Lubuskie: "Miała wygrać najlepsza oferta"

Lubuskie: Przed kilkoma dniami (29.12) przetarg na loty z Zielonej Góry-Babimostu do Warszawy został unieważniony. Zwyciężyła w nim oferta linii Sky Taxi, która zaoferowała niemal dwukrotnie więcej rejsów niż inni przewoźnicy. To właśnie częstotliwość rejsów zagwarantowała tej firmie zwycięstwo, bo kryteriami wyboru była liczba lotów i jednostkowa cena. Jednak okazało się, że łączna...
05/01/2012 08:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_862d9 2012-01-08 22:13   
gosc_862d9 - Profil gosc_862d9
broker a gdzie są twoje argumenty tylko pieniactwo w czystej postaci
4tech 2012-01-08 19:11   
4tech - Profil 4tech
gość_0aeb6, nie ma różnicy czy dopłaty ida na PKS/PKP/MZK czy na linie lotnicze. W krajowych realiach firmy w/w "żyja" tylko dzięki kasie z samorzadów. Odetnij finansowanie PKS/PKP/MZK a zobaczysz kto przeżyje i jak długo...
gosc_7cb84 2012-01-08 17:57   
gosc_7cb84 - Profil gosc_7cb84
czyli podróż 6 h drogą czy 5 h PKP jest w porządku zamiast godziny lotu?
bilet w najniższej taryfie kosztował równowartość biletu kolejowego 1 klasy właśnie dzięki dopłatom
gosc_0aeb6 2012-01-07 17:44   
gosc_0aeb6 - Profil gosc_0aeb6
bo 1) transport lotniczy jest nadal elitarny, to byłby taki socjalizm dla bogatych - wszyscy zrzucają się na zabawkę dla najbogatszych

2) nie ma palącej potrzeby. dofinansowanie do pks i pkp najczęściej ma miejsce na deficytowych trasach lokalnych. bez ich obsługi przez pkp/pks byłyby odcięte od świata.
4tech 2012-01-07 14:02   
4tech - Profil 4tech
choć jestem ogólnie przeciwnikiem wszelakich dopłat, to nie zgadzam się z przedmówcami. Jeżeli prawnie możliwe są dopłaty do PKS, PKP, MZK etc i z tego korzystają te firmy to dlaczego transport lotniczy ma również nie korzystać z takiej możliwości?
tomojadresik 2012-01-07 13:20   
tomojadresik - Profil tomojadresik
Słusznie, jest masa innych rzeczy, inicjatyw które można by dofinansować z budżetu niż przeloty z Zielonej Góry do Stolyyycy, na pewno nie jest to priorytetem
marecki 2012-01-05 22:39   
marecki - Profil marecki
broker/gość: a co pozytywnego dostrzegacie w tym, że ktoś nie potrafi dobrze wykonać pracy za którą dostaje wynagrodzenie, a cały ten cyrk odbywa się za publiczne pieniądze?
broker 2012-01-05 22:26   
broker - Profil broker
Ale denny ten artykuł. Żadnych argumentów, tylko pieniactwo w czystej postaci.
gosc_4674b 2012-01-05 13:29   
gosc_4674b - Profil gosc_4674b
wyczuwam jednoznacznie negatywny osąd dla lotniska z "ust" Autora tekstu.....
gosc_8c67d 2012-01-05 12:21   
gosc_8c67d - Profil gosc_8c67d
@solokhumbu - też prawda, i zgadzam się, że np ATR72 to za duży samolot na te trase, ale juz sprintairowski Saab na 30 pasażerów do IEG jest ok. Jesienią 2011 r. sam miałem okazję latać kilka razy na tej trasie i zazwyczaj wolnych było dosłownie tylko kilka miejsc. A i cena zachęcająca: z transportem do centrum Zielonej Góry za 160 zł - mojej firmie bardzo odpowiadało :)
gosc_63fe5 2012-01-05 12:21   
gosc_63fe5 - Profil gosc_63fe5
skoro budżety mogą i dopłacają do PKSów (komunikacji miejskiej) i kolei to czemu zadrą w oku stoi dopłacanie do latania?
solokhumbu 2012-01-05 12:11   
solokhumbu - Profil solokhumbu
@gosc_45cb5: nie odbierz mojego postu jak czegoś contra lotom IEG-WAW, ale zapełnienie pociągów ZG-WAW jeszcze nie świadczy o niczym. 1) O ile z samolotu na tej trasie nikt w Poznaniu czy Koninie raczej nie wysiądzie ;), to z pociągu już tak. 2) TLK na tej trasie kosztuje 59 / 87,50 (II / I kl). Samolot - znacznie więcej. Byc może jest np. 200 chętnych, może nawet 300 na jazde pociągiem, ale niekoniecznie muszą byc chętni na lot za większą kasę.
Ale SprintAirowi / OLT / K2 / whoever życzę jak najlepszego LF na IEG-WAW :)
gosc_45cb5 2012-01-05 11:17   
gosc_45cb5 - Profil gosc_45cb5
Czy loty IEG-WAW są potrzebne? Moim zdaniem jak najbardziej. Wystarczy spojrzeć na frekwencję pociągów na tej trasie... W tej chwili Zielona Góra i południowa część lubuskiego żeby dostać się do stolicy ma do dyspozycji tylko pociągi TLK... Przeciętny biznesmen nawet w 1 klasie TLK nie będzie czuł się dobrze po 5 godzinach. Pytanie tylko o to jak często powinni latać? Co drugi dzień pewnie by wystarczyło...
gosc_87139 2012-01-05 09:11   
gosc_87139 - Profil gosc_87139
Czy ktoś kiedyś wreszcie wpadnie na pomysł przetargów dot połączeń na zasadach PSO, zamiast bawić się w jakieś lokalnie organizowane półprofesjonalne "konkursy"? Chyba jesteśmy w EU więc Public Service Obligation powinny obowiązywać?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy