Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
rafciooo77
2011-10-04 22:28
Czy obserwując obecną kampanie wyborczą widzisz tam ludzi, którzy są w stanie wybudować CPL oraz zrobić porządek z LOTem, żeby był w stanie obsługiwać interkontynentalny hub ? Ja nie widzę, dlatego o cargo w Pyrzowicach jestem spokojny. Dzięki Bogu KTW to jest GTL a nie PPL.
Niektórzy rzecznicy Portów mają wyjątkową zdolność przewartościowania.Nie ma to jak propaganda sukcesu bez względu na okoliczności. Raport dosyć sumienny, dobrze żeby ktoś wyciągnął wnioski. Jak widać myślenie antypilota jest jednostronne , ponieważ jest zainteresowany w takiej propagandzie. Najważniejsze żeby sąsiadowi ( Kraków) też zdechła krowa ( zysk). Antypilot zobacz gdzie Heineken otwiera centrum finansowe w Polsce , a zrozumiesz co to znaczy połączenia regularne.
Nawet jeżeli Kraków będzie miał 10% mniej pasażerów niż Katowice to i tak koncepcją przebija GTL.
Żeby mówić o wyspecjalizowaniu lotniska to należy doprowadzić do znaczącego udziału Polski w ruchu lotniczym na poziomie decyzji rządowych ( np. cargo), czego osobiście życzę , ale z powodzeniem tego przedsięwzięcia może być różnie( patrz lokalizacja lotniska centralnego).
antypilot
2011-10-04 15:04
Ja wiem, ale spadek jest głównie spowodowany obniżkami opłat a inwestycje to tylko dodatek.
Tylko pamiętaj że zysk netto jest liczony po odjęciu wszystkich kosztów w tym kosztów inwestycyjnych a tych w tamtym roku trochę było (np. budowa łącznika).
antypilot
2011-10-04 14:01
Tomwkr, w 2010 roku zysk netto wyniósł 29 mln zł, było nawet na początku roku zestawienie wyników portów regionalnych. 2 lata temu zysku było natomiast ponad 50 mln.
antypilot skąd ty takie info masz to ja nie wiem ale jakiegokolwiek artykułu by nie przeczytał to wszędzie piszą że Balice osiągają najlepsze wyniki finansowe spośród lotnisk regionalnych. Połączeń przybywa więc raczej to się Balicom opłaca.
antypilot
2011-10-04 11:38
Rafiooo 77, jak Krakowowi wychodzi robienie interesów z FR widać doskonale po wynikach finansowych lotniska w Balicach. Zyski w ciągu 2 lat spadły prawie o połowę.
adamlubin
2011-10-02 06:55
Z dln.slaska tez duzo osób lata z KTW -głównie czartery własnie- dobry wybór kierunków nie trzeba tłóc sie do WAW, choć i do KRK jezdza bo to dojazd tyle samo co do KTW- dzieki autostradzie. Choć teraz we WRO pojawiła się Madera i to chyba bedzie strzał w 10 dla TUI :)
Koledzy i koleżanki, może podam kilka faktów ze swojego żywota, jestem mieszkańcem Krakowa i
1) w całym swoim życiu ZAWSZE na wakacje latałem z KTW:)
2) zawsza słuzbowa latam tradycunymi z KRK
3) raz tylko (pracując w B-B) polecialem sluzbowo tradycyjnymi z KTW (Turyn- tak, d- Fiata:)
4) spogladajac na parkingi long term w KTW i okolicach to zasieg dzialania lotniska zahacz o rejestracje S (of corz), K, T, R , D i O. Także o czatery bym sie nie martwił
pozdrawiam
rafciooo77
2011-09-30 19:20
Może nie tyle załamanie co brak wzrostu :)
Trudno powiedzieć co może być bardziej zgubne - stawianie na czartery czy robienie interesów z Ryanairem :) Na Śląsku mieszka kilka milionów mieszkańców i stąd rynek czarterów jest ogromny, nie każesz im chyba latać do Egiptu czy na Kanary z POZ czy WAW. KTW są pośrodku pomiędzy Wrocławiem i Krakowem więc jest szansa, że właśnie stąd będą otwierane nowe połączenia czarterowe dalekiego zasięgu :)
Ja nie mówię że jest źle ale pamiętam jeszcze czasy kiedy KTW trzymały silne trzecie miejsce bazując na ruchu regularnym a tu z roku na rok takie załamanie. Mnie chodzi głównie o to że czartery (w moim odczuciu) dziś są tu jutro mogą być gdzie indziej i opierając się tylko i wyłącznie na nich (jak chodzi o ruch pasażerski) to na dłuższą metę może być zgubne. Obym się mylił ale takie jest moje zdanie.
rafciooo77
2011-09-30 18:40
Kraków oraz Małopolska mają potężny potencjał turystyczny a co za tym idzie potencjał przylotowy, dlatego samorządowi opłaca się dotować połączenia lotnicze. Najgłupszą rzeczą jaką mogło by zrobić GTL oraz Śląski samorząd to wojna o połączenia z KRK. Zatem bardzo dobrze, że rozwijają czartery, cargo oraz stawiają na obsługę samolotów. Jestem przekonany, że dobrze rozwinięta baza cargo zaowocuje za jakiś czas nowymi przewoźnikami tradycyjnymi w KTW. Już teraz można polecieć/przylecieć via FRA,MUC,WAW plus ok. 30 połączeń LCC a więc tak źle chyba nie jest.
A od kiedy ty tak wierzysz w to co pan Pamuła mówi? Przecież on sam czasami nawet nie wie że coś powiedział :) A nawet gdyby to dlatego że KRK ma bogatą siatkę połączeń regularnych to raz a dwa to nie można porównywać ruchu regularnego z czarterami.
A cargo rzeczywiście tych rzeczy brakuje w KRK ale z biegiem czasu myślę że i to powstanie.
rafciooo77
2011-09-30 18:18
A skąd masz takie dane? Kiedyś Pan Prezes Pamuła sam mówił, że 30% pasażerów KRK to mieszkańcy Śląska. Cargo to także nocne godziny operowania, długość pasa startowego a z tym już tak różowo w KRK nie jest.
rafciooo77: Wszystko się zgadza co piszesz jednak nie sądzisz chyba że w Małopolsce popyt na czartery jest mniejszy na Śląsku? Według mnie połowa pasażerów latających z GTL to mieszkańcy małopolski i sąsiednich województw (kwestia tylko dostępności lotów).
A co się tyczy cargo to tak jak pisałem i tu KRK się rozwija może powoli ale do przodu (artykuł w linku)
zobacz link
rafciooo77
2011-09-30 17:53
tomwkr7: To nie linie lotnicze a biura podróży decydują skąd chcą wysyłać turystów na wczasy. To, że KRK chce iść do przodu w cargo to za mało, najpierw trzeba zbudować całą infrastrukturę.
Dla mnie ten krok jest dość ryzykowny. Balice według mnie w to się na razie nie bawią ze względu na już pękający w szwach terminal ale po rozbudowie pewnie i w to zainwestują. Wystarczy że któraś z linii (Enter lub Yes) zbazują jeden lub dwa samoloty i to im wystarczy. A co do Cargo to gdzieś czytałem że i w tym segmencie KRK chce iść do przodu. Ale to tylko moje teorie.
W tym roku przyszedł i co? Poradzili sobie całkiem niezgorzej.
nederland
2011-09-30 14:49
w sumie strach się bać. przyjdzie kryzys najszybciej straci ktw.