Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_aa27d
2012-01-11 11:32
Pomyłka taka może być niebezpieczna! Poza tym lotnisko, tzn. wieża nie zareagowała? Nie przestrzegła na czas? Z resztą, tak w ogóle, nasze niektóre lotniska (oświetlenie, system przeciw mgielny, kompetencja na lotniskach) obawiam się, że należą do dość zacofanych. Podobnie np. z wiekiem niektórych samolotów polskich linii, tych głównych, narodowych jak i wakacyjnych. Pieniędzy nie ma? Biedny kraj?
gosc_757c1
2011-11-26 08:24
Podobne zdarzenie miało miejsce w OSL w lutym 2010. Szczegóły w linku. Polecem do poczytania Raport Końcowy komisji.
zobacz link
jw23phila
2011-11-22 18:08
Wlasnie na tym sie zastanawaialem, czy nie ma odpowiednich oznaczen swiatel znakow etc. Mowiacych co jest czym. I znowu blad pilota....
@orro żeby wprowadzić LVP nie trzeba mieć CAT II/III tylko świadomość, że coś się może wydarzyć. poza tym jeśli mieli widzieć jakieś światła to niebieskie (krawędź DK), a nie zielone (oś DK)
zdarzenie nie odosobnione, a Teneryfa to trochę inna historia.
gosc_561cf
2011-11-21 10:22
kontroler ruchu lotniczego najprawdopodobniej nie widział ATR-a, wydając zgodę na start, to mi się podoba ......
A to może był nowy ATR OLT Jetair - ostatnio trenowali touch and go w GDN.
gosc_7120e
2011-11-21 01:18
Spooks: pisałem, rozlatywali tego nowego-starego ATR po retroficie. Przyleciał z Eindhoven.
Co do Teneryfy - to nie było takie proste. Braki w komunikacji, załoga która na siłę chciała wrócić do domu, zero infrastruktury na wyspie etc. Hiszpania przed laty to naprawdę był trzeci świat, a Teneryfa (wtedy tylko jedno lotnisko było na wyspie!) to było lotnisko niewiele lepsze niż Smoleńsk Północny.
A ja w sobotę widziałem ATR-ka eurolotu, który w GDN lądował i startował i lądował i startował... i tak w kółko. Uczyli się, że trzeba z pasa? :D
gosc_93447
2011-11-19 01:07
na teneryfie warunki pogodowe były podobne, czyli mgła. a na katastrofę nałożyły się błedy pilotów oraz słaba komunikacji załóg z wieżą i brak radaru.
gosc_b18f7
2011-11-18 23:43
Z tego co wiem to na Teneryfie doszło do zderzenia ponieważ startujący B747 wpadł na drugą maszynę która kołując back trackiem ominęła zjazd i nie zdążyła opuścić pasa
Dla mnie sprawa wygląda trochę dziwnie, gdyż start to ważna sprawa, a żółta linia podczas mgły chyba sama z siebie koloru nie zmieniła...
gosc_d2ff3
2011-11-18 20:30
tutaj filmik, który nakręciłem 10 dni temu, przed startem z Wrocławia - widać na nim dokładnie remontowany pas-drogę kołowania:
zobacz link
Radar lotniskowy zdaje się jest tylko w Waw. I co do konieczności follow - tyczy się to zazwyczaj procedur LVP, których we Wro ze względu na brak ILS CATII nie ma.
Piloci się pomylili. 'Nie zauważyli' żółtych linii, oznakowania pionowego, świateł zielonych zamiast białych...
gosc_711ff: I często takie incydenty kończyły się tragicznie. Media podają, że w Europie w tym roku były dwa podobne przypadki w KLM i Aerofłocie.
gosc_e6c98
2011-11-18 18:08
Strach się bać, jacy są ci mniej skrupulatni piloci euroLOTu. Pan Balcer strzela sam sobie w stopę gadając takie bzdury.
andrzejtoulon
2011-11-18 17:51
Rzeczywiscie mgla byla bardzo gesta we wtorek we Wroclawiu. Na szczescie odlecialem do Monachium prawie o czasie ale np. lot do Berlina na 10:30 zostal przesuniety na trzynasta ale i o tej godzinie samolotu jeszcze nie bylo ( ze wzgledu na zle warunki atmosferyczne w Warszawie , skad mial przyleciec samolot)
gosc_08939
2011-11-18 17:21
Ale przecież w tej firmie są sami najlepsi! Wyselekcjonowani piloci w 4 etapowych przyjęciach do pracy ....
gosc_e22e7
2011-11-18 16:15
wow, brawo eurolot;))))
hm, a czy lotnisko we WRO wyposażone jest w radar? i dlaczego nie było " fallow"? bo o ile pamiętam to przy ograniczonej widoczności na lotnisku tego wymagają procedury.
"Do dziś widać na niej pozostałości oznaczeń" - to chyba jedyne wytłumaczenie, chociaż "wyjątkowo skrupulatni" piloci raczej nie powinni latać "na pamięć"...