Awaryjne lądowanie Boeinga 737 LOT-u

Awaryjne lądowanie Boeinga 737 LOT-u Boeing 737-400 LOT-u awaryjnie lądował po problemach z rozszczelnioną szybą w kokpicie. Problem wystąpił po starcie z Warszawy. Kapitan usłyszał w kokpicie szum i zdecydował się na powrót do Warszawy. Prawdopodobnie powodem była niedomknięta szyba. Szum w kokpicie spowodował chwilowe problemy z łącznością radiową. Załoga samolotu nie prosiła o awaryjne lądowanie,...
03/11/2011 20:22   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ktgracz 2011-11-04 18:44   
ktgracz - Profil ktgracz
Na koniec średnia ilość lotów/ dobę tych 10ciu B737 (LOT traktuje B737 LOTu i LOT Charters, często jako jedną całość), w ostatnich 10ciu dniach października, dla czterech najczęściej używanych maszyn daje 2.7 lotu na dobę. Biorąc pod uwagę liczebność (E-Jety/B737 23/10=2.3) mamy 3.75x. Na każdą usterkę w B737 przypada 4x więcej problemów technicznych w E-Jet'ach oczywiście O ILE twierdzenie, że samolot to nie samochód i wiek floty nie ma znaczenia :) // antyoszolom: porównanie tylko w obrębie jednego przewoźnika/ jednej bazy technicznej. // Wszelkie inne uwagi, ew. błędy w przyjętej liczebności floty LOTu jak najbardziej mile widziane :))
ktgracz 2011-11-04 18:13   
ktgracz - Profil ktgracz
Jeżeli to co twierdzi Piróg i reszta oficjeli, że takie usterki "zdarzają się", a z drugiej strony media tylko wieszają psy na czarterowych B737 i piszą o każdej usterce LOTowskich transatlantyków, to jak to jest z liczebnością usterek w E170 i E190?? Chyba jedyny sposób (jeżeli nie ma się kogoś w bazie tech. LOtu), by to ocenić to wyłapać (w skali portalu p.com) przez określony (np. miesiąc) czas wszystkie opóźnienia wylotu (oficjalnie lub nie, z powodu usterki technicznej wykrytej przed startem) jak i awaryjne zawracanie E190 lub E170 na lotnisko. Dla B767 nie trzeba tego robić, bo po historii z -LPC mass media w moment podłapią temat ]:->
ktgracz 2011-11-04 18:01   
ktgracz - Profil ktgracz
Porównałem (empirycznie, a nie wg. rozkładu) ile średnio lotów dziennie robią E190 Vs. B767, w ostatnich 10dniach października, trzech E190 i najczęściej w tym czasie eksploatowanych (-LPA, -LPC, -LPE) B767. Wychodzi, że E190 Vs. B767 4.4/1.6=2.75x, czyli E-Jet po Europie wykonuje dziennie średnio prawie 3x więcej lotów. Biorąc te 2.75x i liczebność floty 4.6, daje to nam mnożnik 12.65. Wniosek: statystycznie na każdy problem techniczny B767 powinno przypadać przynajmniej 13 takich usterek w E-Jetach E170 i E190.
ktgracz 2011-11-04 17:47   
ktgracz - Profil ktgracz
Wstępnie wygląda to tak. LOT Charters: 4x B734, LOT: 3x B734 3xB735. B767 w LOT do niedawna 5szt. Teraz E-Jety LOT: 3x E190 (22 - 2xE170 dla VIPów) 20x E170. Ilościowo: E-Jety/B767 23/5=4.6; E-Jety/B737 23/10=2.3
antyoszolom 2011-11-04 17:08   
antyoszolom - Profil antyoszolom
Też znam dwie strony medalu i jak chcesz skalkulować te usterki Benek vs E-Jet? Bo chyba masz świadomość, że jak porównamy te same modele we flocie LO i LH to będzie jazda :D? Po prostu to zależy tego jak wygląda zaplecze techniczne i jak się odbywa to wszystko. w LOT AMS jest na wariackich papierach.
ktgracz 2011-11-04 16:49   
ktgracz - Profil ktgracz
Znam już obie strony medalu. Tak tych co mówią, że wiek nie ma znaczenia, bo robi się przeglądy, wymienia się silniki, retrofit itp. jak i tych co zaraz chcieli by przerobić Benki na żyletki. Zamiast bawić się w polemikę, domniemania czy trolowanie, rozdmuchiwanie tamatu przez media - proponuję podejść do tego analitycznie. Mam proste pytanie/ taką propozycję by skalkulować ile jest usterek tak na płycie (wielogodzinne opóźnienie wylotu) jak i w czasie lotu dwóch grup: Benki Vs. E-Jety
ktgracz 2011-11-04 16:39   
ktgracz - Profil ktgracz
rafalpd: FLR24 nie jest doskonały i takie kwiatki są na porządku dziennym. Na szczęście ma funkcję Live/Playback i można "cofnąć czas" i zobaczyć skąd pierwotnie wyleciał :) // Aeroflot do WAW lądował w Berlinie, przeczekał mgłę i poleciał tak jak napisałeś na Okecie.
hops 2011-11-04 10:47   
hops - Profil hops
@rafalpd, a od kiedy "go nie skierowali na KRK?" oni go kierują? przewoźnik ma stałe lotniska zapasowe (1-2) i leci gdzie planuje, a nie go "kierują".
rafalpd 2011-11-03 21:32   
rafalpd - Profil rafalpd
FLR24 cos miesza RYR7KR co wlasnie wystartowal z POZ wskazuje ze leci z CRL do EDI FLR24 pokazuje ze to lot FR7352 a powinien byc chyba FR1975 POZ-DUB
gosc_57a29 2011-11-03 21:29   
gosc_57a29 - Profil gosc_57a29
Drogi KASJANKU, prawda jest taka, że Lot ma stare, szmelcowe samoloty a ogólny zastój firmy przekłada się na jakość usług. Niestety, LOT to już przeszłość, najlepsze lata ma za sobą (choć kolesiostwo i nepotyzm tam kwitnie).
antyoszolom 2011-11-03 21:29   
antyoszolom - Profil antyoszolom
kasjanek: Czasem dobrze, że się tak tej czy innej linii dostanie... Może zaczenie ktoś się zastanawiać, a nie tylko pierdzielić smuty czego to my nie zrobimy... A LO musi się wziąć w garść jeżeli chce cokolwiek ugrać i co najważniejsze przetrwać
rafalpd 2011-11-03 21:28   
rafalpd - Profil rafalpd
za to Aeroflot sie niezle nakrecil - pokrazyl nad WAW - dolecial prawie do Berlina i wraca wlasnie - czemu go nie skierowali na KRK? SU201 wlasnie podchodzi do WAW
usuniety 2011-11-03 21:18   
usuniety - Profil usuniety
Dopowiem, że mam na myśli trolli na onetach i innych tego typu portalach...
adamlubin 2011-11-03 21:17   
adamlubin - Profil adamlubin
na FLR24.com widać że maszyna juz leci do Brukseli LO233 SP-LLK, a i w WAW zawitał Ryanai przekierowany z Łodzi -właśnie siada
usuniety 2011-11-03 21:14   
usuniety - Profil usuniety
Media rozdmuchają tego niusa, a trolle forumowe i życiowe rozszarpią wizerunek LOTu swoim sarkazmem i ironią w stosunku do polskiego przewoźnika.
kolka 2011-11-03 21:12   
kolka - Profil kolka
oki juz mam...
ale tak flote by mogli wymienic... jak np. KLM pozbyl sie ostatniego starego 737...
gosc_6f80d 2011-11-03 21:07   
gosc_6f80d - Profil gosc_6f80d
tym razem ale 767-400! i 737-800 second hand :-) lepiej niz nic
wroord 2011-11-03 21:02   
wroord - Profil wroord
gosc_d318e ma racje LO juz od 5 lat mowi o wymiane floty sredniodystansowej. Pare E190 nie zastapi B737. Rowniez wiedzac o opoznieniach 787 nic do tej pory nie zrobil - powinni wyleasingowac nowsze 767 na pare lat.
gosc_63268 2011-11-03 20:52   
gosc_63268 - Profil gosc_63268
@ kolka: za zobacz link według wersji optymistycznej polecą innym samolotem
zobacz link
gosc_0bd1d 2011-11-03 20:50   
gosc_0bd1d - Profil gosc_0bd1d
Masakra... ale nowych samolotów nie bedzie, jak zwykle, az sie nie zle skonczy!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy