Ja mysle tak, w Modlinie Ryanair bedzie napewno (nawet jesli by nie mialo byc ich bazy- co jest malo prawdopodobne), natomiast nie bedzie tam WizzAir'a. Na powstajacym lotnisku w Swidniku (obstawiam) bedzie troche na odwrot, Ryanair moze miec tam zaledwie kilka tras lub moze wcale nie latac, ale za to WizzAir powinien sie zadomowic i to na stale, newet ze swoja baza. Tylko ze WizzAir wogole zmienia taktyke, zamiast Polski stawia na Rumunie i tam prowadzi swoja ekspansje z lotami i bazami, wozac cyganow do Luton albo do Hiszpani na truskawki. Mnie jednak bardziej martwi Okeci, lotnisko niby duze - jedno z wiekszych w tej czesci Europy Srodkowej a brak prestizowych polaczen i linii tj. Etihad Airways, Emirates, Air China, American Airlines, poboznym zyczenie byl by nawet Qantas (chociaz z miedzyladowaniem w Warszawie po drodze gdzies do Niemiec i spowrotem w jakis inny dzien). Najlepszym wzorem (niestety nie w Polsce) dla mnie jest lotnisko we Wiedniu. Oczywiscie nie ma co porownywac Wiednia do Warszawy (bo ta, w tym zestawieniu wypada blado), ale Wiedenske lotnisko oprocz Austriakow, obslguje rowniez Czechow, Slowakow i Wegrow i z racji wiekszej ilosci pasazerow obslugiwanych na Vienna Airport, nikt nie wpadl na pomysl budowy drugiego lotniska za stolica. Tylko spojrzcie na ich zestawienie operujacych linii lotniczych:
zobacz link