LOT: 119 mln straty w I półroczu

LOT: 119 mln straty w I półroczu LOT przedstawiły dziś (26.07) wstępne wyniki finansowe pierwszego półrocza 2011 roku. Mimo trudnych warunków rynkowych i ekonomicznych LOT zmniejszył stratę o 32 mln złotych w stosunku do pierwszego półrocza 2010. W pierwszym półroczu 2011 roku LOT uzyskał stratę na działalności podstawowej w wysokości  -119,6 mln złotych w porównaniu do -151,5 mln z pierwszego...
26/07/2011 13:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek737 2011-07-28 19:03   
piotrek737 - Profil piotrek737
Nie zapominajmy również o B777-300ER, których TK we flocie ma 13 sztuk i kolejnych 12 sztuk na zamówieniu ;)
pcharasz 2011-07-28 18:31   
pcharasz - Profil pcharasz
hleb: wątpliwe, by TK chciały przejąć LOTowskie dreamlinery, no bo po co? mają dosyć rozbudowaną flotę A330 i A340, czekają jeszcze na chyba 3 kolejne. Nie potrzebują raptem 8 sztuk 787. A nawet jeśli, to na 100% chcieli by inną konfigurację niż LO!
robinson65 2011-07-27 18:58   
robinson65 - Profil robinson65
pewnie, tylko ze MSP chce jak najszybciej pozbyć się deficytowej spółki jaką jest LOT
piotrek737 2011-07-27 18:30   
piotrek737 - Profil piotrek737
@hleb i @robinson65: No TK to akurat może podratować tą linię bo tak jak napisał B747 oni potrzebują węzeł w UE. Gdyby Dreamliner odgrywał aż taką rolę o jakiej piszecie to LOT byłby przejęty przez LH jeszcze przed BMI i Swissem tuż zaraz po złożeniu na nie zamówienia lub przez BA, AF-KLM, które nieco były opóźnione w myśleniu i zamówieniu tego samolotu ;-))) Dreamliner to nie wszystko owszem jest zajebiaszczy, ale na nim świat się nie kończy. Do tego nikt tak szybko by tych samolotów nie przejął jak piszecie. LOT ma na nie finansowanie bo MSP dało swój podpis pod tą umową, a co za tym idzie gwarancje finansowe w razie coś.
b747400er 2011-07-27 17:24   
b747400er - Profil b747400er
hleb/robinson: akurat TK bylby jednym z tych, ktorzy by rozwineli LO niz go zwijali, bo potrzebny im jest wezel w Unii i przewoznik o statusie unijnym... Hub odlegly o 2,5h lotu na pln od IST tez by im sie przydal.
robinson65 2011-07-27 17:21   
robinson65 - Profil robinson65
@hleb Dokładnie to miałem na myśli pisząc o "wspomnieniu po 787". A co do gracza to dla niego właśnie przejęcie przyszłorocznym dostaw 787 może być jedynym powodem aby LOT przejąć. Prawie cały majątek sprzedany, flota stara. Dla realnego inwestora ponad 80letnia tradycja linii nie ma żadnego znaczenia.
hleb 2011-07-27 17:11   
hleb - Profil hleb
robinson65 jeśli turasy przejmą LOt to 787 pofrunie do hubu w Stambule,a polaczki dalej będą latac do "hameryki" na starych benkach,o ile turasy i tak nie skroją bardziej lotów.Prywatyzacja owszem,ale potrzebny gracz który linii nie zmarginalizuje do cna...
pcharasz 2011-07-27 15:09   
pcharasz - Profil pcharasz
michalb: jasne, kiedyś się skończy, dlatego miejmy nadzieję że te pieniądze nie będą po prostu przejedzone. redukcja zadłużenia może, ale nie musi, być przejedzeniem tych pieniędzy. nie wiem zbytnio jak wyglądają finanse LOT-u, ale mogę sobie wyobrazić że odsetki z kredytów i leasingu pochłaniają co roku sporo kasy...
kulpat 2011-07-27 14:04   
kulpat - Profil kulpat
jak sprawdzam i widze ile rejsow odwoluje lot to nietrudno zrozumiec ze nasz narodowy przewoznik ponosi straty. Wczoraj w ciagu godziny rejsy odwolane do monachium,sztokholm,genewy i chicago to naprawde jest zle. A rejsy krajowe obslugiwane przez eurolot ,czeste odwolane i jeszcze wiecej opoznien. Tak to wyglada panstwowy business w polsce ale kiedy mowilo sie ze lot bedzie sprywatyzowany to ilez to glosow krytycznych bylo slychac. To lepiej chyba niech sobie lata lot a podatnik polski niech pokrywa jego koszty.Brawo dla polskiego businesu.
robinson65 2011-07-27 13:47   
robinson65 - Profil robinson65
Nieoficjalnie to się mówi, że za chwilę LOT będzie w rękach tureckich a po dreamlinerach w jego barwach w 2012 pozostanie tylko wspomnienie. W polskich rękach pozostanie tylko Eurolot operujących w kraju. Przygrywką do tej operacji jest testowanie przez Eurolot osobnego kanału sprzedaży uruchomionego pod pretekstem krajówek omijających WAW.
michalb 2011-07-27 13:30   
michalb - Profil michalb
pcharasz ale ten majątek się kiedyś skończy i co wtedy?
pcharasz 2011-07-27 12:36   
pcharasz - Profil pcharasz
adamlublin: raczej nie ma nic złego w wyprzedaży majątku, o ile nie jest on potrzebny do wykonywania działalności podstawowej. Nadzór właścicielski też sporo kosztuje, szczególnie w państwowych firmach...
antyoszolom 2011-07-27 07:29   
antyoszolom - Profil antyoszolom
Nieoficjalnie mówi się, że LO ma kasę z wyprzedaży oraz coraz częściej z ust różnych osób z lotnictwa pada stwierdzenie, że ta firma ma płynność finansową tylko dzięki odszkodowaniom od Boeinga. Podobnież co miesiąc parę mln $ zasila konto Lotu i stąd taka medialna cisza o odszkoddowaniach co by ich za bardzo nie szarpali ;)
adamlubin 2011-07-27 06:18   
adamlubin - Profil adamlubin
Panowie jaka poprawa, LOT zarabia na sprzedaży własnego majątku - GW "LOT traci na lataniu. Zarabia na wyprzedaży majątku" sprzedadza wszystko i co dalej... na "zielana" wyspe pewnie. hleb: urzedasów to sie namnozyło w ciagu ostatnich 4 lat mozna poczytac o ile- chyba nie z winy zwiazkowców. do tych komunistycznych dodatków mozna dopisać "ołówkowe" a co jak daja ... ale firma ma zyski wiec może płacić.
hleb 2011-07-26 23:15   
hleb - Profil hleb
poprawa poprawą ale ten okaz komuny nadal przynosi straty,nie pierwszy raz tylko ciągle od lat!PKP,LOT i parę innych polskich firm które mają takie ogromne długi to są firmy państwowe...dalej dawajmy związkowcom wcześniejsze emerytury po 15 latach,13-stki,wakacje pod gruszą i inne socjalistyczne wymysły,przecież 80% społeczeństwa zarobi na państwowców i urzędasów oddając pół swoich zarobków i drugie pół z tego co zostanie w VAT i akcyzach...to jest ta równość społeczna...
tadeo64 2011-07-26 22:34   
tadeo64 - Profil tadeo64
Oczywiście ja zwykle w naszych dyskusjach zaczyna się przepychanka. Ewidentnie wynik LOT-u poprawia się. Zarządzanie finasami to są właśnie cyferki. Każda firma lotnicza wykorzystuje okazje do zarobku. Jedni hanlują slotami, inni częściami zamiennymi, forsę robi się taeż na handlu zobowiązaniami. Dzisiejsze przekazy mówią także o tym, że LOT nie ma znaczących długów. To są fakty. Odrobienie strat faktycznie wymaga czasu zwłaszcza, że linie płacą o 40proc. więcej za paliwo. To wymaga giętkości, a dane ze świata mówią, że w tym roku nawet lowcosty będą na minusie. Ja bardzo się cieszę z poprawy wyniku LOT-u.
adamlubin 2011-07-26 22:22   
adamlubin - Profil adamlubin
legiawaw: hahah minus zniknie -dobre, tak zniknie jak zniknie ta firma (szkoda w sumie) albo dalej dopływ gotóweczki bedzie -kreatywna księgowość - i juz woow zyst 1zł -ale jest.
piotrek737 2011-07-26 22:18   
piotrek737 - Profil piotrek737
pcharasz: oj były rożne inne odsprzedaże ;) Poza tym wglądu w konto nie mamy, ale nie jestem przekonany co do "czystości" finansowej w LO ;)
pcharasz 2011-07-26 22:15   
pcharasz - Profil pcharasz
piotrek737: no tak, ale poza odsprzedażą udziałów w Eurolocie nie było chyba żadnych innych dopływów kasy z MSP?
piotrek737 2011-07-26 22:08   
piotrek737 - Profil piotrek737
legiawaw: Po pierwsze to jest informacja prasowa bo jaki widzisz artykuł nie jest podpisany. Poza tym Piróg jak dla mnie to dobry aktor :) Widziałem wiele jego wywiadów i nie porywa tłumów :) Chwali się jakimiś cyferkami, a tak prawdę rzecz biorąc to mógłby wtedy szpanować dokonaniami jakby nie miał dopływu kasy z MSP ;)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy