Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_ed6c7
2011-12-02 21:11
zgadzam sieę za to w pełni z jjemiolo, co do idei utwardzenia pasa startowego w Przylepie. Polozony blisko Centrum Z.G., do tego sciezka podejscia i odejscia nie przechodziły by nad terenami silnie zurbanizowanymi. co do argumentu goscia_4f87a, ze nie ma pociagow do Warszawy, to i lotnisko jest zlym pomyslem sie nei zgodze, wg mnei ejst to wlasnei argument za, bowiem zapewnia po osiagnieciu transportem naziemnym lotniska mozliwosc sprawnego dolotu do "stolycy". I z calym szacunkiem dla "d..." mojego przedmówcy, moja calkiem sobie chwaliła dwókrotny przelot do WAW vs. 5,5h wycieczke koleja, a jescze bardziej zachwalał co istotniejsze zapewne dla wiekszosci korzystajacych z polaczenia lotniczego nie-samorzadowcow - swiezy i nie wymeczony podróżą MÓZG... argumentacja zaś, zwlaszcza w dobie powszechnej globalizacji, ze filmy lokalne sa powiazane z przygraniczna strefa Niemiec, i regionami sasiednimi uważam za trafny, ale z perspektywy wieku XIX. Dzis relatywnei niewielkie firmy lokalne zdobywaja kontrakty z wielkimi koncernami produkujac dla nich podzespoly, i wysylajac je w rozne czesci swiata, a 3/4 cargo wg wolumenu wartosci przewozone jest droga lotnicza. Do tego dochodzi ciecie kosztów magazynowania, a wiec dostawy just-in-time, dla ktorych zaistnienie transportu lotniczego w regionie jest po prostu niezbedne. Pominiecie zas regionu w dobie wspolczesnej przez transport lotniczy jest tak samo krytyczny dla jego rozwoju, jak pominiecie miasta w wieku XIX przez kolej żelazną, i jest to maukowym faktem bez względu co w swej publicznej niecheci do "d..." podruzujacych z IEG szanowny gosc sadzi.
gosc_5733b
2011-12-02 20:55
do goscia_4f87a: pogłęb swoją wiedzę na temat regionu skoro się wypowiadasz. Gorzów przed wojną był w hierarchicznej strukturze osiedleńczej miastem III kategorii, (Z.G. V). (miastem pierwszej kategorii był Berlin, II: Szczecin i Wrocław) i byl kilkukrotnie wiekszy od Zielonej Góry, licząc w 1939 roku nieomalże 50000 mieszkańców i posiadajc już wówczas 40 letnie doswiadczenie w komunikacji tramwajowej chociażby... przed druga wojna swiatowa Gorzów ciazył bezp[osrednio do Berlina, zas po niej osrodkiem nadrzednym i najsilniej piowiazanym z punktu widzenia naukowo-ekonomiczno-spolecznego stal sie Poznań. Polecam lekture kilkutomowego opracowania prof. J.J. Paryska w UAM w Poznaniu. co do ambicji. Temat co do ambicji, przyczyn lokacji stolicy najpierw w Gorzowie, pozniej w Zielonej Gorze (politycznych) elit itp. mozna rozwinac w szerokim artykule wiec kończe i blagam.... wiecej merytorycznego podejscia, mniej "orzedstawiam swoja prywatna koncepcje" publicznie, jak nie masz backgroundu merytorycznego!!!
gosc_4f87a
2011-12-01 19:10
odnoszac sie do goscia_3351a: koncepcja przylaczenia Gorzowa do Wlkp byla mi znana, ale ewentualny podzial lubuskiego przedstawiony w moim poscie jest moja prywatna koncepcja. uwazam, ze Gorzow czyli Landsberg an der Warthe z racji, ze to miasto w `spadku` po 3rzeszy tak jak i Szczecin powinien wejsc do zachodpom. Wielkopolskosc Gorzowa jest wymyslem wladzy komunistycznej dla zatarcia niemieckosci tych ziem.
Humbaku - Lubus lezy po stronie niemieckiej, tym bardziej nazwa woj. lubuskie jest smieszna. Gorzow to dawne peryferyjne miasteczko Brandenburii, ZG Slask a Zary i Gubin to Luzyce. Zarowno Zielona Gora, jak i Gorzow przed wojna byly za Niemca czyms w rodzaju powiatowej dziury. Za PRL obie te dziury nabraly ambicji na bycie metropolia bez historii, bez elity, bez porzadnej uczelni itd, itp.. Z ZG do Berlina mozna dojechac w 1,5h godziny, pociagiem w 2h...mniejsze miasta woj sa rowniez lepiej skomunikowane z Berlinem niz z jakimkolwiek innym wiekszym miescie w Polsce np, ze stacji kolejowej w Zarach kiedys moznabylo bezposrednio dojechac do Krakowa, Wroclawia, Warszawy....teraz pozostal pociag DB do Berlina...oznacza to nie mniej ni wiecej, ze rozwoj lotniska w Babimoscie jest wydumanym pomyslem lokalnych samorzadowcow myslacych wylacznie o transporcie w powietrzu wlasnej d.. do stolycy. Wiekszosc lokalnego biznenu powiazanego jest z Wroclawiem, Poznaniem i przede wszystkim Niemcami, podobnie jest ze studentami. Dla mieszkanca lubuskiego rowniez oferta przesiadkowa LOTu w Warszawie nie jest brana pod uwage z oczywistych wzgledow.
gosc_00abd
2011-12-01 11:15
Jemiolo: W Krosnie chcesz robic lotnisko? Weź przestań.
jjemiolo
2011-12-01 04:31
A wracajac do IEG, nie widze przyszlosci dla Babimostu. Logicznie byloby zabetonowac okolo km terenu w Przylepie i stamtad puscic Sprint Air do WAW albo innego wezla, a wiecej ludzi zaczeloby latac. Mogloby byc w sumie taniej niz to co sie proponuje, wlaczajac koniecznosc budowy Przylepu.
jjemiolo
2011-12-01 04:24
Moim zdaniem miasta wielkosci Gorzowa powinny miec lotniska potencjalnie gotowe na obsluge rozkladowa, ale niekoniecznie od razu przez 100-osobowe lub wieksze grzmoty. Owszem male maszyny sa drozsze przez co bilety tez, ale na wypelnienie dwoch par 30-miejscowym komuterem dziennie w dobrym kierunku mozna chyba znalezc chetnych. Mniejsze samoloty i mniejszyznaczy mniejsza uciazliwosc czyli mozliwosc lokalizacji blizej miasta. Tak jak pisze gosc_cabd8 o Gorzowie. Sadze, ze podstawowym powodem slabszego ruchu w SZZ i IEG jest zbyt duza odleglows od miasta. Ciesze sie wiec ze Lublin poszedl po rozum do glowy i postawil na Swidnik a nie na Niedzwiade. To samo winny zrobic Bialystok, Olsztyn Koszalin, moze tez Opole czy Kielce. Sa tez inne szanse na potencjalne lotniska, moze nie od dzisiaj jeszcze: Zamosc, Krosno, Pila, Swinoujscie (=Heringsdorf), Radom.
gosc_cabd8
2011-11-30 19:00
jako osoba pochodząca z Gorzowa pozwole sobie skorygować wypowiedź goscia_3351a... Gorzów Wlkp. miał w opcji nie powstania woj. lubuskiego wejsc w skład Wielkopolski (z Gorzowa miał być wicewojewoda wielkopolski), do której zresztą w sposób zdecydowany ciąży, zaś powiązań ze Szczecinem jest naprawdę niewiele.. poza tym gdyby nie antylotnicza krucjata posłów prawej strony sali sejmowej z Gorzowa, dziś prawdopodobnie na ukończeniu był by planowany od lat '70 port lotniczy w trójkącie Gorzów Wlkp.- Kłodawa-Wojcieszyce, z terminalem zlokalizowanym zaledwie 8 km od centrum miasta, 2,5-4 km od dużych osiedli mieszkaniowych, 2 km od specjalnej strefy ekonomicznej i 3 km od pętli tramwajowej Silwana...takie położenie na pewno jest racjonalniejsze dla potencjalnych klientów linii lot., mieszkańców ale i kontrahentów czy przedstawicieli firm z regionu, niż oddalony o 80 km Babimost, zreszta lezacy ponad 30 km od miasta macierzystego - Zielonej Góry.
A Lubusz, od którego nazwa województwa, to w ogóle w Polsce nie leży. :P
gosc_3351a
2011-11-28 23:54
pochodze z lubuskiego i pozwole sobie na stierdzenie, ze lotnisko w babimoscie jest tak samo sztucznie utrzymywane jak i caly ten dziwny region, kompletnie bez zwiazkow historycznych. w pierwotnej wersji podzialu adm pl w `90 tego tworu mialo nie byc. gorzow do zachpom, poj. lubuskie do wielkopolski a zielona gora, jako historyczny skraj slaska pod administracje wroclawia...lotnisko zaorac i latac z berlina!
gosc_70ed6
2011-11-28 14:24
4tech masz pojęcie o kosztach jakie ponosi przewoźnik czy mędrkujesz tylko?
o tym jakie stawki są za godzinę lotu oraz mnogość opłat jakie ponosi?
gosc_91595
2011-11-28 14:11
Ja cię kręcę w obie ręce... A ponoć jest kryzys :)
Uważam, że byłoby to z korzyścią dla pasażerów, gdyby to Lot wygrał ten przetarg. Oprócz lotów p2p, które oferowane są obecnie, możliwe byłyby także przesiadki, co niewątpliwie wpłynęło by na ilość latających tą trasą pasażerów.
Trzymam kciuki za to lotnisko. Instalacja ILS może przyczynić się do zainteresowania lotniskiem przez Ryanair. Dobra choćby jedna trasa, 2-3 razy w tygodniu na początek.
gosc_665c6
2011-11-26 10:20
Taka kasa, żeby kilka osób mogło sobie polatać...
usuniety
2011-11-26 00:39
Masz rację 4techu :)
34,8 mln pln..pobili Bydgoszcz w głupocie:)
antyoszolom
2011-11-26 00:14
Na początek niczego więcej niż CAT I bym się nie spodziewał ;)
usuniety
2011-11-25 23:39
A chodzi o ILS kategorii I czy II?