Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
GRATULUJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gosc_08bf6
2011-11-10 17:17
Załodze gratuluję ale odznaczenia dla kontrolera wiezowego (jeśli wogóle którys się narobił to zblizania) i dyżurnego portu (nić nie musiał robić bo wszystko dzieje się automatycznie) to policzek dla ych wszystkich którzy byli zaangażowani w akcję
gosc_2cba2
2011-11-09 15:19
@chmurko, tak jakby...chociaż w procedurach jest napisane o tylko jednokrotnym wciśnięciu bezpiecznika to gwarantuje Tobie że piloci robili to wielokrotnie a nawet resetowali cały system.
gosc_af56b: dzieki za info, rozumiem ze pkt 3 sekcji F dotyczy QRH, czyli Biblii pt "Ratuj sie Kto Moze":-)
Ciekawe wiesci z tvn24 ( wiem, wiem co o nich myslimy), ale w linku sa szczegoly odnosnie decyzji, ktora niektorych tez mocno zastanawiala, czyli o kontynuowaniu lotu przez Atlantyk. Z opisu wynika ze wszystko robili zgodnie z procedurami.
zobacz link
gosc_af56b
2011-11-09 14:34
@gosc_5fa3d, no jesteś faktycznie gościem i to zdrowo "nawalonym". Dla twojej wiedzy i wiedzy innych bezpiecznik awaryjnego wysuwania podwozia ( elektrycznie) znajduje się na górnym panelu sterowania po prawej stronie kokpitu tuż za głową F/O. Jednym z punktów check list podwozia jest sprawdzenie bezpiecznika ( chyba punkt 3 sekcji "F" ) ale tu nie jestem pewien. I blizej mi do wersji antyoszoloma czy 4techa niz twoje...."bo mi ciocia na lotnisku mówiła"
Ups, chyba powinno byc zahaczyc... choc, kto to tam wie:-)
No wiec wlasnie, na razie mozemy tylko spekulowac. Chcialbym bardzo, zeby okazalo sie iz ze piloci nie popelnili zadnego bledu, ale kwestia bezpiecznika jest bardzo interesujaca. Z forum prunn'ow wynika ze przelacznik znajduje sie w nieciekawym miejscu, za plecami i po bocznej stronie F/O, spekulowali iz zwykla torba pilota mogla zachaczyc. Fakt ze podwozie wyszlo na ziemi jest bardzo zastanawiajacy, ale, powtarzam, wierze, ze piloci zrobili wszystko co trzeba i mam nadzieje, ze wersja 4techa,ze go wcisneli, oficjalnie sie potwierdzi dowodowo.
antyoszolom
2011-11-09 12:52
No kozak nie pójdzie do prokuratury bo tam trzeba mieć materiał dowodowy :D A na tekst, że koledzy z Lotu powiedzieli to panie i panowie parskną śmiechem i tak się zakończy wizyta w tym urzędzie ;) Jeżeli jest zwarcie danej instalacji to choćby zamontowali nowy bezpiecznik to nie zadziała on wcale. To nawet dla osoby nie mającej pojęcie o elektyce powinno być jasne jak słońce ;)
rafciooo77
2011-11-09 11:49
gościu_5fa3d: Jak taki kozak z Ciebie to idź z tymi newsami do prokuratury.
gosc_5fa3d
2011-11-09 10:38
Według relacji moich kumpli z Lotu to raczej było niedopatrzenie załogi(po prostu nie zauważyli że wypadł bezpiecznik).Oczywiście nie ma tego w check list żeby sprawdzać ten bezpiecznik.Ale wież mi z doświadczenia wiem że taki bezpiecznik zawsze będzie się próbowało wcisnąć pare razy(nawet jeżeli check list mówi-raz).No chyba że to bezpiecznik od pomp paliwowych.Po prostu nie dopatrzyli i już.Samk latam to wiem jak to wygląda tak naprawdę.Tzn.jeżeli wiesz że od tego bezpiecznika zależy lądowanie na podwoziu to będziesz go wciskał do oporu mając nadzieję żę się uda.Poza tym wstrząsy raczej nie sprawiają że "zniknie zwarcie".Natomiast nie uważam że należy winić załogę bo dopełnili wszelkich procedur i check list.Nawet rozmawiali z techniką przez radio.Inna sprawa że teraz wszystkie zeznania będą w miarę uzgodnione.Jako ciekawostkę powiem że były próby jakiś machinacji przy papierach samolotu i dzienniku technicznym.Oczywiście nieoficjalnie.Mam jeszcze parę innych wiadomości tego typu ale przecież nikt w nie nie uwierzy.Ważne jest to co nam powiedzą na końcu w telewizji i to będzie prawda w którą trzeba wierzyć.
gosc_2f701
2011-11-08 15:39
Z tą hermetyzacja to już nie pierwszy raz, Pewnie znów im się mgiełka w kabinie zrobiła:P
z tym bezpiecznikiem nie jest tak do końca prawda, że można go " wcisnać". przy zwarciu instalacji bezpiecznik zawsze będzie wyskakiwał, a piloci zgodnie z "check list" moga tylko raz go wcisnać, co też uczyniono. w momencie przyziemienia zwyczjne zwarcie "mogło" zwyczjne zniknać na wskutek np. wstrzasów. a wtedy bezpiecznik zadzialal. Nie koniecznie załoga " o tym zapomniała" wciśnięcie bezpiecznika jest jednym z punktów check list.
Jestes pewien,ze to takie proste?
W linku ultra ciekawa dyskusja na ten temat profesionalistow. Niezalezna, mozna by rzecz, goscie z calego swiata dumaja...
zobacz link
gosc_1f5b7
2011-11-08 14:01
Jako ciekawostkę do LO016 podam żę w momencie wycieku hydrauliki do gondoli podwozia nastąpiło małe zwarcie i wyskoczył bezpiecznik(to ta awaria systemu elektrycznego).I tu ciekawostka bo wystarczyło go wcisnąć i podwozie by wyszło(co też zresztą uczyniono stawiając go spowrotem na "nogi").Ale chyba LOT o tym nie wspomni
gosc_a5696
2011-11-08 13:13
okrążył kilka razy moją chałupę (zawiercie) cały czas z wysuniętym podwoziem zrobiłem kilka fotek
gosc_c6723
2011-11-08 12:28
na wysokości Nowej Wsi był na niecałych 400 metrach i miał prędkość 265 km/h i dalej ślad po nim zaginął
gosc_eeaf8
2011-11-08 12:27
wyladowal.kilka dni temu mial awaryjne bo nie chcialo mu sie podwozie schowac.jest wlasnie wiadomosc na pasku na polsat news, pisza ze mial problem z hermetyzacja kabiny
gosc_26797
2011-11-08 12:25
i zniknął z radarów....
gosc_84179
2011-11-08 12:06
no i tak sobie już krąży od dobrej godziny....
gosc_5ab89
2011-11-08 11:46
Super;-)) gratulacje!!! ladny gest w strone calej zalogi....