Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
nederland
2011-08-24 16:51
A co do LOT, UE może na Nas naciskać, ale nie spodziewam się A320 z bocianem :) Może LOT wynegocjował tańsze 737 z powodu 787 :P
nederland
2011-08-24 16:48
nieudany :P
American na STN ladowal jako nie udany eksperyment. Chcieli zgarnac paxow z PN przedmiesc Londynu. AA mial rejsy z ORD i JFK na LHR a reszte latala na Gatwick. Wiec nie bylo to koniecznie powiazane z brakiem slotow na LHR.
A w ogólę to jest wątek o Modlinie! Mi tam się logo całkiem podoba, ale bardziej jestem zainteresowany jakie linie negocjują wejście no i jaki będzie kod!;-)
Ja ostatnio leciałem B734 do TLV i nie było tak źle, jeszcze żyje;-) No ale wiadomo, że te benki trzeba raczej szybciej wymienić, bo jak pax w TLV ma do wyboru LH lub LX na A340 lub A330 to mało kto skusi się na B734 prawie w moim wieku. Muszę przyznać racje B747400er, że LOT powinien bazować na E-jet i ewentualnie dokupić 2 lub 3 A321 lub B737-900 na trasy do TLV i azji środkowej. A swoją drogą E95 zabiera 112 paxów?
humnbak nie podoba mi się ze LO na takich czasem operuje na lotach rejsowych. Na STN lądowały AA jak nie było wystarczającej ilości slotów na LHR przed wprowadzeniem umowy o otwartym niebie pomiędzy UE a USA, ale to był chyba tylko jeden rejs do JFK dziennie. Air Berlin to raczje model mieszany linii, Turkish Airlines ma na STN tylko jakies rejsy czarterowe, rejsowe ma tylko na LHR.
Jeju, to madej nie wsiądzie do samolotu, co ma 162 fotele. Rozumiem, że na takiego, co ma 180 lub 189 to nawet nie spojrzy?
madeju, na STN to lądowały nawet American Airlines, Turkish Airlines, Aegean, czy Air Berlin. Trudno je o bycie LCC posądzić. :o)
b747400er
2011-08-20 23:19
Madej: przeczytaj raz jeszcze moj poprzedni post... Czy Ty naprawde uwazasz, ze LO potrzebuje obecnie samoloty 150 miejscowe na trasy europejskie, jesli dzis na wiekszosci z nich trudno jest wypelnic 70/82/112 miejscowe Embraery? to ze LO zamieni Embraera na samolot 130-160 miejscowy Boeinga czy Airbusa nie spowoduje, ze nagle pojawi sie kolejka pasazerow. LO najpierw musi zwiekszyc czestotliwosc rejsow wykonywanych Embraerami (bo wlasnie to pozwoli na zwiekszenie wypelnienia dzieki nowym mozliwosciom tranzytowym, poprawie oferty w stosunku do konkurencji etc), a dopiero potem LO powinien wprowadzac samoloty wieksze niz E95. Najpierw tez powinien pojawic sie samolot, ktory bedzie mogl obslugiwac rejsy na Bliski Wschod, do Srodkowej Azji i ew. na Plw. Arabski i ktory bedzie oferowal standard podrozy porownywalny z samolotem szerokokadlubowym, jakimi na podobnych trasach lataja konkurenci. To, ze dzis LOT ma 737 wcale nie swiadczy o tym, ze powinien wziac 737NG czy 737RE. Gdyby Boeing zamiast 737RE oferowal 797 wowczas LO powinien wybrac ten samolot, ale ze na przestrzeni kolejnych 15-20 lat beda do wyboru jedynie 'odgrzewane kotlety' w postaci odswiezanych 737RE i 320neo, to nalezy wziac pod uwage obie konstrukcje i wybrac te, ktore beda odpowiedniejsze do tras na ktorych mialyby latac. I w tym przypadku 321neo wydaje sie byc lepsza alternatywa. Samoloty 130-160 miejscowe beda potrzebne LO za ok 10 lat, wczesniej wystarcza Embraery na polaczenia europejskie, ktore beda obslugiwane 3-4x dziennie i 321neo do Azji Srodkowej i na Bliski Wschod ew. Plw Arabski.
b747400er: tylko wiesz, te 734 też w końcu będą musiały być wymienione na nowsze teraz już chyba 734 się nie robi, więc albo na 737NG albo na A320 ale w przypadku LOTu który ma zaplecze serwisowa boeinga i mode ten jest w barwach naszego narodowego przewoznika juz 20 lat więc sensowniejszym wyborem byłoby dalej stawiać na boeingi. W końcu ktoś musi podjąć odważną decyzję przecież te zdezolowane 734 też nie moga latać w nieskończoność.
b747400er
2011-08-20 19:12
PCharasz: czas i koszt przebazowania samolotu miedzy WAW a Modlin bedzie rownym oszczednosciom jakie LOC mialby korzystajac z Modlina. Zreszta moim zdaniem LO zrezygnuje z dzialanosci czarterowej (lancuchow turystycznych obslugiwanych wydzielona flota) i skoncentruje sie jedynie na dzialanosci rozkladowej wykonujac czartery ad hoc jesli w rotacji pojawi sie na to miejsce. Mysle, ze to jest dla LO bardzo optymalne rozwiazanie.
b747400er
2011-08-20 19:09
Madej: 735 moze mialy wygodniejsze fotele i konfiguracje, ale po ER4 byly najdrozszymi w obsludze samolotami w LO i dlatego sa sukcesywnie zamieniane na E95 i chwala LO za to, ze w koncu ER4 odstawil na kolki, a teraz robi to samo z 735. MOim zdaniem LO nie potrzebuje samolotow wiekszych niz 734, stad gdy pojawia sie kolejne E-Jety (te juz zamowione, jak i kolejne, na ktore zamowienia beda zlozone) 734 zobaczymy jedynie na trasie do TLV, bo to jedyna trasa na jakiej taki samolot jest potrzebny (z uwagi na swoja pojemnosc, aby moc przygotowac oferte dla ruchu grupowego i indywidualnego). LO powinien rozwijac siatke w oparciu o flote, ktora pozwoli zwiekszac im liczbe frekwencji - czyli wlasnie samoloty z rodziny E-Jet oraz szybkie turbopropy (DH4) i 787 na polaczeniach daliekiego zasiegu. Flota oparta o te trzy typy pozwoli ekonomicznie i efektywnie rozwinac siatke polaczen. Dopiero za kilka lat pojawic sie powinien samolot ponad 112 miejscowy, kiedy LO wejdzie na rynki srodkowej Azji (poradzieckie 'stany').
pcharasz
2011-08-20 14:00
b747400er: LOC mimo wszystko mógłby się przenieść do Modlina i po prostu podstawiać samolot do WAW w razie potrzeby, to tuż obok ;) a i tankowanie może będzie tańsze!
pcharasz
2011-08-20 13:56
ja bym nie był taki pewien czy W6 się przeniesie, myślę że będą bardzo ostrożni zanim podejmą taką decyzję. madej: co do tych 734, to wiadomo, żadna przyjemność tym lecieć ale bez przesady, LCC różni się nie tylko większą liczbą siedzisk. poza tym, fotele w tych 734 są duuużo wygodniejsze niż te w E195 :) ja bym wolał, by podstawili mi 734 z LOC niż żeby odwołali lot.
bo to linia jest dla pasażerów a nie pasażerowie dla linii, choc częściowo też, najdziwniejsze jest w tym wszystkich, że LO tak łatwo pozbył się 735, które były w niezłym stanie, nie mają żadnej opcji a postawił na zjechane pocentralowskie 734 i tym wozi ludzi. Tak więc jeszcze raz powtarzam kupując bilet u tradycyjnego przewoznika masz nadzieje, że polecisz czyms innym niz samolotem w konfiguracji zbliżonej do LCC. Powinno być wyraźne oddzielenie floty czarterowej od rejsowej. Bardzo strzelili sobie w stope tymi złomiastymi 734 w konfiguracji 162. Zostały tylko dwa z siedmiu 735 którymi latali głownie na LHR, jeżeli Emb 195 częściowo zastapia 735 to zgoda, ale czas już zrobić też coś z 734 bo te samoloty są zjechane na maksa.
shakahl1980
2011-08-19 21:37
@madej: no tak bo lepiej odwołać lot i płacić odszkodowania niż latać na starych B734... Na maxa mnie rozbawiłeś. ;)
adamlubin: Okęcie - tradycyjnie linie lotnicze, Modlin i Lublin - LCC
b747400er: wiesz tu nie można przeklinać ale powiem Ci, że g mnie to obchodzi, mogli się za wczasu zainteresować wymianą floty średniodystansowej, lub nie pozbywać się na potęge 735 które idealnie się wpasowywały w tę siatkę połączen, ale nie konfigurowac tyle 734 w opcji na 162 miejsca. Teraz to oni wydaja opinie podstawiając takie rzęchy jak 734 które najpierw zostały zniszczone w Centralwings a teraz przeszły na LO Charters.
b747400er
2011-08-19 20:42
Madej: Rozumiem Cie, Twój wybor. Ale jesli przewoznik ma do wyboru albo odwolac rejs albo wykonac samolotem LOCharters, bo 'rejsowy' 737 sie spoznil lub musial isc na przeglad to wykonanie go samolotem LOC jest opcja lepsza niz nie wykonanie go w ogole.
adamlubin
2011-08-19 20:35
Czy juz wiadomo cos iecej jak bedzie wygladać transport z lotniska do centrum Warszawy -ile tak może zając czasu przejazd z dworca W.Centralna do Modlina? Jednak Okecie jest blisko centrum i to jest jego atut. Jeszcze jedno ciekawe jak linie podziela loty Okecie, Modlin i dojdzie jeszcze Świdnik tam tez chyba bedzie ktos latał...