Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
nederland
2011-10-28 19:49
dokładnie znowu to przedłużanie :D
lukasz_warszawa
2011-10-28 18:17
Jednak EuroLot nie poinformował o zakupie nowych samolotów. Czy wiadomo kiedy się dowiemy oficjalnie jaki samolot zostanie wybrany.
gosc_92fa5
2011-10-18 21:38
Jeżeli wprowadza Q 400 na kraj to LOT ich wytnie i sam zbuduje nowa fllote turbopropow bo Kanadyjczyk jest za drogi na krótkie trasy. Poza tym powstanie konkurs ja wewnętrzna, która nie da zarobić ani ELO ani LO.
do kosztów nowego typu we flocie dodajmy: nowe programy szkolenia (TR, symulatory, instruktorzy), nowy program Part 145 (plus części, plus szkolenie mechaników, etc.). z drugiej strony lepszy typ na trasy europejskie, a nie tylko regionalne...
Wszystko jedno ktory tylko niech w koncu cos kupia zamiast co jakis czas mowic o tym. Osobiscie wole latac ATR wydaje sie byc bardziej stabilny podczas turbulencji.
gosc_3e733
2011-10-17 21:52
Koszt zakupu Q400 jest niewiele wyższy niż ATR 72-600 z prostego powodu - podobnie jak w przypadku innych kontraktów (co nie jest tajemnicą) kanadyjska agenda rządowa dofinansowuje częściowo zakup. ATR ma to (nie)szczęście, że jest wiążą go przepisy unijne.. Trudno nie skorzystać z takiej okazji przypadku Q400 ;) A spalanie - 800 kg na pułapie przy "oszczędnym" doborze parametrów w Q400 nie stanowi problemu; ATR 72 spala ok. 600 kg/hr...
gosc_cb8c1
2011-10-17 20:17
Koszty zakupu samolotu są dość złożone i każdy negocjuje inaczej. Podane tu ceny są cenami katalogowymi, a wiadomo, że po takich cenach mało kto kupuje. Poza tym tak pisząc o cenach no to wspomniane przez Gazetę Prawną 14 mln $ za sztukę też jest wyssane z palca bo nikt nie sprzeda nowego samolotu za 14 mln zielonych nawet ATR ;) Nowoczesność tu nic nie ma. Ludziska zużycia paliwa nie da się jednoznacznie porównać :) Bo wtedy należy porównywać w każdym możliwym środowisku no i liczyć to w zależności od ciężaru, od trasy itp. a to jest elaborat na 2 strony A4 nikomu na tym portalu raczej niepotrzebny ;) Poza tym samolot może być super oszczędny, a jak pilot zrobi błąd kosztujący go manewr go around and źle wyliczy podejście i dołoży na manetkach na prostej żeby utrzymać samolot to wtedy to co zaoszczędził pójdzie z dymem i pozamiatane. Tak samo jest z samochodem. Generalnie dany model może zużywać mniej ale reszta w nogach kierowcy. A to co podają broszurki to tylko jest informacja mniej więcej...
Ale palnąłeś z tym "2xwięcej niż ATR"
hehe
gosc_8c5d5
2011-10-17 19:42
Ja tam jestem za nowoczesnascia i ekonomicznym wyjsciem (brak info. ktory model ile pozera paliwa). Koszty sa wazne.
gosc_b7291
2011-10-17 18:45
Tylko że Dash pali dwa razy tyle paliwa co ATR czyli tylko na trasy krajowe to nie nadaje się za bardzo chyba że Eurolot myśli o połączeniach zagranicznych wtedy to ma sens.No i oczywiście firma powinna pomyśleć o bazach w portach regionalnych jeżeli chce zejść z kosztów.Już teraz załogi Eurolotowskie mają po 4 dni poza bazą, a to kosztuje
gosc_87be8
2011-10-17 18:03
Jak podajecie ceny, to czemu nie ma ani słowa o kosztach zakupu ATR-72-600 ? Ta propozycja jest tańsza, do tego nie wymaga tak radykalnych zmian infrastruktury i systemu szkoleń pracowników. A w tym przetargu koszty mogą mieć duże znaczenie.
gosc_86d6c
2011-10-17 11:46
Dał by radę pewnie i na 35000 ft, nie problem w tym czy dałby radę czy nie. Powyżej 25000ft - problem z certyfikacją (różnica ciśnień,wytrzymałość,etc). Więc opcja nie jest oferowana (owszem, była rozpatrywana na wcześniejszym etapie rozwoju). Maski dla all pax - są w opcji.
gosc_ef290
2011-10-17 11:07
Ej no nie pobijcie się czasem o 2000 ft :D Przecież pewnie tu chodziło o porównanie który może wyżej no i bezapelacyjnie Q400 da radę na FL270 a ATR już nie i ot cała akcja :D
gosc_6eb93
2011-10-17 10:46
Marecki, grzecznie, dobrze? Przeczytaj dokumentację Q400. Tam znajdziesz odpowiedź. Więc ostrożnie z tekstami..
gosc_4f3f8
2011-10-17 10:20
Bardzo dziwnie sam Bombardier to opisuje bo mówi, że "standard and first version of Q400" ma ten pułap FL250. Wtedy wychodzi na to, że NextGen ma FL270. Zamotali troszkę, ale pewnie chodziło tutaj o maksymalny pułap samolotu w ogóle ;) Takowego ATR w ogóle nie oferuje ;)
gosc_6783e
2011-10-17 10:16
Zamiast informacji o max.FL powinniście podać ilość miejsc i zużycie paliwa, bo tu się mocno różnią obie maszyny.
tomek973
2011-10-17 09:44
Standardowo max pułap to 25000 ft, a z opcjonalnymi maskami tlenowymi 27000 ft.
gosc_f13ef: max dla Q400 to FL270 więc nie marnuj czasu na swoje mądrości.
gosc_ef5ab
2011-10-17 09:09
Q400 popieram!
gosc_f13ef
2011-10-17 08:03
Q400 ma TAKI SAM pułap jak ATR 72, dokładnie 25000 ft.. Skąd te 27000, z wikipedii ?