Incydent na lotnisku w Warszawie

Incydent na lotnisku w Warszawie Wczoraj (14.07) późnym wieczorem doszło do groźnego zderzenia na płycie Lotniska Chopina w Warszawie. Mężczyzna kierujący tzw. mulagiem (pojazdem do przewożenia przyczep z bagażami) wjechał wprost pod śmigło samolotu ATR-72 (SP-LFH). Z obrażeniami głowy został przewieziony do szpitala. W momencie kolizji panowały bardzo trudne warunki atmosferyczne: padał deszcze, a w...
15/07/2011 13:51   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
humbak 2011-07-23 09:47   
humbak - Profil humbak
Ależ Polacy uwielbiają "domysły i plotki". :o)
boruta 2011-07-23 07:14   
boruta - Profil boruta
Proponuję nieco odpuścić wpisywanie domysłów i plotek, sensu w tym żadnego i prawdy
shakahl1980 2011-07-21 19:54   
shakahl1980 - Profil shakahl1980
słyszałem od znajomego pilota, że niestety Pan z Mulaga stracił pracę ( pracował podobno dopiero 3 dni ) a i załoga ATR'a ma delikatne kłopoty w związku z całym zajściem. Czas pokaże co się naprawdę wydarzyło. pzdr
bison 2011-07-21 00:30   
bison - Profil bison
bohusek, informatorów swoich nie podam, ale są na tyle wiarygodni, żeby ich zacytować.
hops 2011-07-20 09:58   
hops - Profil hops
bochusek, nie wiesz gdzie patrzył kierowca 0 chyba, że nim jesteś - więc to żaden argument. ATR nie należy do cichych samolotów; poza tym owszem światła na goleni które na pewno w jakimś zakresie skręcają, nie są jedyne. i cenna uwaga alojzego.
coś wyjaśnić?
humbak 2011-07-18 21:24   
humbak - Profil humbak
Najprawdopodobniej pan z mulaga zapatrzył się na jakąś cycatą turystkę rejsu czarterowego i stąd takie efekty. Hough, powiedziałem!
alojzy 2011-07-18 20:56   
alojzy - Profil alojzy
Samolot byl od dawna na drodze M i jechal po prostej. Zobacz ile jest metrow od skretu z drogi O do przeciecia z droga techniczna.
bochusek 2011-07-18 20:24   
bochusek - Profil bochusek
14h? Skad masz te info? Smiech na sali...

Hops: jak pisalem atr byl za zakretem za samolotami, wiec to ze mial wlaczobe swiatla to i tak nie widac bylo ich przy tej pogodzie, a z tego co wiem to swiatla nie skrecaja. Poza tym kazdy praktycznie manewr na lotnisku to 360' do obejrzenia sie. Czyli nie jak na zwyklym skrzyzowaniu, prawo, lewo. To ze kiwrowca go nie widzial to nie znaczy ze sie nie rozgladal, widocznie patrzyl sie w tym czasie w inna strone, a gdy wczesniej patrzyl sie w lewo atra tam nie bylo jeszcze. Cos jeszcze mam wyjasnic?
usuniety 2011-07-18 19:15   
usuniety - Profil usuniety
To przesada 14 h za kółkiem.
bison 2011-07-18 13:26   
bison - Profil bison
Ponoć kierowca mulaga był 14 godzin w pracy, ktoś za to beknie!
hops 2011-07-18 10:11   
hops - Profil hops
@bochusek czyli rozumiem, że ATR się "skradał" po DK? poza tym kołując ma włączone dwie lampy na przedniej goleni więc trudno go przeoczyć.
jeśli zobaczył go kilka sekund przed, to znaczy, że nie rozejrzał się dostatecznie.
boruta 2011-07-17 12:44   
boruta - Profil boruta
Nie ma kwestii "follow me" w tym przypadku. W chwili wypadku nie obowiązywały procedury LVP.
gumis 2011-07-17 09:42   
gumis - Profil gumis
Kwestia "follow me" to jedno. Pytanie, czy jeśli faktycznie panowały trudne warunki atmosferyczne (przynajmniej tak to opisywano), była ulewa, burza, ograniczona widoczność, czy nie należało wstrzymać obsługi handlingowej? Jest to praktyka stosowana przez handlerów na wielu lotniskach.
bochusek 2011-07-16 22:23   
bochusek - Profil bochusek
SP-LFH kolowal przez oskara i skrecil w majka. Wiec kierowca mogl go nie widziec jak patrzyl sie w lewo. Poza tym na 37 staly samoloty i jak wiatrak byl za nimi to nie bylo szans go zobaczyc. W dodatku kierowca musial patrzyc tez w prawo i do przodu. Bo gdyby nie mial jak opuscic drogi kolowania nie mogl wjechac na nia. Kierowca zobaczyl samolot kilka sekund przed zderzeniem, swiadczy o tym ze odbil w prawo tak jakby chcial uciec przed zderzeniem a widzac ze nie da rady rzucil soe na podloge.

Ciekawi mnie co wy byscie zrobili w takiej sytuacji? Kierowca mial 0,00 promila.

Zastanawiam sie tylko czy przed samolotem nie powinien jechac falow i naprowadzac samolot w takich trudnych warunkach. Ale ja sie na tym nie znam, widzialem tylko jak byla mgla ze tak prowadzil.
humbak 2011-07-16 20:28   
humbak - Profil humbak
kubabie222: I ten pracownik to złodziej! Bo każdy pijak to złodziej!
usuniety 2011-07-16 14:05   
usuniety - Profil usuniety
Usterka ATR-ka wygląda groźnie.
usuniety 2011-07-16 14:01   
usuniety - Profil usuniety
Przepraszam za pomyłkę.
piotrek737 2011-07-16 13:55   
piotrek737 - Profil piotrek737
Kubab222: Na lotnisku to można się natknąć, a nie natchnąć ;) Poza tym w tym przypadku może ironizowanie pozostawmy z boku ponieważ nie musisz wszystkiego rozumieć bo tu nie ma nic do rozumowania. Stało się coś co wyjaśni PKBWL. Może się zagapił, może hamulce nie zadziałały, a może wydarzyło się jeszcze milion innych kwestii o których nie mamy pojęcia...
usuniety 2011-07-16 13:47   
usuniety - Profil usuniety
Napisałem stwierdzenie ironicznie, bo nie rozumiem jak można uderzyć w samolot. Facet chyba pracował na lotnisku i wiedział, że może natchnąć się na samolot.
siwol 2011-07-16 12:49   
siwol - Profil siwol
jak długo potrwa naprawa ATRa?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy