odbywa się za publiczne pieniądze?
Ale denny ten artykuł. Żadnych argumentów, tylko pieniactwo w czystej postaci.
gosc_4674b
2012-01-05 13:29
wyczuwam jednoznacznie negatywny osąd dla lotniska z "ust" Autora tekstu.....
gosc_8c67d
2012-01-05 12:21
@solokhumbu - też prawda, i zgadzam się, że np ATR72 to za duży samolot na te trase, ale juz sprintairowski Saab na 30 pasażerów do IEG jest ok. Jesienią 2011 r. sam miałem okazję latać kilka razy na tej trasie i zazwyczaj wolnych było dosłownie tylko kilka miejsc. A i cena zachęcająca: z transportem do centrum Zielonej Góry za 160 zł - mojej firmie bardzo odpowiadało :)
gosc_63fe5
2012-01-05 12:21
skoro budżety mogą i dopłacają do PKSów (komunikacji miejskiej) i kolei to czemu zadrą w oku stoi dopłacanie do latania?
solokhumbu
2012-01-05 12:11
@gosc_45cb5: nie odbierz mojego postu jak czegoś contra lotom IEG-WAW, ale zapełnienie pociągów ZG-WAW jeszcze nie świadczy o niczym. 1) O ile z samolotu na tej trasie nikt w Poznaniu czy Koninie raczej nie wysiądzie ;), to z pociągu już tak. 2) TLK na tej trasie kosztuje 59 / 87,50 (II / I kl). Samolot - znacznie więcej. Byc może jest np. 200 chętnych, może nawet 300 na jazde pociągiem, ale niekoniecznie muszą byc chętni na lot za większą kasę.
Ale SprintAirowi / OLT / K2 / whoever życzę jak najlepszego LF na IEG-WAW :)
gosc_45cb5
2012-01-05 11:17
Czy loty IEG-WAW są potrzebne? Moim zdaniem jak najbardziej. Wystarczy spojrzeć na frekwencję pociągów na tej trasie... W tej chwili Zielona Góra i południowa część lubuskiego żeby dostać się do stolicy ma do dyspozycji tylko pociągi TLK... Przeciętny biznesmen nawet w 1 klasie TLK nie będzie czuł się dobrze po 5 godzinach. Pytanie tylko o to jak często powinni latać? Co drugi dzień pewnie by wystarczyło...
gosc_87139
2012-01-05 09:11
Czy ktoś kiedyś wreszcie wpadnie na pomysł przetargów dot połączeń na zasadach PSO, zamiast bawić się w jakieś lokalnie organizowane półprofesjonalne "konkursy"? Chyba jesteśmy w EU więc Public Service Obligation powinny obowiązywać?