Wizz Air: Z Warszawy na Korfu i Kretę

Wizz Air: Z Warszawy na Korfu i Kretę Na dzisiejszej konferencji prasowej Wizz Air ogłosił zbazowanie czwartego samolotu Airbus A320 na lotnisku Chopina w Warszawie, uruchomienie w sezonie letnim w 2014 roku dwóch nowych połączeń na Korfu i do Heraklionu oraz zwiększenie częstotliwości rejsów na istniejących już dziewięciu trasach.Zwiększenie liczby lotów z Warszawy do:Barcelony z 2 do 3 tygodniowoEidhoven z 2...
05/09/2013 10:18   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietek 2013-09-09 16:22   
mietek - Profil mietek
A wracając do meritum to fajnie, że coraz więcej połączeń wakacyjnych się pojawia w Polsce. Sam w tym roku byłem na Korfu, czarterem, i polecam.
mietek 2013-09-09 16:20   
mietek - Profil mietek
No mogliby by już wrócić do WMI i otworzyć te 40 kierunków jak z reklamy z Portugalią włącznie;-)
gosc_736c1 2013-09-09 13:26   
gosc_736c1 - Profil gosc_736c1
Podobno FR podpisał z WMI wieloletnią umowę z gwarancją ilości pax. Negocjacje trwały długo, ale widać opłacało się :)
kiwas32 2013-09-09 13:04   
kiwas32 - Profil kiwas32
przemolot: na której będą ogłoszone przenosiny do modlina już od 30 września co wynika z systemu rezerwacyjnego FR. W6 prędzej czy póżniej też wyląduje w modlinie, to kwestia czasu niezależnie od tego co mówi pan Varadi. Buta i kłamstwa prezesa Wizza zostaną surowo ukarane. Wizz na pokrywających się destynacjach z FR nie będzie miał czego szukać na okęciu. Ci którzy progonozowali drugą hiszpanie w Polsce srodze się rozczarują.
gosc_b07a7 2013-09-09 13:01   
gosc_b07a7 - Profil gosc_b07a7
infomodlin bedzie w niebo wzięty ;)
przemolot 2013-09-09 12:56   
przemolot - Profil przemolot
kiwas32: jutro FR ma konferencję prasową w Warszawie
kiwas32 2013-09-09 12:34   
kiwas32 - Profil kiwas32
od 30 września powrót FR do modlina. Do systemu ładują kolejne rejsy od tego dnia. Stansted i Glasgow Prestwick już załadowane.
kiwas32 2013-09-09 12:22   
kiwas32 - Profil kiwas32
chyba FR Ryanair wraca do modlina od 1 października, gdyż właśnie zaczely sie pojawiać pierwsze loty w systemie rezerwacyjnym FR z modlina od 1 października. Trapani można już rezerwować od 4 października z modlina jeszcze wczoraj były te loty z chopina. Czyli chyba decyzje już podjeli.
wersatis 2013-09-09 12:13   
wersatis - Profil wersatis
Pytanie czy lotnisko będzie chciało dokładać dodatkową DS. Czy też nie wygra w dalszej perspektywie wariant rozbudowy terminiala w Modlinie i wybudowanie nieżależnej DS. Dla mnie takie rozwiązania jest bardziej racjonalne. Warszawa ma zbyt duże ograniczenia godzin lądowania. Lepiej jest zwiększać potencjał w Modlinie gdzie nie ma ograniczeń, a dodatkowo jest miejsce na kolejną DS.
gosc_7fd39 2013-09-09 11:00   
gosc_7fd39 - Profil gosc_7fd39
niekoniecznie bedzie 3 ds moze byc kolejne lotnisko na tamizie i zamkniecie lhr
stanjpn 2013-09-09 10:56   
stanjpn - Profil stanjpn
Nie do końca? Po prostu nie. PRzecinające się drogi startowe nie są niezależne. Niezależne mogą byc nieprzecinające się i równoległe z okreslonymi wymaganiami. Porównywanie Okęcia i LHR czy LGW nie ma sensu. Na Okęcia lata głównie shit typu ERJ, CRJ, no może 737/320 teraz. To generuje mały ruch pasażerski, ale miejsce w powietrzu na podejściu zajmuje. Na LHR jest te 80 milionów, ale lądują głównie 747/380/777/767/333/346. Jest różnica. I umówmy się, to że jakiś pr-spec od epwa-fb pisze coś na fb... Kiedyś ta trzecia droga będzie potrzebna. Taniej będzie ją budować niż nowe lotnisko. Popatrzcie na plany budowy 3 ds na LHR - koszty kolo 15 miliardów funtów... Ale będzie to budowane. Musi.
wersatis 2013-09-09 08:59   
wersatis - Profil wersatis
w Waw mamy 2 DS lecz ze względu na fakt przecinania się nie do końca moge one być traktowane jako niezależne.
gosc_7619e 2013-09-08 22:47   
gosc_7619e - Profil gosc_7619e
a po co ma 3 ds do 15 milionow????? Lhr ma 2 i prawie 100 milionow px
gosc_f3acb 2013-09-08 21:53   
gosc_f3acb - Profil gosc_f3acb
Tylko, że jest jedno "ale". Lotnisko nie planuje budowy dodatkowej DS. Informacje otrzymałem na profilu lotniska na FB.
stanjpn 2013-09-08 19:42   
stanjpn - Profil stanjpn
Na Okęciu spokojnie jest miejsce na trzecia drogę startowa, niezależna od 15/33. Popatrzcie dokładnie na przepisy konwencji chicagowskiej. 1035 metrów miedzy osiami jest wymagana tylko, jeśli progi są na tej samej wysokości. Każde przesunięcie progu o 150 metrów w kierunku podejścia umożliwia zbliżenie drogi startowej o 30 metrów. Skrócenie starego pasa do 2800 umożliwi wybudowanie nowego oddalonego o około 800 metrów, a na to miejsce już jest. W innym wariancie wystarczyłoby zagłębić właśnie otwarta trasę na odcinku około 100 metrów i nowy pas zbudować nad nią. Zobaczcie plany lotniska MAN. Te pasy są bardzo blisko siebie, a operacje są niezależne.
wersatis 2013-09-06 19:14   
wersatis - Profil wersatis
Przepustowość 15 mln jest realnym celem lotniska po jego rozbudowie. Zakładam, że w 2 lata po rozbudowie czyli 2017 roku zostanie zrobiony wynik 13-15 mln. Wg. analiz zobacz link max. matematyczna przepustowość lotniska po jego rozbudowie to 26 mln. pasażerów . Modlin zakładając prężny rozwój ma spokojnie szanse przegonić Okęcie, lecz powinno wreście pójść na komfort pasażęrów a nie na bylejakość.
maciek_waw 2013-09-06 17:08   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Europa wychodzi z kryzysu, więc w następnych latach ruch lotniczy zacznie znów dynamicznie rosnąć (jak przed 2008). A Modlin ma ten atut, że samoloty mogą lądować i startować 24h/dobę.
gosc_a64ac 2013-09-06 15:58   
gosc_a64ac - Profil gosc_a64ac
Tylko, kto miałby zrobić te 15 mln? LOT za bardzo się nie rozwija, gdyby nie powrót W6 i FR byłyby spadki. Jak one odejdą to znacznie się rozlużni. Ruch czarterowy też spada-daja się we znaki ograniczenia nocne a w Modlinie takich nie ma. Wówczas okaże się , że w Warszawie jest z 8-9 mln paxów i sporo rezerwy na dłuuuugie lata a 15 mln to nieprędko będzie osiągnięte.
gosc_5bcd5 2013-09-06 15:32   
gosc_5bcd5 - Profil gosc_5bcd5
@kiwas32 skoro prezes Varadi mówi, że mogą latać kiedy Modlin nie będzie paraliżowany przez mgły to złośliwie mówiąc powinien ogłosić, że latać będą do września włącznie do Modlina a później do marca włącznie na Warszawę, do tego czasu-czyli od wiosny 2014 powinien być CAT II w Modlinie (bo I CAT to kwestia wpisu do AIP). Zobaczymy również jak minie jesień 2013/14 w Modlinie-ile ILS I CAT pomoże(wg zapowiedzi liczba przekierowań miałaby spaść w porównaniu z jesienią 2012 o połowę) i okaże się, czy WMI jest bezpiecznym pod tym kątem lotniskiem. Może jednak absolutnie nie zamykają drogi, tylko w WAW chcą posiedzieć rok, skorzystać z ulg a jak one się skończą a Modlin będzie miał CAT II i np. Ryanair będzie tam latał z sukcesem to cześciowo wrócą-na tyle na ile pozwoli konkurencja z irlandzkim przewoźnikiem. Sami też policzą co się bardziej opłaci i jak pisałeś- może były naciski z góry, żeby jednak nie zachęcać zbytnio tanich linii do wejścia czy zostania do WAW bo to oznacza zupełną klapę Modlina a nie o to chodziło budując WMI-tym bardziej PPL.
gosc_6aaf0 2013-09-06 15:25   
gosc_6aaf0 - Profil gosc_6aaf0
wersatis: Skąd obliczenia, że przy dwóch przecinających się drogach startowych i wszystkich możliwych ulepszeniach, maksymalna przepustowość Okęcia to 15 mln? Nawet jeśli byłoby to prawdą, to po co Modlin zbudowano już rok temu a nie za 5-10 lat gdy nawet te wydumane 15 mln mogłoby dopiero zostać przekroczone?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy