Chopin Airport City coraz bliżej

Chopin Airport City coraz bliżej Koncepcja stworzenia infrastruktury okołolotniskowej w porcie lotniczym im. Fryderyka Chopina zrodziła się już kilka lat temu. Dziś (29.8) Polskie Porty Lotnicze zrealizowały kolejny krok przybliżający jej realizację, podpisując umowę z doradcą, który przeprowadzi analizę możliwości zagospodarowania nieruchomości.- Planujemy wykorzystać otoczenie portu i w sposób użyteczny...
29/08/2011 18:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
humbak 2011-08-31 01:23   
humbak - Profil humbak
madeju, no super, że mi o tym powiedziałeś, bo najzupełniej nie miałbym o tym pojęcia. :o) :P
madej 2011-08-31 01:14   
madej - Profil madej
tomic: w innym kraju może i byłoby to wykonalne w polsce "nie da się" humbak: stary T1 w kolorze buraczkowym ma być przebudowywany na wzór nowej hali.
tomic 2011-08-31 00:54   
tomic - Profil tomic
madej: tak na chłopski rozum, to chyba w ostateczności można będzie jeszcze schować tę niefortunnie wyznaczoną S2 w tunel pod pasem i byłoby to o wiele tańsze rozwiązanie od budowy CPL? A skoro pas jest równoległy, to samoloty latałyby praktycznie nad głowami tych samych mieszkańców co obecnie (tyle, że częściej).
humbak 2011-08-31 00:52   
humbak - Profil humbak
madeju, nie ma Terminala 1 i Terminala 2.
madej 2011-08-31 00:36   
madej - Profil madej
tomic: co do braku możliwości budowy 3 pasa rzeczywiście tak jest, bo kolidowałby on z budowaną drogą ekspresową S2 a właściwie jego południowy koniec. Mówiono o tym już wielkorotnie że drogę ekspresową S2 należałoby przesunąć lekko na zachód aby móc wybudować trzeci pas na okęciu, ale o zmianach w przebiegu drogi S2 nikt już nie chciał słyszeć, więc i koncepcja trzeciego pasa upadła, a właściwie nie trzeciego a drugiego bo nowy pas równoległy do RWY 15/33 miałby zastąpić RWY 11/29, który zostałby zlikwidowany, czyli w planach były dwa rownoległe pasy zamiast dwóch krzyżujacych się, jak jest teraz.
tomic 2011-08-31 00:21   
tomic - Profil tomic
b747300er: jeszcze jedno: tak trochę ogólnie wypowiedziałeś się na temat braku możliwości budowy trzeciego pasa na Okęciu - bo Ursus i Ursynów. Czy są to ograniczenia natury technicznej, czy "tylko" ewentualne protesty mieszkańców, ekologów itp? W sieci trudno znaleźć wiarygodne informacje na ten temat, wiesz coś na ten temat?
tomic 2011-08-31 00:01   
tomic - Profil tomic
b747400er: WAW już za rok będzie mogła stać się portem przesiadkowym wielkości MUC czy AMS. Zauważ, że zarówno Monachium jak i Amsterdam mają tylko jedno lotnisko. Po przerzuceniu tanich linii, charterów i cargo do Modlina, port przesiadkowy wielkości MUC i AMS możemy mieć praktycznie od razu. Tylko skąd chętną linię wziąć?
madej 2011-08-30 23:17   
madej - Profil madej
b747400er: to po co przebudowywać Terminal 1 zaraz po euro? Przecież to już jest pewne, że T1 zostanie do 2015 roku stylistycznie dostosowany do T2. Tak więc po co to robić skoro okęcia ma być zamknięte? OK. CPL, zgoda ale nie w perspektywie 10 lat jak wyszło z analiz ale w moim zdaniem w perspektywie 20 lat. Moim zdaniem dynamizm rozwoju połączeń lotniczych w Polsce nie będzie aż tak wielki w kontekście 10 najbliższych lat, aby teraz już wywalac kasę na CPL, dodatkowo w dobie kryzysu.
b747400er 2011-08-30 23:02   
b747400er - Profil b747400er
Madej: po pierwsze moje zdanie na temat koniecznosci powstania CPL nie ma zadnego podtekstu politycznego, zreszta to ciekawe co mowisz, co powiedziano dzis na tej konferencji prasowej. Proces rozbudowy Okecia byl opozniony od samego poczatku. Kiedy oddawano do uzytku buraczkowy T1 zbudowano terminal, ktory byl zamaly. W zasadzie wowczas powinien od razu powstac terminal niewiele mniejszy niz obecny T2, ktory moglby sluzyc przez 15-20 lat od poczatku lat 90, jedynie teraz moznaby wydluzyc w nim pirsy. To pozwoliloby na sfinansowanie inwestycji przez dlugi okres oraz umozliwoloby obsluge pasazerow w godziwych warunkach (nie musielibysmy sie tloczyc w ciasnym T1 przez prawie dekade). Biorac pod uwage brak dalszych mozliwosci rozwoju lotniska na Okeciu decyzja o CPL powinna byc podjeta juz kilka lat temu, ale oczywiscie znowu mamy opoznienie (jak bylo z T1, T2), przepychanki i dyskusje a po co i na co. Ale teraz juz tak latwo nie bedzie, kiedy Okecie sie zapcha. Dotychczas wystarczylo zbudowac/rozbudowac terminal na Okeciu, tak teraz juz te mozliwosci sie wyczerpaly. CPL nie bedzie kolejnym FRA czy LHR, bo az takiej potrzeby nie ma, ale w perspektywie dalszego rozwoju powinien moc stac sie czyms na miare dzisiejszego AMS czy MUC. Skoro mamy w Warszawie budowac nowy port, to warto to zrobic to sensownie i tak by sluzyl potem przez wiele lat nie majac ograniczen operacyjnych, tak by kiedys za 20-30 lat stac sie czyms jak MUC czy AMS dzis. Nie sa to chore ambicje o jakich piszesz, tylko poszukiwanie optymalnego i przyszlosciowego rozwiazania. Jesli lotnisko w PRG moze sie dalej rozwijac w Ruzyne, to nie bedzie tam nikt planowac tworzenia lotniska w nowym miejscu. Mozliwosci rozwoju Okecia sie w zasadzie skonczyly jesli chodzi o strone lotnicza. Mozna, a nwet trzeba wybudowac w okolicy hotele, centra biurowe i konferencyjne (a zatem wlasnie CAC, choc projekt ten jak i wszystkie inne tez jest opozniony), ale bez dwoch rownoleglych pasow to lotnisko nie ma szans rozwoju. A nowej drogi startowej na Okeciu nie bedzie, z uwagi na Ursynow i Ursus. Stad koniecznosc powstania nowego lotniska na Mazowszu, ktore zastapi Okecie.
nederland 2011-08-30 22:33   
nederland - Profil nederland
W Bangkoku jest ten sam układ pasów a ile więcej paxów :D
4tech 2011-08-30 22:17   
4tech - Profil 4tech
sorki, ale ktoś coś chyba z czymś myli. Aby poprawić przepustowość Ok(r)ęcia wystarczy...przebudować i dobudować oraz ukończyć istniejące drogi kołowania i ścieżki szybkiego zjazdu ( szczególnie przy lądowaniu na 15) tak aby samolot lądujący " nie ciągał " się pod końcówkę pasa aby z niego zjechać:P. I tyle albo aż tyle.
madej 2011-08-30 21:47   
madej - Profil madej
i rozumiem, że w przypadku Okęcia nowe centrum targowe będzie mieć od razu dojazd kolejką z centrum, tylko wtedy nazwe stacji trzeba będzie zmienić z Chopina Airport na Centrum Targowe Okęcie :). CPL moim zdaniem to poroniony pomysł już w tej chwili, to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Moim zdaniem powinno dbać się o rozwój Okęcia. CPL w perspektywie 20 lat najmniej a nie 10. Najlepiej podabała mi się dzisiejsza konferencja prasowa PiS w sprawie ich programu dotyczącego infrastruktury po ewentualnej wygranej, więc cytuje ich wypowiedzi" 9 wygrywamy wybory, formujemy rząd, w listopadzie podejmujemy uchwałe o rozpoczęciu inwestycji CPL z terminem realizacji 2020 - 2021". Moim zdaniem oni nie wiedzą co mówią i jest po części kiełbasa wyborcza, bo skąd wezmą na to kasę nie mówią już. Oby ci szaleńcy nie doszli do władzy bo nie będzie za ciekawie. Zresztą jak w perspektywie tak szybkiej budowy CPL ( w co wątpie, że w ciągu 10 lat powstanie to lotnisko ), mają się inne inwestycje na lotnisku, jak integracja T1 z T2 która ma się rozpocząć po Euro, budowa przejścia podziemnego bezposrednio ze stacji kolejki do strefy przylotów T1 ( rozumiem, że w razie zamknięcia okęcia T1 i T2 zamienione by zostały w hale wystawowe lub biurowce z bezposrednim podziemnym przejściem ze stacji kolejowej ), przebudowa dawnego T1 aby stylizacyjnie upodabniał się on do T2, budowa hotelu przed halą odlotów T2, oczywiście takie drobnostki jak doposażenie brakujących rękawów w T2 ( ale to ma być zrobione już teraz ), budowa nowe bazdy paliwowej. W takim razie ja się pytam po co to wszystko robic, po co w to wszystko inwestować skoro za 10 lat ma powstać CPL a okęcia ma zostać zamknięte? Przecież to się kupy nie trzyma. Teoretycznie bogatsze państwa od Polski jak np Czechy, czy Finlandia mają lotniska nieco większe tylko od okęcia, PRG ma prawie takie samo i jakoś nie mają chorych ambicji żeby budować drugi FRA czy LHR a nam zupełnie palma odbija, w dobie kryzysu politykierzy mają chore ambicje dotyczące budowania hubów na miare dużych lotnisk w europie zachodniej, pytam się po co?
nederland 2011-08-30 20:16   
nederland - Profil nederland
Modlin budują pół wieku. Chłopie to jest Polska! Oni w 10 lat budują chodniki!
b747400er 2011-08-30 19:41   
b747400er - Profil b747400er
Perspektywa CPL nie jest tak odlegla, jesli w WAW wprowadza sie obecnie koordynacje, to jest to sygnal, ze zaczynamy miec problemy z przepustowoscia. Oczywiscie to EURO 2012 przyspieszylo wprowadzenie koordynacji, ale sa juz takie pory dnia, nie tylko poznym wieczorem, kiedy jest ciasno, a liczba operacji bliska jest maksymalnej przepustowosci godzinowej. To oznacza, ze jesli myslimy o rozwoju lotniska w Warszawie, to CPL powinno rozpoczac dzialanosc za ok 10 lat co oznaczaloby jednoczesne zamkniecie lotniska na Okeciu. Perspektywa zrealizowania koncepcji CAC w ciagu 10 lat doskonale sie w to wpisuje, poniewaz na miejscu lotniska moze powstac centrum targowe z prawdziwego zdarzenia albo dzielnica mieszkaniowa. Niezaleznie co powstanie na miejscu lotniska, projekty te beda doskonalym uzupelnieniem CAC.
humbak 2011-08-30 13:57   
humbak - Profil humbak
Istnienie CAC (co za urokliwy skrót) nie jest zależne od istnienia lotniska. Jak Okęcie zostanie zamknięte (o czym my mówimy? hihih ), to CAC będzie sobie kolejnym Blue City czy Galeria Mokotów.
pprzybyl 2011-08-30 13:46   
pprzybyl - Profil pprzybyl
@Mietek - może najpierw przeczytasz informację, a później dopiero rozważysz zadanie pytania?

@Maxxman - Chopina Airport City może istnieć w tym miejscu nawet po zamknięciu Lotniska Chopina

Pozdrawiam
Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina
mietek 2011-08-30 09:23   
mietek - Profil mietek
A kiedy powstanie CPL? Za 50 lat?
maxxman 2011-08-30 08:42   
maxxman - Profil maxxman
Ale jaki jest sens budowy AC w świetle planowanego zamknięcia lotniska po zakończeniu budowy CPL?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy