LOT trafi do Eurolotu?

LOT trafi do Eurolotu? Majątek Polskich Linii Lotniczych LOT ma trafić do Eurolotu. Już jutro tak ma zdecydować polski rząd - dowiedziała się Rzeczpospolita. To może być ważny tydzień dla przyszłości polskiego przewoźnika.O planach kontrolowanej upadłości i przeniesieniu majątku do spółki córki LOT-u mówiło się od dawna. Decyzja o wniesieniu majątku do Eurolotu ma zostać podjęta jeszcze w...
21/01/2013 10:07   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_cef4e 2013-01-23 10:49   
gosc_cef4e - Profil gosc_cef4e
Z tym wchodzeniem w luki po LOT-cie to róznie bywa. Atlantyki do KRK już dawno nie latają i jakoś nikt nie "wskoczył" a obłożenie byłoby full Dwa -trzy razy w tygodniu na bank. Widać "warszawach".
ssak 2013-01-22 22:54   
ssak - Profil ssak
gosc_8f737: z tym samopoczuciem to ja mam różne doświadczenia. Niby jest miło, że to polski samolot i choćby serwis Lufy był bardziej profesjonalny (bo o wyższości suchego wafla nad paczką talarków nie ma co się rozwodzić), to jednak fakt, że choćby napisy są po polsku ma znaczenie psychologiczne, zwłaszcza gdy się wraca po dłuższej nieobecności. Ale z drugiej strony faktem jest, że w Locie jak na razie równie często jak na miły i kompetentny personel można trafić na znudzone panie, które nie potrafią się choćby z grzeczności uśmiechnąć, a gdy podają ci kubek z napojem robią to tak, jakby się brzydziły w ogóle rękę w stronę pasażera wyciągnąć. No i jeszcze jedna słaba strona Lotu - niepunktualność. Ale mimo wszystko uważam, że to można zmienić, pytanie tylko czy w końcu dojdzie do głosu zdrowy rozsądek, czy wcześniej Lot zniszczy samego siebie.
ssak 2013-01-22 22:48   
ssak - Profil ssak
maciek: bardzo chciałbym zobaczyć te ceny Emirates, do których Polacy masowo popędzą, bo jak na razie jest to linia, która oferuje bardzo dużo, ale za przyzwoite pieniądze, natomiast większość naszych rodaków jest skłonna polecieć do Azji przez Stany, byle by tylko bilet był o 100 złotych tańszy...
gosc_8f737 2013-01-22 22:30   
gosc_8f737 - Profil gosc_8f737
Na razie o rzekomej decyzji rządu informacji brak. Ja mam nadzieję, że w Polsce zawsze będzie istnieć polska linia lotnicza dla biznesu, z long haulami do kilku podstawowych destynacji na świecie. Tak aby maksymalnie z jedną przesiadką dostać się z Warszawy do maksymalnie dużej liczby portów lotniczych na wszystkich kontynentach. Może się nazywać Polish Airways albo Mazoviana. Do LOTu mam sentyment i zawsze w samolotach LOTu czułem się lepiej niż w jakiejkolwiek innej linii.
maciek_waw 2013-01-22 21:37   
maciek_waw - Profil maciek_waw
ssak, skończy się to jak wejdzie Emirates. QR i EK będą ostro konkurować na trasach do Azji, więc kraje na zachód od Polski mocno stracą polskich pasażerów.
gosc_6e8d2 2013-01-22 21:25   
gosc_6e8d2 - Profil gosc_6e8d2
ssak: zgadza się, ale zdecydowana większość lotów to kierunek zachodni. Przy lotach dalekodystansowych można często przełknąć, że leci się "w złą stronę", ale jeżeli mam bezpośredni lot low costem, czy lufthansą przez FRA/MUC/DUS to nie po drodze mi lecieć przez Warszawę. Myślę że to w sporym stopniu dobija LOT
ssak 2013-01-22 20:30   
ssak - Profil ssak
I jeszcze jedno, wszystko jest kwestią względną, lot do Azji przez Amsterdam, Frankfurt czy Paryż z tego punktu widzenia też nie ma sensu, a jednak są chętni...
ssak 2013-01-22 20:29   
ssak - Profil ssak
gosc_8584e: racja, ale właśnie dlatego moim zdaniem obecna sytuacja daje szansę na uzdrowienie. Przeniesienie Lotu do E-lotu, ale bez związków zawodowych i tych, którym się wydaje, że w Locie będą do emerytury za wszelką cenę stwarza szansę. To na ile zostanie ona wykorzystana to inna sprawa, ale ja osobiście nie lubię zakładać tylko czarnych wizji. A co do hubu w Warszawie, to w 100% bym się jednak nie zgodził. Gdy wracam późno popołudniowym rejsem do Warszawy to liczba pasażerów, którzy znikają w strefie tranzytowej zamiast wyjść do miasta jest niejednokrotnie większa niż tych, którzy na Warszawie kończą, więc chyba jakoś bardzo takie latanie przez Warszawę bez sensu nie jest, skoro są klienci... Oczywiście pytanie ilu ich jest i czy generują wystarczające dochody, ale to już raczej zadanie dla specjalistów od biznesu w firmie.
gosc_8584e 2013-01-22 20:03   
gosc_8584e - Profil gosc_8584e
ssak: model hubu w warszawie jest mało logicznym rozwiązaniem. Jeżeli ktoś mieszka w Warszawie to jest ok, ale jeżeli na zachodzie Polski to cała siatka połączeń lotu, czyt. loty w większości na zachód, jest mało atrakcyjna, gdyż po 1) trzeba lecieć z portu regionalnego najpierw na wschód, żeby polecieć na zachód, 2) z portów regionalnych operują low costy, któe latają bezpośrednio a ich siatki połączeń z naszych portów są coraz większe, podczas gdy LOT ma to gdzieś i w dalszym ciągu stawia na rozwijanie hubu w warszawie
gosc_af9d0 2013-01-22 19:57   
gosc_af9d0 - Profil gosc_af9d0
gosc_d07ed: czytaj ze zrozumieniem, bo w zapale bronienia swojego jedynie słusznego spojrzenia nie zauważasz, że piszesz bez sense. Nigdzie nie napisałem nawet słowa o Pekinie czy lotach atlantyckich, więc nie mam czego wkładać między bajki, no może poza tym co próbujesz mi w usta włożyć.
Ale, ale, sam zauważasz, że firma wysyła Cię do urzędów w Warszawie i klientela jest głównie taka - nota bene warto czasem przelecieć się w drugą stronę zauważyłbyś, że i z Warszawy lata się służbowo do innych mist. Tyle, że ci co latają to nie są głównie urzędnicy państwowi, którzy rzekomo mieliby najbardziej ucierpieć na zlikwidowaniu połączeń krajowych, ale pracownicy firm, których podatki finansują urzędników. I najbardziej ucierpiałby biznes, ponosząc koszty tracenia większej ilości czasu na załatwianie tego co musi załatwić.
ssak 2013-01-22 19:47   
ssak - Profil ssak
pikol: wyjasnij proszę dlaczego nas nie stać na samodzielne linie lotnicze. Tylko dlatego, ze w opinii pasażerów FR i Wizza tradycyjne linie sa za drogie?
pikol 2013-01-22 19:36   
pikol - Profil pikol
w wielu wypowiedziach słyszę sny o potędze - odnośnie Polski i jej możliwości mocarstwowych . Nie stać nas na państwowe linie , hub w Warszawie , dreamlinery czy może jeszcze promy kosmiczne . Tam miejsce jest zajęte przez starych i bogatych wyjadaczy - USA , bogate europejskie kraje , arabskich królów ropy i Chiny .
Po koniecznym upadku LOT-u Eurolotu i oczywiście Państwowych Portów Lotniczych psujących atmosferę na polskim niebie będzie miejsce dla polskich low costów , które znając polską przedsiębiorczość wyprą w ciągu 3 lat Wizzy i Ryanyzy .
gosc_ddb63 2013-01-22 18:28   
gosc_ddb63 - Profil gosc_ddb63
Gdyby PLL LOT nie zlikwidował w 2009 Spółki Centralwings, byłby jeszcze jeden podmiot własny do którego operacje i majątek mógłby zostac przeniesiony. O tym zresztą mówiono bardzo otwarcie. Centralwings bez strat z Lotu - funkcjonował dobrze. A teraz by sie przydal jak E-lot.
gosc_d07ed 2013-01-22 18:25   
gosc_d07ed - Profil gosc_d07ed
gosc_1cb7a - akurat latam często, i to służbowo, bo firma ma interesy na drugim końcu i na trasach krajowych 9 na 10 osób leci w związku z załatwianiem czegoś w urzędach w W-wie lub na prowincji. Loty z wylotem i powrotem tego samego dnia mają niemal tylko taka klientelę. Więc opowieści dziwnej treści nt. rzekomych tranzytowych pasażerów transatlantyków i Pekinu możesz sobie włożyć między bajki.
gosc_1cb7a 2013-01-22 17:41   
gosc_1cb7a - Profil gosc_1cb7a
gosc_a03a5: podziwiam Twój rozmach w snuciu planów za innych. Jak rozumiem, Lufa i inne linie tylko czekają z całym parkingiem wolnych maszyn i załóg, aby latać do Polski, a ten wredny Lot ich blokuje, czy tak? Z jednej strony chętnie zobaczyłbym Twoją minę zweryfikowaną przez twardą rzeczywistość gdy okaże się, że Lufa wcale nie będzie chętna do latania 6 razy dziennie z WAW do FRA czy MUC, a i inne linie nie spełnią Twoich pomysłów. Z drugiej jednak mam nadzieję, że nie dojdzie do takiej sytuacji, bo nie bardzo mam ochotę na peturbacje spowodowane takim tąpnięciem na rynku.

A koledze, który wypisuje bzdety o tym, że upadek połączeń krajowych dotknie tylko państwowych urzędników, życzę aby choć raz wsiadł do krajowego samolotu i przekonał się kto nim lata w rzeczywistości, a nie tylko w stereotypowych populistycznych opowieściach.
gosc_b447d 2013-01-22 16:50   
gosc_b447d - Profil gosc_b447d
poki co nikt nic nie wie
gosc_139aa 2013-01-22 16:36   
gosc_139aa - Profil gosc_139aa
spooks: pewnie tak, jeśli kupiłeś w taniej taryfie ... Nie spodziewaj się po tym ruchu niczego dobrego dla pasażerów prywatnych.
gosc_3ee56 2013-01-22 15:50   
gosc_3ee56 - Profil gosc_3ee56
chyba jeszcze piloci są LOTu...
gosc_ee4a1 2013-01-22 15:47   
gosc_ee4a1 - Profil gosc_ee4a1
Ktoś wie co LOT robi z rezerwacjami w klasie PREMIUM ECONOMY latając na 767?
spooks 2013-01-22 15:40   
spooks - Profil spooks
A czy ta kontrolowana upadłość oznacza że wszystkie istniejące rezerwacje pójdą w piach i trzeba się będzie ubiegać o chargeback jak w przypadku OLT?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy